Gå til innhold

[LØST]GTX480, ikke mye forbedring


TheCatIsALie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delen?

 

Lurer bare på hva feil er, om hvordan fikse. Har ikke hatt noen feil etter at jeg defaulta BIOS tidligere idag tho. Jeg ikke spilt mye heller.

 

Så bra at Mafia 2, BFBC2, og noen andre spill, kjører nesten like bra nå, som da jeg hadde 3,7GHz. (3,16GHz nå).

 

Har lyst til å overklokke, men om det bare vil skape problemer da jeg ikke vet hvordan sette volt i BIOS, velger jeg å la være.

Lenke til kommentar

Da jeg spiller, tror jeg det er 80-90 max. Under stresstest kom det opp i 105, men da begynte vifta å spinne som fy.

 

Cpu er 42-50 på idle, og rundt 70 på load.

 

Har Corsair 750W PSU.

 

litt seint, men so what.

 

Har et EVGA gxt 480 og det kommer lett opp i 100 grader hvis jeg ikke stiller vifta manuelt. Den automatisk viftehastigheten funker bare ikke. Den står automatisk på 44% hos meg, så når den når 90 graer går den opp til 65%, men ikke mere. Setter den på 65% hvis jeg spiller CS:S og 75% hvis jeg spiller MW2.

Lenke til kommentar

Er PSU som har feilen om i det hele tatt den målingen fra HWMonitor har ett snev av sannhet i seg.

8V på 12V er gruelig lavt, faktisk helt kriminelt noe som gjør at jeg tviler på at den er riktig...

Men endog det er mulig den relle verdien er under 5% grensa og da har du problemer, og da er den eneste måten å finne ut det på er å grave frem ett skikkelig multimeter, disse selges på Biltema og Clasern vil jeg anta.

Lenke til kommentar

Programmer kan aldri måle volten korrekt, da må man til med multimeter, alltid ett greit verktøy å ha liggende.

Feil på PSU kan oppstå over tid eller ha vært der fra fabrikk og utviklet seg over tid.

Men en hard måling under last er desidert å foretrekke for å finne feil eller du kan teste med en annen PSU om du har liggende, da synker i allefall oddsen for at det er PSUen som er problemet.

 

Dessverre er det slik i PC verdenen at den eneste måten å komme til bunns i problemer er å resonere seg fram.

Har en god del eksempel på dette og gjorde noe lignende her for ikke så lenge siden hvor jeg sporet problemet til en DVD brenner som gjorde at systemet låste seg helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...