Glenn Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hei! Flere og flere banker fjerner sine kontantkasser, og blir rene rådgiviningskontorer. F.eks skal Sparebank 1 Nord-Norge bli kontantfri fra 2012. Det er altså ikke mulig å betale regninger, ta ut penger eller sette inn penger manuelt. Jeg mener det er helt håpløst, da man egentlig ikke kan kalle seg en bank lengre. Kontanter er fortsatt tvunget betalingsmiddel i Norge. Jeg tenker på de stakkars eldre menneskene som er helt avhengig av manuelle kasser. Hva mener dere om dette? Taper ikke bankene flere kunder enn det blir besparelser av dette? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Bankene har sikkert vurdert nøye hva som lønner seg for dem. Det er selvsagt synd for det fåtallet som ikke klarer å gjøre jobben selv i nettbankene eller i minibanker, men bankene setter nok profitt først. For meg er den fysiske banken kun et sted jeg besøker om jeg for eksempel skal bytte bolig og trenger et lån. Ellers er jeg aldri der, så jeg kan forsåvidt forstå at de avvikler visse tjenester. Jeg kan nesten ikke huske sist gang jeg tok ut kontanter i en bank over disk. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Det er helt greit, bankene har gode produkter som eldre, alkoholikere, kriminelle og andre kontantkassebrukere helt fint kan få til å bruke selv. Minibank, bank i butikk, brevgiro, nettbank etc er mye bedre utnyttelse av banken. Gebyrinntektene fra kontantkassene dekker ikke inn kostnaden, og det betyr at alle vi som bruker nettbank subsidierer alle døgeniktene som ikke vil bruke minibank, nettbank eller brevgiro. Bort med kontantene, bort med kostnaden og ransrisikoen. Endret 18. september 2010 av gorber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå