Gå til innhold

Finnes det jenter som produserer elektronisk musikk?

*F*

Anbefalte innlegg

God kveld folkens!

Sitter her å tenker på en ting, gutter har ikke noe bedre (som jeg vet om) grunnlag for å lage elektronisk musikk en jenter, foruten at jenter generelt er mindre musikalske, jeg vet ikke hva dette kommer av, fakta er uansett at jenter produserer mindre (og mindre bra) musikk en menn i de fleste sjangere (ja, finnes selvsagt unntak).

Det har jo vert mye likestillings skriking om at festivaler nesten bare tar inn mannelige artister, men det er jo bare tull, det er på langt nær like mange kvinnelige artister som mannelige, så å booke like mange av dem er jo bare dumt, (det er faktisk det som ikke hadde vert likestilling pga dem velges pga kjønn og ikke skill).

Uansett, det er ikke det denne tråden handler om, tråden handler om at jeg nesten aldri har sett jenter som produserer elektronisk musikk.

Og når jeg faktisk ser noen og undersøker nermere, da er det faktisk ikke dem som lager musikken, det er andre som lager musikken i jentas navn, dette fordi folk syns det er kult (mulighet for å tjene mer penger).

Her er et par eksempler på slike fake produsenter (og i 1. tilfelle fake dj):

Dj Gostosa (Headhunterz produserer musikken, sjekk live settet, hun er ikke akkurat verdensmester der heller)

Korsakoff (Catscan produserer musikken, men muxer hun selv? Det for noen andre utale seg om)

Vel, dere har dere et par eksempler på fakes.

Dog, vet jeg om ei som faktisk gjør tingene selv (eller, jeg som jeg ikke har grunnelag for å tro noe annet om).

Nemlig Dj Ama, hun mixet selv først og fremst, somregel med ganske bra tracklist, ellers har hun produsert en sang etter hva jeg vet (i mine ører mindre bra).

Sang: (Tekst skrevet av Andrew Trapp, sang sunget av Andrew Trapp)

http://www.youtube.com/watch?v=BINyU2AdqNE

Live: (Hun er ikke akkurat kjent, finnes bare live fra hjemme i huset)

http://www.youtube.com/watch?v=_kfUsDe8slA

Så spørsmålet mit er, finnes det kvinner som driver med dette? Og hvorfor er dem i såfall i et så ekstremt mindretall?

Og hva syns dere om slike falske produsenter som nevnt tidligere? Jeg syns det er helt forkastelig å drive på slik, velvel, dem får gjøre som dem vil, men det er tragisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to artistene som poppet opp i hodet mitt, var Anne Clark, og Marusha. Sistnevnte hadde vel en egen radio kanal hvor hun spilte egne låter, og samtidig mye forskjellig dance/rave/house musikk.

Hun utga en av de mestselgende singlene i 93-94 da hun covret Somewhere over the Rainbow og oppnådde mer suksess med oppfølgeren

, som også var fra debut albumet Raveland.

Anne Clark - Sleeper in Metropolis (Extended Remix)

Anne Clark leverte mye god elektronisk musikk på 80 tallet, og samarbeidet også endel med synth legenden John Foxx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...