Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger litt hjelp til et foredrag om mitt favoritt band The killers :)

mezri

Anbefalte innlegg

Vi fikk en oppgave i Norsk som var om Musikk videoer. Oppgaven gikk ut på og velge et musikk band skrive litt fakta om de også finne en musikk video fra bandet og fortelle hva artisten prøver og få fram.

Jeg valgte The Killers pga det er favoritt bandet mitt og de er awesome :D men de har så synsykt mange bra sanger og noen er vanskelige og forklare :/.

Hadde satt pris på om noen kunne gitt meg et forslag til hvordan jeg skulle satt det opp og hvilken musikk video fra bandet som jeg kan snakke om. Jeg har alle albumene selv men det er alt for mange bra sanger og det er et vanskelig valg.

Skal ha presentasjonen om 2 uker og har begynt litt nå så eg får mindre arbeid på skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er problemet?

Hvilken musikk video eg skal snakke om :p og hva artisten prøver og få fram i den.

Velg en musikkvideo til en sang du liker og søk etter teksten på google. Tolk teksten og sammenlign den med videoen. Hva synger de om? Finn språklige bilder og lignende

Takk det hjelper noe synsykt er sånsett nesten ferdig med generell fakta om bandet og sånt bare videon og tolking av teksten så hjelper setter pris på at du tar tid til å hjelpe (:

Lenke til kommentar

I utgangspunktet trenger du ikke å tolke noe som helst selv. Et par søk på google vil gi deg mer enn nok tolkninger av teksten som du kan bruke. I de fleste tilfeller finnes det ekstremt mange forskjellige tolkninger, dette fordi alle har ulike oppfatninger av en tekst. Velg en tolkning du kan identifisere deg med eller kombinere flere tolkninger.

Når det gjelder videoen ser de bare på de ulike filmatiske grepene (går ut i fra at du har en lærebok hvor disse grepene står listet opp).

Lenke til kommentar

I utgangspunktet trenger du ikke å tolke noe som helst selv. Et par søk på google vil gi deg mer enn nok tolkninger av teksten som du kan bruke. I de fleste tilfeller finnes det ekstremt mange forskjellige tolkninger, dette fordi alle har ulike oppfatninger av en tekst. Velg en tolkning du kan identifisere deg med eller kombinere flere tolkninger.

Når det gjelder videoen ser de bare på de ulike filmatiske grepene (går ut i fra at du har en lærebok hvor disse grepene står listet opp).

Har det og filmen eg skal bruke er The killers when you where young. Er mange forskjellige opfatninger til den men skal prøve mitt beste. Artisten prøver jo og få fram noe

Endret av mezri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...