Stoddart Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Kan se for meg at noen av fiksene blir enda mer irriterende ser jeg... AI ghoster seg og kjører for sakte... er problemet at det blir ghost, eller at de kjører for sakte? Ser for meg en rask ghostbil nå (forresten har jeg aldri kjørt forbi en ghost inn mot pit). AI blir disket for å ignorere blåflagg... Det er da jaggu no positivt det da, nå blir de ikke disket, men sperrer like fullt. Jeg har enda til gode å bli sluppet forbi, både race og kval. Ellers så reagerer jeg på at disse ikke er prioritert -Sound delay on shifting -Sector 3 times don't stay up, you can't ever see your sector 3 -Tyre availability bug in practice sessions, e.g., no Primes available in P2 image -live timer doesn't show personal best sector times -third soft/hard tyre set not available in qualifying -penalties given to player when ai hit you and also far too sensitive in certain forced situations -Odd objectives set by team (finished 22 then target was 12 in virgin?!) Menmen... Jeg fikk en merkelig lyst til å knuse hele skjermen og knekke rattet, er rett og slett frustrerende hele skjitet. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Obs! Glemte å si at den lista er ikke offesiell, det er en som har samlet punkter fra trådene på supportforumet til F1 Lenke til kommentar
TuRb0 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Codemasters har nå svart på ulike ting i en post på forumet -> http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-game-1316/433396-ai-issues-response.html Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Yes sir! Hadde de bare skrevet noe om dekk-bug og at de skal fjerne ghosts så... Man kan jo alikevel ende opp med å kjøre defensivt i 40 runder, også gå inn samtidig som han bak deg, for å så bli kjørt igjennom... Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Bra at de prøver å ta tak i problemene. Skulle ønske de ville gjøre noe med ghosts though.. Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Etterhvert som man spiller har jeg også oppdaget en del av disse bugsa, men det er fortsatt morro å kjøre. Bortsett fra nå. Har kommet til Catalunya i den første sesongen i karriere med Lotus. Jeg holder jo ikke tempoet i det hele tatt. Jeg har sikkert kjørt den banen i over 10 forskjellige bilspill og kjenner den godt. Men her har jeg ikke sjanse i havet. Har AI på profesjonell, og beste practice tid er på rundt 1:23:500. Jeg har såvidt klart å karre meg ned på 1:25 tallet. På de andre banene har jeg klart meg brukbart, men her sliter jeg virkelig. Det virker forsåvidt som mange andre også gjør det, etter det jeg leser rundt på nett. Hva slags rundetider klarer dere med en tilsvarende bil? Endret 4. oktober 2010 av Daggy Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det du sier er at anmeldere (gjelder ikke bare 1) ikke har prøvd å gått inn i pit, samtidig med andre, blitt kjørt igjennom av ghosts, så blitt holdt igjen i pit, fordi man ikke kan slippes ut i veien for ghostene? Da vil jeg si at anmelderen har prøvd spillet alt for lite. Enkelt og greit. Samme gjelder den overdrevne farten til AI rett før og etter pitstoppene, det skjer i 95% av løpene. Tiden til AI er noe som de får random, da man gjerne kan kjøre forbi alle og være treigest, eller bli forbikjørt av alle, men være raskest... En gang jeg kjørte ut av piten havnet jeg inne i hodet til en annen sjåfør som kom ut akkurat samtidig som meg. Når man bruker den herlige cockpitsynsvinkelen er det en liten ulempe ikke å kunne se noe som helst i en overfylt(...) Utdrag fra Gamer.no sin anmeldelse. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Mhm, også nevner han at det er negativt at han ikke får sett noe? Vel, sånn er det i F1, man ser ikke noe i speilene, i allefall ikke i tidlig 2010-sesong som codemasters tydeligvis har lagd spillet etter... Samtidig så blir det jo 8/10 ser jeg, og testet med pad... I rest my case... Daggy: Skal teste hva jeg klarer med HRT i morra. Men AI'n er veldig ustabil, og mens den er helt elendig på Bahrain og Kina (som et eksempel) så er den overlegen på Catalunya... Endret 4. oktober 2010 av Stoddart Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det virker forsåvidt som mange andre også gjør det, etter det jeg leser rundt på nett. Hva slags rundetider klarer dere med en tilsvarende bil? Det er ikke noe galt med rundetidene dine. Rundt 1:25 mener jeg å huske er helt normalt godt tempo. Jeg ble så lei av å være tregest på den banen at jeg slo av Tire Simulation i forkant av løpet. Forskjellen mellom TS av og på er ganske stor. Den er i praksis forskjellen mellom å være tregest eller raskest på banen. Jeg vil egentlig ikke være noen av delene. Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 For å følge opp her, så klarte jeg til slutt å sette kvalik tid på 1:24:8 i Lotusen. Bedre klarer jeg ikke. Det holdt til 10.plass. I løpet holdt ALLE høyere tempo enn meg, men må ha vært noe feil med girutvekslingen, eller så er det virkelig motoren som begynner å tære på. Hadde kanskje 290 km/t i enden langstrekka på Catalunya. Det er for tregt. Endte på 19.plass! Etter fullført løp, måtte jeg teste en "skikkelig bil", for å se om det var noe forskjell, nå var jeg jo varm i trøya på den banen. Hoppet i time trial i en mclaren, kjørte bare noen runder med samme setup som med Lotus. Kjørte plutselig inn på 1:20:7. Da skjønner jeg jo at det er mulig å slå AI, men aldri i en Lotus. Noe som i og for seg er riktig Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Da skjønner jeg jo at det er mulig å slå AI, men aldri i en Lotus. Noe som i og for seg er riktig Riktig at en Lotus ikke skal kunne vinne, men det skal ikke være slik at man ikke engang klarer å matche tempoet til HRT, Virgin og den andre Lotusen. Jeg har 1:17.6 med McLaren (time trial), men hadde jeg sluppet de andre svake bilene foran meg i løpet, så hadde jeg ikke hatt sjangs til å henge med. Det er noe rart med akkurat det der løpet. Også det i Monaco var vanskelig, men ikke like ille. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har spilt ganske ivrig i ca. en uke nå, og må si meg fornøyd, men er en del irritasjonsmomenter. Spillet er veldig fint. Passe realistisk, fin grafikk, og god lyd. Irriterende; - Når AI ikke går i pit - At bilen spinner alt for lett ved treff av grus og lignende. Treffer kanskje grusen i 20 km/t, og bilen tar en 180 graders sving rundt. Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Tror jeg akkurat gjorde en stor miss; Skulle logge inn, så fikk jeg feilmeldingen; Saved data appears corrupt. Så lagde jeg en ny autosave, og plutselig var jeg tilbake til pressekonferansen med å fylle inn navn! Har jeg seriøst da mistet alt? Edit; Det viste det seg at jeg har. Der var det et par timer som gikk fløyten for å si det sånn. Så til advarsel for andre, les dette; Corrupted Saved Game - Potential Workaround Hi everyone, I'm updating this thread with a potential workaround: I can confirm that this issue is with development, will be addressed in the patch, and we'd like you to try the following workaround: After a practice session where you complete an R&D objective and unlock a new upgrade make sure you then load in to the following qualifying session before exiting the game. And also, as our technical support FAQ now says: We believe this only occurs if, after completing an R&D objective, you... - Retire to the paddock via the Engineer (in the garage). - Terminally damage your car and select retire to paddock. - Get disqualified and select retire to paddock. As long as you progress to the qualifying session before quitting the game this problem will not occur. Endret 8. oktober 2010 av Daggy Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Har hatt spille i litt over 1 uke nå og jeg har kost meg skikkelig, faktisk ikke kost meg så bra med et formel 1 spill siden Formula 1(96) Jeg har kommet ca halveis i første sesong. Har både hatt flaks og uflaks. Har hatt 1 seier, og en DNF(Monaco). Jeg synes Monaco var utrolig vanskelig, kjørte alltid av framspoileren. Kina banen var det regn og der vant jeg, jeg var som regel litt tøffere i de svingene med lav fart, dessutten skulle flere skifte til intermediate dekk til de 2 siste rundene da regnet ga seg. Men jeg gjorde ikke det og klarte med nød og neppe å holde Alonso bak meg. Magny-Cours banen hadde jeg utrolige sjanser på å kjøre meg opp på en bra posisjon, men var uheldig og snurra 3 ganger:( og endte på 14, hadde gode rundetider. Mange baner er fremmede for meg da jeg ikke har kjørt de tidligere, bruker ca 1time og 30min per grandprix. Trening, kvalifisering og løp. Synes også spillet er vanskelig, mulig fordi jeg kjører drittbil? (virgin bilen). Kjører alt på sim, men har ikke på så harde motstandere Endret 6. november 2010 av untouch4ble Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Magny-Cours? Hvilket spill er det du spiller? Spillet er latterlig lett, både å kjøre bilene, og ikke minst vanskelighetsgraden er lett. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Hehe, mente selvfølgelig gilles Villeneuve banen, har av en eller annen merkelig grunn blandet de 2 banene opp igjennom tiden. Mulig det er latterlig lett for deg, jeg er kanskje ikke like god som deg så da var dette et passende spill for meg. Endret 6. november 2010 av untouch4ble Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Aha! Det var to artige baner og blande, eller... artig å blande de, Magny-Cours er jo kjedelig, det er ikke Circuit Gilles Villeneuve! Jeg derimot, pleide hele tiden å glemme Magny Cours og Silverstone (!!) fra kalenderen fordi jeg syntes det var å sinnsykt kjedelige baner! For all del, jeg savner litt mer... simulatorpreg. Nå er ikke jeg så sinnsykt god, men jeg synes det var veldig lett å måke på et low-downforce setup, kjøre 4-5 runder, dermed lære seg banen, bremsepunkter og tangeringspunkter, og evt. lure cerbs. Trykke seg inn i qual, og ende med en topp 10 i en HRT. Det blir litt for lett. Bruker du ratt? Endret 6. november 2010 av Stoddart Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Huff, silverstone er dørgende kjedelig ja. Ja, ren simulator er det ikke, kanskje en mellomting. Men Codemaster har kanskje ikke vært kjent for å levere rene simulatorspill, nå har jeg ikke prøvd alle rallyspillene. Synes spillet egentlig er litt likt Race driver grid, som jeg forresten likte godt. Har ikke prøvd meg på setup'n enda, bruker bare quick car setup foreløpig. Nei har ikke prøvd ratt enda, kjerringa er ikke så glad når jeg plukker frem rallystolen fra bua Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Aha, det sier nok litt, for det er flere som mener at spillet er "for lett" med ratt, og "for vanskelig" med stikke. Jeg kan ikke huske sist jeg spillte bilspill med annet enn ratt. Simulator er det ikke nei, Colin McRae Rally var jo en gang i tiden er rimelig sim.preget spillserie. Men takke seg til iRacing! Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 18. november 2010 Del Skrevet 18. november 2010 Godt å se at det fortsatt er et snev av liv i denne tråden Jeg har kommet i gang med min andre sesong. Spiller på ekspert bortsett fra traction control til medium. 40% løps lengde. Min første sesong var hos Lotus, hvor jeg endte opp med 1 seier i løpet av sesongen(Montreal). Alikevel plukket jeg greit med poeng og endte på 7/8 plass i mesterskapet. Så begynte lagene å vise interesse mot slutten av sesongen. Jeg valgte Vettel som rival(noe som var meget dumt av meg, da han hadde en gnistrende sesongavslutning, akkurat som i virkeligheten), og fikk tilbud fra blant annet Sauber. Så, dum som jeg var, ventet jeg litt for lenge på et enda bedre tilbud, og vips, etter et par dårlige resultater i Singapore og Japan, trakk alle tilbudene sine, så jeg endte med en ny sesong med Virgin, noe som var en stor nedtur Men har nå kommet greit i gang denne sesongen. 1 seier og en 5.plass er fasiten så langt, og dermed leder jeg mesterskapet. Ikke helt realistisk i en Virgin, men AIen er såpass forskjellig fra bane til bane at det jevner seg litt ut(Catalunya er jo et mareritt). Etter at patchen kom, har et par småting blitt bedre som at det faktisk er mulig å kjøre ut av pit rett foran AI. Ellers er det fortsatt ting som er litt for ødeleggende til at dette skal bli helt topp. At AI bilene ikke blir påvirket av bensin, er kanskje den værste. At de kjører raskere rundetider i løpet enn i kvalifisering er meget provoserende når du kjører med mye bensin på tanken selv. Vet ikke hvor mange av der som frekventerer codemasters offisielle forum, men der er det til tider meget ampert, og folk er forbanna på at CM har levert et uferdig produkt. CM sa jo selv før release at F1 fans er veldig lidenskapelige, og det har de smertelig erfart nå. Om det kommer en ny patch tviler jeg på, selv om det burde det. Men nå har de jo fått pengene våre, så da ligger vel fokuset på neste utgivelse. Det har sine mangler, men selve racingen er veldig avhengighetsskapende. Jeg har i alle fall spilt noen titalls timer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå