Louigi Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hei. Skal flytte parabol og tv til et annet hus som akkurat er oppussa, og der er det lagt skjult anlegg, men røret som er beregna på signalkabel har bare plass til en kabel. Er det mulig å få alle funksjoner til dekoderen på en måte? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Vil du ha muligheten til å ta opp et program og se på et annet f.eks. så må du ha to ledninger. Leste for en stund siden i et blad at det skulle komme en slags overgang man satte på hver sin side som greide å sende to signaler gjennom en kabel visstnok, men greier ikke å finne tilbake til dette nå. Kanskje noen andre vet hva dette er? Prismessig mener jeg det lå på rundt tusenlappen hvertfall. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Det er noe som kalles 'Stacker' som kan gjøre dette. http://www.cyberselect.co.uk/range/1293 Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Snakker dere om det samme nå? hvis dere gjør det, er det noen norsk butikk som har dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Vi snakker definitivt om det samme. Fant en slik hos http://hitronics.no/ Se under Parabolantenner, Tilbehør. Multi Band Converter 9640KIT, 1600 kr. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Okei, takk for gode svar Har du noen erfaring ved å bruke den? Tror du alt vil virke like fint som ved å bruke to kabler? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Du bør kontakte butikken og høre om de vet noe. Mulig den krever at du bytter kabel, tror den er kresen på kabeltype. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Okei. Er ikke lagt noen kabel enda, så får høreø med butikken takk for svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Vanlig elektriker rør er 16 mm. Det er mulig å få 2 coax gjenom et slikt rør, selv om det er trangt. Har gjort det selv. Men det krever at banen er relativt rett, ikke mange svinger. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Røret går gjennom et par hjørner, så regner med at det er ganske brå svinger der... Men kan jo prøve Stikker og prøver nå faktisk Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Good luck.. Er elektriker selv, og noe av det verste jeg vet er å trekke om 16mm rør med coax i. Den har en lei tendens til å "klistre" seg fast i røret, noe som gjør den ekstremt vanskelig å trekke ut :S Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Prøvde nå, men var ikke plass til 2 i røret... Så trakk en kabel, så får jeg heller dra den ut igjen hvis jeg må ha bedre kabel... var utrolig vanskelig å trekke, ja! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Måtte slite hardt for å få mine to gjennom, brukte grønnsåpe. Kommer vel aldri til å få de ut igjen. Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Hehe, jeg prøvde å først stikke den ene litt inn, for så stikke den andre litt inn, men fikk den ikke inn i det hele tatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå