Gå til innhold

Hvordan kan Jesus forvente å bli trodd på i 2010?

Anbefalte innlegg

Jesus Kristus skjøv ut alle disse gudene du nevner, Red Frostraven

Ikke Jesus -- men de kristne.

Kjære Red Frostraven, de kristne er Jesus Kristus.

Joh 14:20 Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

Problemet er at de kristne i like stor grad fucker opp som alle andre mennesker og dine argumenter faller på stengrunn. Hadde du klart å overbevise meg om at de kristne er så mye bedre mennesker enn oss andre skulle jeg trodd deg, men du står ovenfor en enorm utfordring der IHS. Hvis Jesus er i er i de kristne er jesus verdens største FAIL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joh 14:20 Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere.

Problemet er at de kristne i like stor grad fucker opp som alle andre mennesker og dine argumenter faller på stengrunn. Hadde du klart å overbevise meg om at de kristne er så mye bedre mennesker enn oss andre skulle jeg trodd deg, men du står ovenfor en enorm utfordring der IHS. Hvis Jesus er i er i de kristne er jesus verdens største FAIL.

screenshot or it didnt happen :D

Lenke til kommentar

Ja. Tror du.

Problemet er at ingen andre enn dere som tror (uten beviser) tror dette, ikke engang kristne.

Dessuten vet jeg om hinduister som er helt bombesikre på at de har levd før, og som ikke kan forstå hvorfor ikke andre tror det samme.

...

Jeg har Einstein, J.R.R Tolkien og flere andre mennesker som det er skrevet bøker om i meg.

Akkurat som med deg, så skyldes dette at jeg har lest bøker av dem.

Du ville ikke konvertert til kristendommen, om du var oppdradd som hinduist.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Konklusjonen må bli at jesus ikke kan forvente noe som helst, da den eventyr helten i de kristne mytologiene aldri har eksistert slik han fremstilles i bibelen.

Jesus er bare en fiktiv omskrivning av Horus, en kjekk men eldre gud som de kristne i god kristen tradisjon rappet en masse fra da de fant på jesus...

SE HER FOR LIKHETER

Så jesus er fiktiv, hva da med resten av den kristne tro? Ser jo mistenklig ut som en gedigen bløff alt sammen... Jødene er lurt, kristne er lurt og muslimer er lurt, det er bare piss alt sammen! En stor bløff!

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til dere kristne!!

Kjenner godt til kristendommen og den sier jo at den som ikke tror skal gå i fortapelsen, altså til helvette. Gjelder dette også dem som aldri får høre om jesus?

høre ?

Alle møter Jesus Kristus.

NT > Da skal de svare: 'Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?' Da skal han svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.' Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.»

Hva du prøver i si her skjønner jeg bare ikke? Alle møter jesus kristus? hva i alle dager? Hadde vært fint om du kunne prøve å besvare alle spørsmålene mine i åpningsposten på en forstålig måte. Det er det nemlig ingen kristne som har greid før.

Lenke til kommentar

Kjenner godt til kristendommen og den sier jo at den som ikke tror skal gå i fortapelsen, altså til helvette. Gjelder dette også dem som aldri får høre om jesus?

høre ?

NT > Da skal de svare: 'Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?' Da skal han svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.' Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.»

Hva du prøver i si her skjønner jeg bare ikke? Alle møter jesus kristus? hva i alle dager? Hadde vært fint om du kunne prøve å besvare alle spørsmålene mine i åpningsposten på en forstålig måte. Det er det nemlig ingen kristne som har greid før.

Alle møter Jesus Kristus indirekte til og med uten at de vet det, som du ser i statet over. Jesus Kristus har en mengde brødre og søster på jorden. Et møte med dem er i virkelighten et avgjørende møte med Jesus Kristus.

Jesus Kristus til sine > Den som tar imot dere, tar imot meg, og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg.

Lenke til kommentar

De kristne er selvfølgelig ikke Jesus Kristus.

Det som menes med Johannes 14, 20 er å være i forening med.

De kristne er Jesu Kristi kropp og ånd. Lese det nye testamente.

NT > Dere er Kristi kropp, og hver enkelt er dere hans lemmer.

NT > For med én Ånd ble vi alle døpt til å være én kropp

Lenke til kommentar

Hender det at du føler deg som det lemmet jesus etter sigende aldri brukte IHS?

Blir oppgitt når noen tror de spiser jesus når de spiser papp kjeks... Og blod når de drikker saftvin.... For en barbarisk skikk egentlig, er jo som en sabbat for kanibaler dette jo...'

Og vil virkelig kristne assosieres med en så stupid type som jesus? Hvorfor ser de på ham som vis liksom? Fyren står jo frem som den reneste ignorant og sa og gjorde ting vi bare MÅ stille spørsmål om var serlig lure. Og denne typen vil kristne assosieres med? Kunne valgt en bedre rolle modell syntes jeg, som svenske kongen for eksempel...

Lenke til kommentar

De kristne er selvfølgelig ikke Jesus Kristus.

Det som menes med Johannes 14, 20 er å være i forening med.

De kristne er Jesu Kristi kropp og ånd. Lese det nye testamente.

NT > Dere er Kristi kropp, og hver enkelt er dere hans lemmer.

NT > For med én Ånd ble vi alle døpt til å være én kropp

Har lest det mange ganger,

Meningen betyr å være i forening med/samstemte, gjenspeile hans egenskaper.

Lenke til kommentar

Jeg forstår det ikke og tror ikke på det. Gjør min skepsis og nyskjerrighet meg til en dårligere person enn de som tror i guds øyne? Hadde vært deilig å hatt en gud å tro på,men klarer det bare ikke. For mye som ikke henger på greip.

Hvem har i så fall gitt deg nysgjerrigheten?

Skepsis er sunt. Av og til er den dessverre maltraktert av indoktrinering

Lenke til kommentar

høre ?

Alle møter Jesus Kristus indirekte til og med uten at de vet det, som du ser i statet over. Jesus Kristus har en mengde brødre og søster på jorden. Et møte med dem er i virkelighten et avgjørende møte med Jesus Kristus.

Jesus Kristus til sine > Den som tar imot dere, tar imot meg, og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg.

Er asiatere or arabere dårligere mennesker enn oss vestlige og afrikanerene, siden de ikke tror på Jesus når de får høre om ham fra kristne, eller erkjenner du at de absolutt fleste som har vokst opp uten indoktrinering ikke KAN tro på Jesus fordi de ikke har blitt indoktrinert troen eller har blitt indoktrinert en annen tro?

Som nevnt tidligere KAN MAN IKKE tro på noe uten å bli overbevist, og de fleste lar seg ikke overbevise av kristendommen i dag med mindre de mangler kritisk dømmekraft og utdannelse.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...