Celestica Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Heihei. Jeg vil fjerne ganske mange av føflekkene mine men ingen jeg har snakka med vil gjøre dette. Første legen sendte meg til hudlegen som sa at de bare fjerna sånne som det var fare for kreft i og siden hun er synsk så viste hun at ingen av mine var det. Så dro jeg til fastlegen og hun ville ikke fjerne dem fordi jeg måtte 'godta meg selv som jeg er'. Seriøst? Hun kan ikke fjerne føflekker fordi jeg må godta meg? Men hun kan skrive ut lykkepiller som forandrer meg helt? Anyway, det jeg lurer på er: Hvor skal jeg gå for å få føflekkene fjerna..?! Vil ha bort MANGE. Har over 30 bare på høyre arm. Har over hele kroppen men gidder ikke telle alle nå. Og jeg trenger ikke å høre at jeg er 'bra nok som jeg er' ol. Endret 17. september 2010 av Nochan Lenke til kommentar
Special P Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Tror du ikke legene kan dette bedre en du kan? Er du kanskje en lege eller en hud-spesialist? ikke? tenkte meg det ja... Men dersom du absolutt vil ha de vekk kan du vel fjerne dem selv? Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 Selger de bedøvelse for det på apotek? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Det finnes private klinikker rundt omkring, men du trenger henvisning fra legen. Hvor bor du? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Evt finne en legestudent som er villig til å kutte litt for penger Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Bor i rogaland, sandnes. Syns det er litt teit at legen min ikke vil fjerne noen føflekker, ser ikke problemet og hun hadde ikke noen grunn heller. (bortsett fra 'du er bra nok' grunnen men det er dårligste grunnen jeg har hørt) Endret 17. september 2010 av Nochan Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Her i Bergen har vi ihverfall denne klinikken: http://www.klinikkbergen.no/om-oss.html Hvis ikke du har en klinikk nærmere deg, kan du jo høre med de? Det er ikke sååå langt å dra Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Herregud dra til en annen lege sier nå jeg, dette er jo rutine og hvis pasient vil ha føflekk fjernet så gjør man som pasient vil. ...Med mindre det er helt små føflekker, altså at de går i ett med huden. Da blir det vel mer tricky, og unødvendig. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Det er en viss risiko ved å fjerne fløflekker du kan få et spesielt stygt arr, husker ikke hva det heter nå, men arrene er ofte mye værre enn fløflekkene var, vi snakker gode 5-10 cm i bredde, hunden blir veldig tykk og missfarget, og det er nesten umulig å gjøre noe med arrene, du kan prøve å sprøyte kortison inn i arret for å myke det opp og gjøre det tynnere, men ellers er det ikke mye man kan gjøre, derfor er det egentlig bare anbefalt å fjerne fløflekker som kan utgjøre en helsefare, alt annet blir kosmetisk og fører med en risiko for å få et arr som er mye værre enn selve fløflekken, selv fjernet jeg en stor en, på ryggen, med det hele ente med at den bare vokste ut igjen etter et år, nå vet jeg ikke om jeg gidder å ta risikoen for å fjene den igjen å risikere en av de arrene Endret 17. september 2010 av Gunfreak Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg stiller meg uforstående til at du ønsker å risikere at livet kan gå tapt for å fjerne et par føflekker. For det første er det slik du er, noe man skal være fornøyd med, og for det andre er det stor sjanse for kreft ved fjerning av føflekker. Sjansen minskes ikke i noe særlig grad av at det er en lege eller en profesjonell fagmann som fjerner dem, mye kan gå galt. Anbefaler deg å glemme det og ikke gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå