Gå til innhold

Hvordan kan Jesus forvente å bli trodd på i 2010?

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål til dere kristne!!

Kjenner godt til kristendommen og den sier jo at den som ikke tror skal gå i fortapelsen, altså til helvette. Gjelder dette også dem som aldri får høre om jesus?

Vil dere si at det er logisk, og fortjent at et menneske som bor i Afrika og lever etter "kristne" verdier skal brenne i helvette etter døden fordi vedkommende ikke trodde på det de kristne misjonærene hun møtte fortalte om?

Hvordan kan Gud forvente at man i 2010 skal tro på Jesus når det er millioner av andre religioner samt forskning og andre meninger som taler dette imot? Skal gode mennesker brenne i helvette fordi dem ikke kjøper historiene fra biblen??

Endret av spøkelset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner godt til kristendommen og den sier jo at den som ikke tror skal gå i fortapelsen, altså til helvette. Gjelder dette også dem som aldri får høre om jesus?

Vil dere si at det er logisk, og fortjent at et menneske som bor i Afrika og lever etter "kristne" verdier skal brenne i helvette etter døden fordi vedkommende ikke trodde på det de kristne misjonærene hun møtte fortalte om?

Hvordan kan Gud forvente at man i 2010 skal tro på Jesus når det er millioner av andre religioner samt forskning og andre meninger som taler dette imot? Skal gode mennesker brenne i helvette fordi dem ikke kjøper historiene fra biblen??

den her såkalte religion kristendomen har vel blitt grusa i mange andre trådet allerede..stop beating a dead horse :p

Lenke til kommentar

høre ?

Alle møter Jesus Kristus.

NT > Da skal de svare: 'Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?' Da skal han svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.' Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.»

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Alle møter Jesus Kristus.

Jeg skulle gjerne ha møtt ham, for da kunne jeg spurt om det er tilfelle det bibelen skriver om at han er så dum eller om han syntes det var feil skrevet... Jesus er, når vi leser i bibelen om ham, ikke fremstilt som verdens lureste menneske og en kan jo bare her stille spørsmål om han klassifiserer til noen gudesønn. Han helbreder et par blinde enda han har makt og anledning til å fjerne det som gjør oss blinde, han forbanner et fiken tre fordi det ikke vil gi jesus fiken utenfor sesongen for fikner og er en forbannet dyreplager når han jager onde onder inn i griser slik at grisene løper ut i en elv og drukner...

Så joda, skulle gjerne ha slått av en prat med idioten jeg, hvor treffer jeg ham hen IHS?

Personlig tror jeg at jesus er en fiktiv eventyr figur, en horus kopi med et annet navn... For hvor er det eneste stedet vi finner noe om jesus? Jo bibelen...... og kun der!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke kristen, men jeg kan snakke for Gud.

Gud har aldri villet menneskene noe vondt. Gud har bare vært der for å hjelpe oss til å forklare ukjente fenomen, og for å motivere oss til å gjøre noe som er vanskelig. Men etterhvert så fikk Gud for mye makt, han hadde skapt ALT, og hadde makt over det samme.

Dette fikk mange til å bli redd for Gud, hvis han kunne se alt og gjøre alt, så kunne han vel også drepe oss når som helst. Andre mennesker som ikke var like redd for Gud, tenkte at denne frykten kunne de utnytte. Så de fortalte dem at Gud hadde sagt at det og det må de ikke gjøre, i tillegg til at Gud liker når mennesker underkaster seg andre mennesker og gir dem en del av eindelene sine. Gud hadde ikke sagt dette til de andre menneskene, men de visste om Gud, og han hadde gjort rare ting før, så det var sikkert riktig. Gud hadde tydeligvis begynnt å velge ut enkelte personer som sine favoritter.

Men Gud hadde aldri favoritter. Gud likte alle. Desverre så har Gud ingen egen stemme, Gud kan bare snakke hvis mennesker snakker. De som nå var redde for Gud, ble fortalt at de ikke engang skulle snakke med Gud, de måtte snakke til Gud gjennom utvalgte mennesker. Disse menneske hadde bare sin høvdings interesser i tankene, så de ville ikke la Gud si noe som skulle få undersåttene til å tro at de var frie. Så nå styrte et fåtall mennesker Gud for alle.

Dette har ledet til religioner som kristendom der vi blir fortalt at vi må tjene våre herrer på Jorden, og at vi skal få vår lønn i Himmelen. Dvs. vi kan bare glemme lønnspålegg og gode arbeidsforhold mens vi lever. Og hvis vi ikke gjør som vi blir fortalt, så skal vi ikke engang få fred i døden. Døden skal bli langt, langt verre, bare lidelse og smerte i hele evigheten. Da er det klart vi må bare gjøre som vi blir fortalt mens vi lever. Selv om livet er helt jævelig så blir det bare verre hvis vi ikke adlyder.

