Gå til innhold

Kjøpe Desktop Replacement Computer

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er på utikk etter en ny laptop. Det skal være type dtr / gaming laptop.

Er ingen gamer, men ønsker muligheten til å spille samt kjøre VMWare.

Trenger minimum :

17" skjerm

1920 * 1080 oppløsning.

Skjermkort som duger til nye spill

Plass til 2 disker ( 1 SSD til OS og en standard disk til lagring)

Intel i5 540 eller bedre

HDMI eller DVI ut

Dell studio 17

Innenfor kravene, men alle som har den melder om problemer med viftestyringen.

Hvert 3-5. min kjører viftene på full fart i 30 sekunder for så å stoppe helt igjen.

HP Envy 17

Varmeproblemer. Venstresiden der man lener handen blir altfor varm.

Asus G73JH

Virker veldig bra, men veldig mange har problemer med skjermkortet på denne.

Skjermen blir grå under spilling. GSOD

Sony Vaio F

Liten skjerm, svakt skjermkort

HP DV8-1099

Litt svakt skjermkort og endel klager på byggekvalitet. Perfekt skjermstørrelse.

Er det noen som har andre tips ? Eller kansje noen av disse problemene allerede har blitt løst.

Trenger en desktop erstatter til ca maks 14.000 kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke enda. :(

Tenker å importere den fra USA.

GenTechPC er ganske så bra har jeg lest på Notebookreview.com.

De selger både ATI HD 5870 og Nvidia 460m versjonen. (Nvidia kommer også i 15" i samme design)

Du kan lese her hva jeg har planlagt.

Ellers så er ikke HP Envy 17 så varm hvis du velge Intel Core i5, da den er laget i 32nm og tilhører en annen generasjon en quad core i7 720QM og oppover.

Lenke til kommentar

Å importere fra USA kan nok være lønnsomt ja, hvis man kan leve med eller klarer å bytte tastatur.

Merkelig at Asus selv ikke klarer å bruke god nok kjølepasta når de vet at varme er et problem.

Envy 17 med core i5 (540) kunne vært en god ting, men jeg finner ingen her i landet som selger kombinasjonen med i5 og 1920*1080 oppløsning. Mulig bare jeg som ikke har funnet den ?

Lenke til kommentar

Å importere fra USA kan nok være lønnsomt ja, hvis man kan leve med eller klarer å bytte tastatur.

Merkelig at Asus selv ikke klarer å bruke god nok kjølepasta når de vet at varme er et problem.

Envy 17 med core i5 (540) kunne vært en god ting, men jeg finner ingen her i landet som selger kombinasjonen med i5 og 1920*1080 oppløsning. Mulig bare jeg som ikke har funnet den ?

hva du enn gjør ikke Ta hp.. da gjør du en feil du ikke vil gjør igjenn:P Asus det best kjøpe her uansett. på både gaming, og kjøling. det var et varme problem men ikke med G73..

kjøper du Envy har du hvertfall varme problem:) og visst jeg husker riktig flexer tastaturet..

Lenke til kommentar

Asus G73JH har litt tastatur flex i midten, men man får mye gaming PC for prisen.

ATI kortet kjører iallefall 1gb GDDR5, og ikke 1gb GDDR3 som finnes på noen andre PCer. (18" Acer)

Kan ta opp til 3 HDDer hvis man tar ut DVD drevet også. ;D

Kjøper mest spill på EA Store, Steam, Impulse og lignende for å slippe (På lovlig vis) å ha DVDen i PCen mens jeg spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...