Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Verdens mest soldte spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok MW2 det ja. Det skrives solgte og ikke soldte btw. ;)

Edit: Hjernen min gikk rett til konsollspill da du sa MW2. Hvis vi snakker om konsollspill er det nok MW2 som har solgt mest eksemplarer tror jeg.

Hvis vi skal snakke om pc spill er det vel enten WOW eller Starcrft regner jeg med. (Har ikke sjekket dette)

Edit 2: Link til wiki - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games

Der kan du se hvilke spill som er mest solgt på de forskjellige konsollene og pc.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Hvis man skal regne bundled spill som følger med konsollen er det Wii sports. "Wii Sports (Wii – 66.19 million"

Andre plass er Super Mario som fulgte med nes. "Super Mario Bros. (NES – 40.23 million)"

Står her hva som er de mest solgte blant de forskjellige konsollene som sagt. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_games

Det er Nintendo som leder blant mest solgte spill, både gamle og nye. Samt antall av selve konsoller solgt.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Hvis man dropper konsoll spillene her og heller tenker over hva som er det mest solgte pc spillet, så tror jeg faktisk at vi vil finne The Sims ganske langt opp på listen. Og da mener jeg The Sims 1  og ikke Sims 2 og 3. The Sims satte jo faktisk en del salgs rekorder når det ble sluppet våren 2000 hvis jeg ikke husker helt feil. Men ja MW1 og 2 ligger nok også ganske så høyt oppe på listen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hvis man ikke regner med barnespill tror jeg det er Grand theft Auto serien. over 70 mill totalt. av de, står GTA san andreas og Gta IV med over 40 millioner.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Er vel ikke noe mer å diskutere da man bare kan se på wikipedia artikkelen. Og han lurte på hvilket enkelt spill som har solgt mest, ikke hva slags spill-serie.

World of Warcraft (11.5 million subscribers), står jo bare Subscribers. Lurer på hvor mange kopier av Orginal WoW de har solgt.

Endret av Frederick_
Lenke til kommentar

Er vel ikke noe mer å diskutere da man bare kan se på wikipedia artikkelen. Og han lurte på hvilket enkelt spill som har solgt mest, ikke hva slags spill-serie.

World of Warcraft (11.5 million subscribers), står jo bare Subscribers. Lurer på hvor mange kopier av Orginal WoW de har solgt.

Det vet jeg ikke. Men husk på at wow er et ganske nytt spill og det er ikke for "casual spillere". Wii sports er så casual som det kan bli og super mario har vært ute lenge og var en av de første skikkelig store spillene. Wii sports og super mario er de mest solgte spillene, har sett på andre artikler utenom den wikipedia artikkelen.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar

Ocarina of Time og Super Mario 64 er nok høyt oppe.

Men Wii sports har solgt mest, i og med at det ble bundlet med Wii.

Verdens mest solgte spillserie er Super Mario Bros. Tetris ble bundlet med Gameboy og det ble det mest solgte Gameboy-spillet, det er nok også høyt oppe.

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...