Bibelen er selvfølgelig skrevet av de samme menneskene som ønsker å være vårt talerør til Gud.

Jesus tenkte svært høyt om seg selv. Han var Gud i menneskekropp. Han skulle være konge over alle. Han hadde ganske mange gode tanker. Gud var jo god i utgangspunktet, det var også Jesus klar over. Så derfor ville Jesus også være god. Men han ba oss også om å drepe de som ikke ville ta han imot som konge. Og vi måtte alle tro på Jesus for å ha sjans til å komme til Himmelen. Dvs. Jesus var bare enda en fyr som skulle ha oss til å tjene han fordi vi fryktet Gud. Men til slutt så ble han korsfestet og lurte på hvorfor Gud hadde forlatt han.

Jesus forventer ingenting. Jesus er død. Gud lever videre, fordi vi tar ham med oss generasjon for generasjon. Men vi lar hele tiden andre fortelle oss hva Gud er. Selv om de stort sett aldri forteller oss hva Gud faktisk er. Gud er en ídé. Et sett med tanker. Gud kan ikke oppleves på noen annen måte. Vi kan ikke se, høre, føle, lukte eller måle radioaktiv strålig av Gud. Gud kan bare leve i tankene dine. Gud sier deg akkurat det du vil at han skal si. Så det er ikke noe poeng i tro på hva andre sier om Gud. Ta en prat med han selv. Ta en prat med deg selv. Du er Gud.

Lenke til kommentar

Du er Gud.

Nei, Gud og Egoet er ikke den samme. Egoet tror at han er Gud. Men i virkelighten er Gud utenfor og adskilt fra Egoet.

Gud og jesus finnes bare inne i hodet til kristne mennesker.

For oss andre er de ikke eksisterende.

Hvis de kristne får de ut av hodet ville de ikke lengre eksistert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er Gud.

Nei, Gud og Egoet er ikke den samme. Egoet tror at han er Gud. Men i virkelighten er Gud utenfor og adskilt fra Egoet.

Gud er i alle mennesker, men blir fortrengt av Egoet. Lar du Jesus Kristus komme inn, gjennopprettes Guds plass i mennesket. For at mennesket skal fungere normalt, må Gud stå i sentrum av mennesket ikke Egoet.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du er Gud.

Det finnes vel ingen tvil om at Jesus har levd? Spørsmålet er om han var Guds sønn. Du høres ut som en skikkelig vrang og uviten person.

Lenke til kommentar

Du er Gud.

Det finnes vel ingen tvil om at Jesus har levd? Spørsmålet er om han var Guds sønn. Du høres ut som en skikkelig vrang og uviten person.

Hva vi VET:

Det fantes en gang en person som het Jehosua, som en liten gruppe mennesker mente var jødenes messias.

Det er ALT vi vet, fordi LEGENDEN om Jehosua overlapper fortellingen om Jehoshua.

Historien om Jehosua

-er sammenflettet med fortellingen om Horus

-er sammenflettet med fortellingen om Mithra

-er sammenflettet med gresk mytologi (helvete og djevelen finnes ikke i jødedommen

-er sammenflettet med historiene til andre messias-spirer fra samtiden

Det er verdt å merke seg at romerene skrev om andre messias-spirer mens de levde, men aldri om jesus.

Lenke til kommentar

uh..wait..what.....nå dere slutte med det hær tullet om at fins ingen tvil om han levde og ditt og datt skjedde, det eneste vi ikke har noen tvil om er de siste 50 åra hvor vi har fakta og forholde oss til i filmet og fotografert historie, samt en nær generasjon som har opplevd krig og elendighet på nært hold. Så tenk litt over hva dere sier, det er en ting og ønske i sitt hodet at det skulle, burde, eller hadde skjedd og samtidig støtte seg til eventyrfortelling som er 2000år gammelt, noe annet er og vise til fakta og støtte det opp med fysiske bevis, være seg,bilder,film,fysiske etterlevninger (og ikke kom med noe vi tror at dette liket kunne vært den eller den person,eller dette kan være skjorta til petter smart for 2000år sida men vi er ikke helt sikkert talen..)

Lenke til kommentar

Du er Gud.

Vis fram dokumentasjon..fakta, og gjentar..virkelig dokumentert, ikke fra ei eventyrbok eller overleverte muntlige historier over 2000 generasjon, vis oss!,ellers skjedde det ikke. eksempelvis 4 milliarder kristne i verden har ikke rett bare fordi at de har "hørt" at det skjedde eller sett det i sine syner. nei tar mitt eget råd ..stop beating a dead horse..:p kos dere i galskapen, selvskap varmer :p

Lenke til kommentar

Du er Gud.

Hvis du leser hva jeg skriver ser du at jeg sier at jesus bare ER inne i hodet til folk.

Ikke at han ikke har eksistert.

Hva mer som tyder på at jeg er uvitende og vrang?

Lenke til kommentar

Vi har enn så lange kun bibelen som tekst for denne jesusen... Og siden den jesus figuren ligner mistekelig på horus, en eldre gud, så er det nærliggende å tro at den jesus figuren vi leser om i bibelen kun er en fiktiv eventyr helt og lite annet... De som skrev og jesus har jo ikke engang klart å fremstille jesus som noen smart fyr... Og dette skal være guds sønn, en uhyggelig skarp, smart og allmektig skapning? Ha ha, ikke narr meg til å le. Jesus er en floppp selv i de kristnes eventyr bok og lite annet....

... bortsett fra at han verserer som sannhet oppe i hodene til alle kristne.... Men de stoler jeg ikke på, for hva annet rart kan de få seg til å tro på også egentlig?

Lenke til kommentar

Jesus Kristus skjøv ut alle disse gudene du nevner, Red Frostraven

Ikke Jesus -- men de kristne.

Og ikke disse gudene, men menneskene som trodde på disse gudene, og metoden var med sverdet.

I dagens samfunn har ikke kirken noe mer å fare med enn noen andre religioner når det kommer til sannhetsgestalt.

Den kristne tro er ikke mer troverdig enn åsatru var.

En muslim er LIKE sikker på at han har rett som det du har for at du har rett.

En muslim er LIKE sikker på at han kjenner gud slik som du tror du kjenner din gud.

En hinduist er LIKE sikker på at han kjenner gudene sine slik som du tror du kjenner din gud.

Dermed faller argumenter FRA din tro bort, fordi du ikke er alene om å tro på noe så sterkt som du gjør, og vi kan bevise at minst to tredeler av verdens religiøse har en religiøs overbevisning som ikke har rot i virkeligheten:

Altså VET vi at mennesker som er LIKE OVERBEVIST om at de har rett som det du er, tar feil når de tror uten beviser -- slik du også gjør.

DERSOM jeg trodde på en gud ville jeg forstått dette problemet og brukt alle mine ressurser på å finne en vitenskapelig forklaring på gudene, fordi jeg ville innsett at jeg mest sansynlig tar feil dersom jeg ikke kan finne beviser for min tro, fordi de fleste i verden som tror på en gud uten beviser MÅ ta feil så lenge man tror på forskjellige religioner.

DERFOR er jeg ikke kristen -- fordi det ikke finnes NOEN GRUNN til å tro på Jesus framfor Odin eller Shiva.

Det er viktig å merke seg at en kristen person i norge sansynligvis ville vært en hinduist om han ble oppdradd i den hinduistiske tro i India, eller muslim om han ble oppdradd i den islamske tro i Irak -- og ville vært like sterkt troende, brukt de samme argumentene for sin tro, og vært like overbevist i sin tro.

Alt dette kan vi bevise statistisk ved å se på hvor mange normale folk fra middelklasse som konverterer: Nesten ingen.

Altså er tro i størst grad ervervet, og ikke valgt.

I tillegg kan vi ikke selv velge hva vi skal tro.

Du kan ikke tro at Muhammed var en profet av gud (uten beviser), og jeg kan ikke tro at Jesus var guds sønn (uten beviser).

Tror du virkelig at du ville funnet Jesus dersom du ble oppdradd med hinduistiske foreldre?

Jeg VET at jeg kunne blitt ateist hvor som helst i verden og uansett hvilken religion foreldrene mine har, da jeg ikke tror på påstander om hvordan verden fungerer uten beviser og ble oppdradd i kristen tro UTEN at jeg ble kristen.

Det MÅ jo skurre litt når du vet at du ville tilhørt en helt annen tro dersom du bodde på andre siden av kloden, mens dine meningsmotstandere ville hatt "samme tro" uansett hvor de bor i verden?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jesus blir fortsatt trodd på fordi barn blir indoktrinert gjennom hele oppveksten sin. Dermed vil noen falle fra, mens resten vil fortsette å indoktrinere sine egne barn. Andelen synkes nødvendigvis ikke, fordi selv om noen faller fra, så vil de som fortsatt er kristne indoktrinere alle sine barn, som da veier opp for de i sin egen generasjon som er falt fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...