Gå til innhold

Nevø sølte brus på Mac'en min?!


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg studerer på høgskolen og kom hjem for å tilbringe helga hos foreldrene for en drøy time siden. 15 minutter etter at jeg kom hjem klarte nevøen min å søle en halv liter cola på Mac'en min som jeg satt å jobbet med programmering på.

 

Jeg lurer på om noen har noe forslag til hva jeg burde gjøre? Jeg ikke noen garanti på den tror jeg. Laptopen er en "gammel" MacBook Pro 2008 modell.

Jeg leste et sted at laptoper har 5 års reklamasjonsrett, men vet ikke om dette er noe jeg kan bruke?

 

Og for de som har noe greie på det har jeg medlemsskap hos NITO som visstnok (såvidt de har fortalt meg) har PC forsikring til alle medlemmene. Gjelder dette for søl på laptopen også? Hva kan de i såfall gjøre?

 

Litt usikker på hva jeg skal gjøre, har ingen mulighet til å få kjøpt en ny da jeg ikke har noen penger til overs, men orker ikke tanken på å bruke en mac med et seigt tastatur i et år...

 

Takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du medlem, og har betalt.

Dvs for eks sms-registrering + online registrering eller hvordan du sendte inn så er du dekket.

Det gjelder alle uhell.

Da må du ringe gjensidige og si at du er medlem av nito.

Tipper du må sende inn kvitering så får du tilbake x% av beløpet med tanke på x år gammel.

Når du vet at pengene kommer inn så finnes det vel muligheter for å kjøpe en ny med oppkrav/mastercard/låne i 1-2-3 ukene det tar.

Lenke til kommentar

Er du medlem, og har betalt.

Dvs for eks sms-registrering + online registrering eller hvordan du sendte inn så er du dekket.

Det gjelder alle uhell.

Da må du ringe gjensidige og si at du er medlem av nito.

Tipper du må sende inn kvitering så får du tilbake x% av beløpet med tanke på x år gammel.

Når du vet at pengene kommer inn så finnes det vel muligheter for å kjøpe en ny med oppkrav/mastercard/låne i 1-2-3 ukene det tar.

 

Okei, takk, det var veldig informerende!

 

Får jeg penger til å kjøpe en ny altså? Såvidt jeg så på siden, så måtte jeg betale en egenandel på 10% selv, minimum 500kr.

Bare synes det virker så rart om det er så enkelt, høres ut som en utrolig dårlig deal for dem sin del om noen (si nevøen min) ødelegger PCen sin, eller noen andres og så må de betale det og jeg slipper unna med en så liten sum.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...