tmao Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei der! Datamaskinen min har da greid å falle ned fra bordet. Dette skjedde da med et uhell, og jeg prøvde å starte den på nytt. ( Jeg satt maskinen på bakken ) Da kommer følgende skrift: Loading Asus express gate.. Sånn forblir det, og jeg er nødt til å skru maskinen av. Noen som har en liten tanke om hva som kan ha gått galt? :/ Lenke til kommentar
JAH Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Prøvd å slå av expressgate i bios? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hvis det jan foreslo ikke fungerte er nok harddisken død. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Datamaskinen min har da greid å falle ned fra bordet. [...] Aiai. Slem maskin. Ikke godt å si hva som har tatt kvelden, det kan være hva som helst. Hvis du har en oppstartscd eller minnepinne, kan du se om du får startet opp fra en av disse. Først kan du skru av ExpressGate i BIOS, tapp Delete etter du har skrudd den på og trykk deg bort til fanen "Tools". Regner med at det er en bærbar Asus det er snakk om. Lenke til kommentar
tmao Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Vi snakker om en stasjonær, ikke bærbar. Har ikke så mye peiling ang. BIOS. Prøvde å slå asus exspress gate av, men ingenting skjedde. SATA Not detected står det også. Burde jeg kjøpe meg ny harddisk? Takk for svar dere Lenke til kommentar
Foereaper Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Vi snakker om en stasjonær, ikke bærbar. Har ikke så mye peiling ang. BIOS. Prøvde å slå asus exspress gate av, men ingenting skjedde. SATA Not detected står det også. Burde jeg kjøpe meg ny harddisk? Takk for svar dere Prøv å boote fra minnepinne, men er nok mest sannsynlig HDD som har tatt kvelden da ja Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) HDD død. Men kan jo også være flere ting som har gått til helv.... Endret 19. september 2010 av wassiboy Lenke til kommentar
tmao Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Da skal jeg prøve å få kjøpt ny harddisk ass.. Alle de andre delene i maskinen ser "ut" til å fungere, så får håpe jeg ikke trenger å kjøpe flere. Btw, anbefaler dere noen harddisker? Trenger ikke mer enn 500GB. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Vi snakker om en stasjonær, ikke bærbar. [...] oO Jaja. Sjekk at kablene i maskinen er skikkelig festet i begge ender, det er ikke utenkelig at strøm- eller SATA-kontakten har løsnet. Tør jeg foreslå å ha maskinen på gulvet i fremtiden? Samsung F3 500GB er en kjapp og billig disk. Lenke til kommentar
tmao Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Alle kabler sitter som dem skal, vet ikke hvor mange ganger jeg har sjekket det. Og dataen skal sitte godt og trygt på gulvet i fremtiden ja, hehe. Takk for alle henvendelser Lenke til kommentar
Khani Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Samsung lager noen fortreffelige hardisker. Lite støy og pålitelige. Endret 20. september 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå