James Bond Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei. I det siste så har jeg hatt problemer med at PCen under spilling plutselig bare fryser. Det går ikke ann å trykke CTRL + ALT + DEL, den har virkelig skjært seg. Dette har faktisk ALDRI vært ett problem før! Men nå selv under Need for Speed Most Wanted, som den pcen med de specsa jeg har drar det lett, kan det fryse seg når som helst! Specs: Asus P6T i7 920 @ 2.66 GTX295 1792mb @ stock clock core OCZ Platinum DDR3 1600mhz 7-7-7-20 Husker jeg hadde det samme problemet (tror jeg) Da jeg bygde Pcen min for første gang. Grunnen til at dette problemet kommer opp igjen er sikkert fordi at for 2 uker siden formaterte jeg. Jeg klarte ikke få XP-CDen til å boote seg, så jeg resatt BIOSen. Da fikk jeg formatert, men nå som jeg prøver å spille, klarer den ikke engang Most Wanted eller Carbon som den drar utrolig lett men plutselig "Fryser" Seg. Jeg antar at det jeg trenger hjelp te er, hvor skal jeg sette de forskjellige "Clock Settings" i BIOSen? Dette er nok løsningen for jeg husker at jeg fikk besøk av han som hjalp meg å bygge PCen at jeg forklarte det samme problemet, så sa han at vi kunne prøve å putte inn i manuelle clocke verdiene. Etter det frøys den aldri seg en eneste gang igjen! Så jeg har tatt noen bilder jeg håper er til hjelp: Først DRAM Timing Control for Rammen. Så har vi options/bildet før DRAM Timing Control. Det skal ikke være verre enn at en professjonel sier hvor de enkelte verdiene skal sitte. Og det er DRAM timing control som er verst. Tusen takk på forhånd for eventuelle svar Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hvis ting har fungert tidligere skal det ikke være noe med klokken som forsårsaker problemene. Har du skjekket temperaturer under spilling? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Hvis ting har fungert tidligere skal det ikke være noe med klokken som forsårsaker problemene. Har du skjekket temperaturer under spilling? Når clockesettings var med verdier, så frøys Pcen seg aldri en eneste gang etterpå. Jeg er nesten 100% sikker at det er dette som er problemet. Temperaturer har jeg aldri fulgt med på, men jeg har jo ett kabinett som kjøler ganske greit. Antec 1200.. Der har du jo kjølekanalflow systemet. Vifte på toppen og bak som trekker varmluft vekk, mens kald kommer inn fra fronten. Det ville uansett aldri vært noe kritiske varme temperaturer under spilling. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Starter den igjen etter en stund? Altså etter den fryser? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Starter den igjen etter en stund? Altså etter den fryser? Under spilling så fryser den seg. Det eneste som hjelper er å trykke inn Reset knappen så Pcen Re-booter seg.. Også kommer det gjentakende lyd fra spillet fra de siste 0.30 sekundene Ta-Ta-Ta-Ta-Ta-Ta... Men tror jeg har fiksa det nå.. Btw har ikke rengjort kabinettet på 1 år nå.. Og jeg tok kompressoren og blåste vekk masse støv som hadde tetta støvfiltrene foran, og CPU vifta xD Kanskje det var temperatur likevel Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Så det funker nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå