Gå til innhold

[LØST]GTX480, ikke mye forbedring


TheCatIsALie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Hvis det han skreiv tidligere stemmer så var det ikke farge på ledningene hans(!), så da får han basere seg på ett skjema han har googlet :)

 

edit: glemte ett ord.

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar

Som sagt hadde 8.25V vært korrekt ville du ikke vært her og klaget over at det fortsatt er problemer, du ville klaget over at PC'en ikke startet. Forøvrig koster ikke et multimeter noe særlig, var derfor jeg kom med forslaget så vi kan utelukke PSU. Er rimelig sikker på at ledningene på din PSU er fargekodet da dette er en Corsair. Du skal måle rød og gul ledning mot sort på 20/24-pin kontakten som du setter på hovedkortet. For jumpstart fest en binders fra grønn ledning til sort. Henviser til strømforsyning-delen av forumet for videre info om det hvis du trenger.

 

Den var 100c+ stort sett alltid under load, kan den ha blitt skadet av det, og nå gi BSoD'ene? (CPUen)

Ja, GPU'en kan ha tatt skade av det. Som sagt fra den info jeg fant throttler GPU ved 105 grader, antar det er en god grunn til det.

Lenke til kommentar

CPUen var rundt 100 grader. IKKE GPU.

 

Tviler på at GPU tar skade av CPU sin varme. Dessuten har CPU vært max 75 grader nå som jeg har 480.

Under stresstest kom det opp i 105, men da begynte vifta å spinne som fy.

Får du bestemt deg ?

 

CPU 100 grader ved load over lengre tid tviler jeg på med mindre du hadde totalt misset når du monterte kjøler og peiset på selvom PC'en nærmest stoppet opp eller som jeg antar BSOD'e over en lav sko. E8500 throttler ved 95-100 grader fra det jeg finner, mao. du ville opplevd drastisk reduksjon i ytelse og ustabilitet. Tviler i tillegg på at CPU ville holdt seg stabil opp til de temperaturene, fra det jeg finner er normal Max for 8500 rundt 85 grader.

Så som svar på spørsmålet: Ja, hvis du har på et magisk vis klart å kjøre med slike temperaturer over tid er det overraskende at CPU fortsatt lever.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Hvis du har andre problemer som ikke er relatert til ditt GTX 480 så foreslår jeg at du oppretter en ny tråd i rett katogori.

 

Slik det er nå ligger tråden under "Skjermkort og TV-kort" med navnet "GTX 480, ikke mye forbedring".

 

Greit å få en ny start ettersom forumbrukerne antar at det gjelder ytelsesproblemer med GTX 480, og misforståelser forekommer som et resultat av blanding med CPU, GPU, volt osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

NEI.

 

Det står over, hvis du faktisk gidder å lese hva folk skriver, hva du skal gjøre. Hvis du ikke syntes det var godt nok kan du henvende deg i PSU delen av forumet og få hjelp til dette der(i en sticky tråd om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar

NEI.

 

Det står over, hvis du faktisk gidder å lese hva folk skriver, hva du skal gjøre. Hvis du ikke syntes det var godt nok kan du henvende deg i PSU delen av forumet og få hjelp til dette der(i en sticky tråd om jeg ikke husker feil).

 

Har lest hver eneste post. Men siden iallefall ikke du vil hjelpe, på noen hyggelig måte, får jeg vel lage en tråd der også da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Han trenger ikke å google. Bare å finne fram til den største ledningen som går til hovedkortet(20/24pin) og måle svart mot rød/gul.

Hvis det han skreiv tidligere stemmer så var det ikke farge på ledningene hans(!), så da får han basere seg på ett skjema han har googlet :)

Er rimelig sikker på at ledningene på din PSU er fargekodet da dette er en Corsair. Du skal måle rød og gul ledning mot sort på 20/24-pin kontakten som du setter på hovedkortet. For jumpstart fest en binders fra grønn ledning til sort. Henviser til strømforsyning-delen av forumet for videre info om det hvis du trenger.

Vet ikke hvordan strømforskyning du har, men det er da vanlig at det er farger på 24 pins kabelen. Da måler du rød/gul til svart

 

Ja det kan du godt gjøre, lag en post der. Men begynn å lese svarene også. Nå har jeg uthevet det jeg mener du burde se på. Så får vi se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...