Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hei Jeg har ikke hatt noen lang fortid med problemer, en turbulent barndom med lite venner men ellers har jeg levd livet bra. Men i den siste tiden har jeg opplevd at jeg ofte tenker på og ta livet mitt, dette er gjerne etter at jeg har lest en bra bok, sett en bra film eller spilt WoW for den saks skyld. Disse tankene er litt ubehagelig i ettertid, men akkurat når jeg har de er det veldig befriende. Jeg fantaserer ofte om hvordan livet mitt ville vært vis jeg levde i en slik verden, ofte kobler hjernen min døden med evig søvn - og jeg trives veldig godt når jeg sover pga innholdsrike drømmer. Jeg ser ikke på dette som noen grunn til å kontakte legen min siden dette kun er når jeg fantaserer og ikke noe konstant, men vis jeg nå skulle vise meg og ikke være den eneste på planeten jorden med dette problemet så vil jeg gjerne ha noen erfaringer. Hvordan jeg eventuelt kan takle dette, har pratet med venner om dette, men det har dessvere ikke noen effekt utenom å skape pinlige situasjoner. Plages litt med natte søvn siden jeg ofte liger i timesvis og tenker på hvordan en verden hvor jeg er "Allmektig" ville sett ut, hvor jeg kunne leke gud. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_2 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Er sjølvmordstankane noko du tenker ofte? Er det noko du faktisk tenker med deg sjølv at du kan gjere, eller er det kun en fantasi? Dersom det er slik at du er litt på kanten mtp. det så kan det vere lurt å oppsøke psykolog, men då må du sjølvsagt sjølv ønskje det. Vil også sei at det å oppsøke psykolog ikkje nødvendigvis treng å vere noko stort og "farleg", er veldig mangen forskjellige som er innom ein psykolog i løpet av livet. Slike tankar er nok også relativt normale ( storhetstanker ), men er viktig å huske på at det faktisk berre er ein fantasi og at den verkelege verdenen er den ein lever i . Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Tre usaklige innlegg har blitt fjernet. Jeg vil også minne om reglene for gjesteposting, som blant annet sier at et av kravene "til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person." Videre bruk av gjesteposter uten at innholdet er sensitivt, vil medføre sletting av innlegg. Reaksjoner på moderering skal som vanlig tas på PM. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hei De fleste mennesker kan ha sporadiske tanker om at det hadde vært bedre å være død. Hvis disse tankene varer ved over tid, er det som oftest et symptom på at man er deprimert. Du sier at du også kan ligge i timevis og ikke få sove. Søvnproblem er et annet klassisk symptom på depresjon. Et tredje symptom på depresjon som du ser ut til å ha, er en følelse av å være ubetydelig eller hjelpeløs. Du synes kanskje det er rart at jeg sier det, siden du selv forteller at du ligger og fantaserer om allmakt. Min tanke er at allmaktstankene dine, er en kompensering for, og en måte å holde avmaktsfølelsene vekke på. Du synes kanskje også at det er rart jeg tror du er deprimert, siden du ikke har hatt en vanskelig oppvekst, hvis jeg forstår deg rett. Det er ikke slik at man må ha hatt store vansker for å bli deprimert, for her er det store forskjeller fra person til person. Noen ganger finner en ikke noen spesiell grunn til at personen blir deprimert. Du synes kanskje også at det er rart at du kan være deprimert uten å føle deg spesielt trist. Men det går fint an. Mange oppsøker hjelp fordi de er slitne, sover dårlig, er urolige, har mistet gleden over ting, osv. Så viser det seg at det egentlig er deprimerte. Måten å finne ut om du er deprimert på og om du i fall trenger hjelp for det, er å gå til legen din og bli undersøkt. Mvh Dag 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Hvis du tar livet av deg selv så er ingenting det eneste du vil oppleve. Har du lyst til å oppleve ting så er livet den eneste muligheten du har. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Eventuelt kommer du til himmelen og alt vil være perfekt for evig og altid. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Eventuelt kommer du til himmelen og alt vil være perfekt for evig og altid. Det finnes uendelig med forskjellige ideer om hva som skjer når vi dør, men de er alle basert på menneskers fantasi, og de er alle ulike. Sannsynligheten for at det er ingenting er uendelig mye større enn sansynligheten for at én av disse stemmer. Hjernen er det som gir oss evnen til å tenke, og når vi dør så stanser også all aktivitet i hjernen. Endret 18. september 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Tenk på dette: Selvmord kommer ikke til himmelen i noen religion, det er et synd. Og er du ateist så finnes det ikke noe liv etter døden. Du er her for å oppleve verden, gjør det beste ut av det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå