DanieI Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Hei, jeg har nylig fått et problem med at det kommer masse røde prikker på skjermen av og til og det kommer bare fler og fler prikker helt til jeg får bluescreen, kan det være pga. at jeg ikke har renset pcen for støv? Isåfall hvordan gjør jeg dette uten å bruke støvsuger? Det er ikke alltid dette skjer bare noen få ganger Mvh. TurboLax Endret 18. september 2010 av turbolax Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Har skjermen fått meslinger? Problemet kan skyldes varmegang grunnet støv. Støv kan fjernes med hjelp av trykkluft på boks. Husk å koble fra alle strømledninger til maskinen. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Problemet kan skyldes varmegang grunnet støv. Støv kan fjernes med hjelp av trykkluft på boks. Husk å koble fra alle strømledninger til maskinen. Det hørtes ganske logisk ut, skal jeg bare plugge ut alt bakom pcen?(Strømkabel,Usb kabler og pc-skjerm) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei, jeg har nylig fått et problem med at det kommer masse røde prikker på skjermen av og til og det kommer bare fler og fler prikker helt til jeg får bluescreen, kan det være pga. at jeg ikke har renset pcen for støv? Isåfall hvordan gjør jeg dette uten å bruke støvsuger? Det er ikke alltid dette skjer bare noen få ganger Mvh. TurboLax Hvilket skjermkort har du? Kan være lurt å rense pcen for støv ja. Lenke til kommentar
DanieI Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Hvilket skjermkort har du? XFX Radeon HD 4890 1GB GDDR5, skal prøve å rense den for støv når jeg får tak i trykkluft på boks, hvor kan jeg kjøpe det? Lenke til kommentar
ImSh14 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hei, jeg har så å si samme problem, jeg har levert inn pcen, skjermen og ledninger som er mellom skjermen og pcen inn til datakjeden, og de sier at det er ingen feil med pcen. Det som skjer er at etter en liten stund får jeg en "storm" på skjermen, hvis det er svart bakrunn kommer det røde prikker, er det hvit så kommer det turkise prikker. Jeg hadde en strømbrudd for noen dager siden, og da pcen slo seg på igjen, var det ingenting feil med skjermen (alle prikkene var borte, de var tilstedet før strømbruddet). Det var ok i 2 dager, jeg begynte å spille, og nå begynner det å komme prikker igjen, litt etter litt. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Angående rengjøring av pc med trykk luft Skriv Http://www.google.no. I søkefelt skriv trykkluft på boks. Så trykker du på return (den store tasten på høyre side med den rare pila på. Og så venter du ett lite øyeblikk med mindre du har ISDN ( da kan du gå ta deg en kopp kaffe eller .no)) og så klikker du på en av linkene som dukker opp. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 (endret) Har en gammel PC nå som har et lignende problem. Der er det driverkrøll med W7, så du burde teste en ny driver til skjermkortet før du sender den på reparasjon. Endret 29. desember 2010 av mikkello Lenke til kommentar
ImSh14 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 jeg har nvidia 8800 gts med de nyeste drivere.... Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Da er det nok enten pga varme, eller så er det noe feil på skjermkortet Last ned Furmark og sjekk etter artifacts og temperaturen under full load. Lenke til kommentar
ImSh14 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 kjørte furmark på "xtreme burning mode" og da sto det iallefall oppe i hjørnet "FPS=13" her er benchmark: http://i52.tinypic.com/jred10.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå