AlecTBM Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vi har perlGolf og cGolf, nå er det på tide med phpGolf phpGolf er enkelt forklart å løse en oppgave med minst kode (bytes) Det kan være noe enkelt som å printe ut "99 Bottles of Beer" sangen, eller noe så avansert som å regne ut og printe ut "Pascals Triangle" Det er 10 oppgaver på siden nå, men det skal komme flere! Prøv da vell, er ikke så vanskelig Adressen er http://phpgolf.org/ Tips & triks Lykke til! Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Fulgt med på tråden på det andre forumet, tenkte jeg kune være med her òg. Lenge siden sist forresten, har deg ikke på den nye msn min. Sender deg pm angående det. har faktisk gått fra 444 bytes til 235 nå på den ene oppgaven Dette er faktisk gøy Lenke til kommentar
Epower Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Prøvde meg på fibonacci-oppgaven: 52 bytes slå den du Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Klarte den jeg og, med 362 bytes... Og fikk ikke passed engang :o Lenke til kommentar
Epower Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Skjønte ikke helt den matrix oppgaven. Skal det være sånn at du finner det største produktet av en fem-på-rad kombinasjon? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Min løsning til ASCII-art challenge: <?echo '<pre>'.substr(file_get_contents('http://bit.ly/9sfscW'), 15640, 600).'</pre>';?> Den gir det angitte resultatet, men av en eller annen snedig grunn tror jeg ikke den vil bli godkjent. Lenke til kommentar
Epower Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Les reglene, du har ikke tilgang til internett. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Les reglene, du har ikke tilgang til internett. Pffft!!! Regler schmegler... Det var en grunn til at jeg postet den her og ikke som en entry... (Les som: smil for pokker!) 1 Lenke til kommentar
Epower Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 whatever Noen som har klart Pascals enda? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Dæven, plutselig ble det liv i tråden Og selvfølgelig når jeg er uten nett en halv uke Fikk hvertfall mer fornuftige svar her enn det som vi fikk på freak Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1298342134 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Likte ikke den tingen din AlecTBM, den nekter å godta svaret mitt på Caesars Box (98 bytes). I output ser det jo strålende pent ut, men får failed anyway:( Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Dersom det kun skjer en basal sammenlikning mellom output og fasit, så vil selv den minste ting gi failure, selvom alt tilsynetalende ser jævli bra ut. Sikker på at ikke en linje ender med mellomrom der den egentlig ikke skulle det, e.l.? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Koden valideres med GNU diffutils, hvis den mener at det er noe som ikke stemmer, så stemmer det ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1298342134 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Ah selvfølgelig, leste reglene tidligere og huska noe med siste linjeskift, var bare i filen som blir lasta opp det ikke output;D da får jeg trikse litt med skriptet og se om vi får det ned på <100 igjen Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 (endret) Er ikke helt sikker på om jeg forstår hvilke krav som stilles... mitt bidrag blir bare avvist med feilmeldingen "This is not a php file". Noen som har forslag til hvordan jeg kan finne ut hva som er problemet? Jeg kunne selvsagt postet filens innhold her, men har ikke lyst til å gi bort løsningen min. Edit: nevermind, jeg fant det ut selv. Teite Notepad insisterte på å gi filen endelsen .txt, og det er visst ikke tillatt. Endret 21. september 2010 av alfred97 Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Her bruker man tid på å løse en oppgave, bare for å komme tilbake et par dager senere og se at alle forsøkene plutselig er gått over fra Passed til Failed - fordi OPPGAVEN er endret. Godt jobbet... og lykke til videre, dere som gidder å fortsette. 1 Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Grunnen til at noen oppgaver har blitt endret er fordi at folk hadde løsninger som både ble passed og failed. Husk at siden fremdeles er i ekstrem beta Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ok, kan noen forklare meg hvordan i allverden man kommer inn på 181 bytes på 99 bottles of beer? Det beste jeg får til er <?php $e=' bottle';$a=$e.'s';$b=' of beer';$c=' on the wall';$d=".\nTake one down and pass it around, ";for($z=99;$z>1;$z--)echo"$z$a$b$c, $z$a$b$d",$z-1,($z-1==1)?$e:$a,"$b$c.\n\n";echo"1$e$b$c, 1$e$b\nGo to the store and buy some more, 99$a$b$c.";?> Det er 252 tegn og jeg kan ikke se at det kan bli veldig mye mindre uten gzinflate, men det er vel ikke DET som er hensikten med konkurransen er det? ...så en hver pekepinn på hvordan dette skal bli mindre blir satt pris på. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 <?$e=' bottle';$a=$e.'s';$b=' of beer';$c=' on the wall';$d=". Take one down and pass it around, ";for($z=99;$z>1;$z--)echo"$z$a$b$c, $z$a$b$d",$z-1,($z-1==1)?$e:$a,"$b$c. ";echo"1$e$b$c, 1$e$b Go to the store and buy some more, 99$a$b$c."; Sånn feks? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Bahh... Jeg som leste feil. Da jeg så i reglene at "You can assume that the environment is correctly set up when your code is invoked." så leste jeg automatisk "short_tags = Off" under. Men det er ikke mange bytene du har skrelt av koden her og man ligger fortsatt et hav over 181 bytes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå