Gå til innhold

Alt-mulig pc | Stasjonær | +- 6000 kr | Ink. Skjerm, tastatur, mus

Anbefalte innlegg

Hei!

Stadig så irriterer jeg meg over min bærebare pc som, bit for bit, faller fra hverandre, og som hakker og stopper, lagger og freezer, for ikke å nevne batterilevetiden, som sikkert er på 15 min. Den er litt over 2 år gammel, 13 tommer, og jeg brukte vel omtrent 6000 kr på den.

Så, jeg tenkte at det muligens var på tide å invistere i en ny pc, denne gangen en stasjonær. Det jeg leter etter, er en slags alt-mulig pc. Jeg driver med alt fra photoshop, flash, og lettere spill, til sufring, skolebruk osv.

Når jeg nevner spill, så betyr det ikke en gamer-pc. Heller en pc som kan kjøre helt greie spill, med en helt grei grafikk.

Finnes det noen tastatur/mus-pakker som er å foretrekke? Og som ikke koster skjorta?

Så, mine krav som jeg stiller, om noen har lyst til å komme opp med et forslag:

• Alt-mulig pc
    • photoshop/flash
    • spill (ikke de tyngste)
    • Vanlig surfing
    • Skolebruk

• En ikke alt for liten skjerm (22' -> 24')

• Et budsjett på +- 6000 kr.

Jeg har ingen spesielle krav i forhold til en AMD basert pc, eller en Intel basert pc. Jeg vil rett og slett ha mest mulig for pengene. Dette gjelder også for skjermkortet.

Datamaskinen skal ikke overklokkes.

Jeg har en venn som eventuelt kunne hjulpet meg med å sette opp pc'en. Jeg vet ikke om det er så mye lurere på kjøpe en datamaskin del for del?

Takker for alle forslag og hjelp, på hvorhånd!

- Themecreator

Endret av Themecreator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...