Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny radiator! :)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Mercedes Benz C180 202 1994 modell, og trenger nå en ny radiator i og med at jeg tror den jeg har er tett! Siden bilen går fort varm, koker hvis jeg ikke fyrer på med varmluft inni bilen, og har byttet termostat og spylt igjennom hele anlegget med godt trykk! Så da er det tid for og prøve med ny radiator, og jeg lurte på hvilken jeg skulle ta? har funnet en liste på mekonomen.no , men skjønner ikke helt hvem av disse det er:

Radiatorer

Jeg har en automat gir med AC, skiltnr NV48084, så jeg kan ikke skjønne at det kan være noen annen en bare denne som det står girkasse aut. (+AC). på?

Håper dere kan hjelpe meg her :)

MVH Steinar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg ser det ut som du skal ha 17-62756A.

Forskjellen mellom dem er antakelig kun opplegg for kjøling av automatkasse og varmeveksler for AC. Du bør kunne sammenlikne dem før du starter monteringsjobben og bytte dersom du har fått feil.

Lykke til!

Ole

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som du skal ha 17-62756A.

Forskjellen mellom dem er antakelig kun opplegg for kjøling av automatkasse og varmeveksler for AC. Du bør kunne sammenlikne dem før du starter monteringsjobben og bytte dersom du har fått feil.

Lykke til!

Ole

Ahkey :) det jeg trodde og :) Ja jeg håper mekonomen har bytterett de også, i tilfelle det er feil :)

Takk for hjelpa :) takk takk

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg ikke denne bilen, men det er ganske normalt at på bilder med automat, så er radiatoren en kombinert kjøler for kjølevann og automaten, altså 2 radiatorer i 1, om du forstår. At du har AC har nok også endel å si i forhold til innfestning av radiatoren, etc.

Men du, om du lurer på om du har en tett radiator, hvorfor ikke sjekke det før du bruker kroner? Koble av inn og ut, kjør en vannslange inn i ene åpningen, hold tett rund med hånden, og kjør på med vann. Kommer det ikke noe ut i andre enden, så vet du jo litt mer.... En annen ting er at det nok bør finnes oppløsningsmidler for å løse opp evt slagg. Skjønt jeg har litt vondt for å tro at radiatoren er tett. Det høres litt sært ut. Har hørt rykter at blanding av blå og rød frostvæske kan lage gele av vannet, men har selv aldri klart å få dette til selv om jeg har prøvd...

Vannslangemetoden er enkel og effektiv til å sjekke alle kanaler, også gjennom motoren. Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...