Gå til innhold

Fremtidsplan

LGT

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle gjerne hatt noen råd fra noen med mer erfaring enn meg om hva jeg bør satse på fremover.

Først kan jeg begynne med litt info om meg selv. Jeg er en gutt på 17 år. Jeg er ca. 190cm og veier 83kg. Jeg begynte å trene useriøst for omtrent 8 måneder siden, og i sommer trente jeg omtrent ikke i det hele tatt. Mine maksløft er som følger: Mark: 130kg, benk: 70kg og knebøy 70kg ( :whistle: er vel egentlig ikke noe maksløft, men jobber fortsatt med teknikken).

Tok marken i mai og benken i mars. Har ikke hatt noen progressjon etter dette. Grunnen til manglen på progessjon kommer av at jeg trente og spiste alt for lite i sommer (gikk ned ca. 4kg og av dette var minimalt fett). Jeg har trent omtrent en måned etter sommeren nå, har ikke prøvd maks i benk ennå, men jeg har fått opp 125 i mark.

Så, jeg kjører RyP grunnprogram for øyeblikket, men er usikker på hva jeg skal gjøre angående kostholdet. Skal på ferie til jul, og vil helst se grei ut for den. Har det noe for seg å bulke i 1 måned, for så å deffe i 2 måneder? Kan dette funke, eller blir det bare tull? Er ikke tjukk nå, men har hakket høyere fettprosent enn det som hadde vært idielt.

Hvis jeg bulker med si.. 400 kcal overskudd om dagen i 1 måned, for så å deffe med 300kcal underskudd, vil jeg da miste all muskelmassen jeg bydge opp på (den veldig korte) bulken + litt til?

Takk for alle innspill på forhånd. (Ble kanskje litt lang post i forhold til spørsmålet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvis jeg bulker på ca. 3100 kcal frem til mars / april, for så å deffe frem til sommeren. Så prøver jeg å vedlikeholde vekta den sommeren. For så å starte på en ny bulk. Men, det er vel lurt å deffe minst en gang i året? Hvis ikke ender jeg vel opp som ganske feit?

Kan vel også øke progressjonen ved å gå til innkjøp av noen supplementer? Har proteinpulver, men lurte litt på å kjøpe ZMA og kreatin. Har nok penger til begge deler (og mer enn nok penger hvis jeg får solgt wow-accounten min).

Edit: dårlig formulert setning.

Endret av LGT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...