Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikken bugger seg mens jeg spiller. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Dette er da et problem som har plaget meg ganske lenge, for ca 6 mnd siden kjøpte jeg meg byggepc fra komplett.no

Det var da meningen at dette skulle være en gaming-pc, men det har ikke akkurat blitt så stor suksess grunnet at grafikken/skjermkortet/noe bugger seg mens jeg spiller med innstillinger som er forventet at pc'en min skal kjøre lett.

Pcen min sine speccs: core 2 duo 3,4 ghz cpu, 4 gb ram og et geforce gtx 260 black edition skjermkort på 898 mb, windows 7 64 bit.

ifølge canyourunit.com og recommended for diverse spill jeg spiller (hovedsaklig CODMW2)

så skal jeg kunne kjøre det på max innstillinger uten problemer.

dette er da ikke tilfelle, grafikken bugger seg om jeg kjører på normal på video instillingene på CoD, og tilogmed enkelte ganger når jeg har på low (sjeldent).

det har også skjedd det samme når jeg har spillt andre spill som har vært mindre krevende grafikkmessig.

Kjører jeg med høyere innstillinger så bugger alt av farger seg, bildet fryser, lyden henger seg opp, og dette foregår i et par sekund, til det plutslig kommer "rød snø" altså pixler på skjermen som driver å blinker rundtomkring. før formatering så fikk jeg konstant BSOD med henviselse til skjermdriverene, så jeg tok å sletta de gamle og reinstallerte på nytt, og denne prosessen har jeg igjentatt sikkert et par hundre ganger, og det hjelper bare ikke.

har prøvd å oppdatere det jeg kan oppdatere, uten hell.

Temperaturen på cpu og skjermkortet ligger vanligvis på 30-max 50 grader, så det er ikke grunnet overoppheting, for det har skjedd med så lave temperaturer som 30.

så dette er jo veldig frustrerende for meg siden pc'en ikke leverer som den skal i det hele tatt, begynner å frykte hardware feil, men da burde vel ikke jeg kunne spillet på low engang i det hele tatt?

er ikke noe problem ellers utenom når jeg gamer.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Hadde satt VELDIG stor pris på det.

Fortvilt hilsen en som ikke får game'a ordentlig :(

Om dere trenger mer info, spør og jeg skal etter beste evne prøve å svare.

Endret av Julian90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...