Gå til innhold

Asus pipekoder

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en bærbar Asus G50v som har begynt å tulle seg. Jeg får pipekoder fra BIOS ved oppstart som tyder på at noe er feil med hardware. Noen som har peiling på pipekodene eller evt. vet hvor jeg kan finne en oversikt over dem? Har googlet og googlet, men ikke blitt noe klokere.

Til informasjon kan jeg også opplyse at når jeg tar ut batteriet og kun benytter strømforsyningen så starter pcen uten problemer. Ergo antar jeg at det er noe feil med batteriet? Etter noen timer kan jeg fint putte batteriet i pcen igjen, og den starter normalt. Men ved oppstart dagen etter så piper det igjen..

Pipekoden er en haug med korte pip som ikke gir seg før jeg skrur pcen av igjen!

Når jeg først spør, så kan jeg gjerne også ta med et annet "problem" jeg har. Dette gjelder derimot ikke maskinvare;

Skrivebordsikonene mine er skjult hver gang jeg starter opp pcen. Og jada, Vis skrivebordsikoner ER markert. Eneste jeg så langt har funnet ut av, er at jeg kan krysse av Vis skrivebordsikoner, og deretter krysse for igjen - så dukker ikonene opp. Men det er jo ikke meningen at man skal måtte gjøre det hver gang pcen startes! Noen med lignende erfaringer eller løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke påstå at den gjør det altså. Har lest den før under googlinga, og det nærmeste jeg kommer er;

Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.

Men kan ikke se at dette kan skje med en relativt ny laptop der alt bør være på plass ;) Og dette er vel heller ikke noe som plutselig skjer, som i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Men kan ikke se at dette kan skje med en relativt ny laptop der alt bør være på plass ;) Og dette er vel heller ikke noe som plutselig skjer, som i mitt tilfelle.

Det pussige er at feil oppstår plutselig. Alt virker også virker det ikke. Med hensyn tilminne (og alt som er koblet til vi ledningher, slotter etc) kan det oppstå dårlig kontakt, både på grunn av bevegelser gtunnet varme (ting utvider seg når de blir vatme), rystelser etc.

Lenke til kommentar

Det pussige er at feil oppstår plutselig. Alt virker også virker det ikke. Med hensyn tilminne (og alt som er koblet til vi ledningher, slotter etc) kan det oppstå dårlig kontakt, både på grunn av bevegelser gtunnet varme (ting utvider seg når de blir vatme), rystelser etc.

Ja, det var det da.. Hehe.. Jeg får vel bare levere den inn på service. Garantien gjelder no enda så.. De får finne ut av det de som kan! Det skal i hvert fall ikke være slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...