Gå til innhold

F1 2010 av Codemasters


Anbefalte innlegg

Utifra det som blir skrevet her, får jeg på følelsen av at Codemasters så absolutt ikke er den rette produsenten/utvikleren for et slikt spill. Skulle ønske at Turn10 eller GT-teamet tok seg av jobben.

 

For meg, så virker det som Codemasters har fått for seg en del idiotiske ideer. Tror jeg venter til dette spillet kommer til en billigere pris.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet du kan endre alt dette fra løp til løp. Eller faktisk fra session til session. Hvis det blir for lett, da må du sjekke at Tire Simulation er slått på. Forskjellen mellom av og på er ca fire sekunder per runde på en vanlig bane. Jeg måtte virkelig jobbe for å klare å kvalifisere meg til 11. plass i Shanghai med Legend AI og FS påslått.

 

Ja, jeg er klar over det, men ville begynne fra begynnelsen fordi jeg hadde 100 poeng etter fire løp i Williams og ville heller kjøre et realistisk mesterskap.

 

Tyre og fuel simulation var slått på, men det virker som Sakhir banen er veldig lett uansett. Hadde litt mer konkurranse i Melbourne ja. Fikk dessverre ikke tid til noe mer enn en lang practice session i går og da hadde jeg vel 12. beste tid.

 

Et stort problem med Tyre Sim påslått er at man punkterer helt random og alt for ofte. Jeg hadde 2 punkteringer på en ~60 minutters practice session. Den ene var helt grei da jeg hadde vært borti veggen rett før, men den andre hadde jeg ikke engang vært i nærheten av å være utenfor banen eller borti andre biler. Er flere som rapporterer om alt for mye punkteringer på Codemasters forumet.

 

EDIT: En annen ting som er litt irriterende på PS3 er at man kan ikke ha 2 Careers på samme PS3 bruker. Skulle gjerne hatt en career for trophysamling da jeg ser at det kan ta ekstremt lang tid på Expert :p

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Det er noe dritt med disse punkteringene. Jeg så en video av en som fikk punktering på høyre fremhjul mindre enn ett sekund etter starten på løpet. Helt absurd. Det sies derimot at dette også skjer selv om TS er slått av, men det kan jeg ikke bekrefte.

 

Sist jeg fikk punktering, da var det på målstrekken én runde etter at jeg hadde byttet til option-dekk. Jeg var ikke keen på å daffe en hel runde pga denne idiotisk buggen, så jeg brukte en flashback. Da punkterte jeg ikke og jeg kunne kjøre løpet ferdig uten problemer. Nå sies det også at bruk av flashback kan få AI-biler som egentlig skal i piten, til å heller holde seg ute og dermed fullføre løpet uten å bytte dekk. Dette blir de naturligvis heller ikke straffet for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

(Ja, jeg vet at dette ikke er finn.no), men jeg har et Microsoft Xbox 360 Racing Wheel til salgs. Kjøpte det for et par år siden, og det er svært lite brukt.

 

Send meg en PM :)

 

Har forsåvidt bestilt meg F1 2010, men tror jeg gjør det bedre uten ratt :)

Lenke til kommentar

Har PS3 versjonen. Spiller på medium med 20% i karrieremodus. Oppdaget i går noe jeg tror er en bugs. Det virker som om AI bilene ikke pitter på så korte løp (20%) selv om det er obligatorisk ifølge reglene. Det som skjer da er at jeg pitter og mister ca 10 sekunder. Faller fra 8-9 plass til 23 - 24 og det er umulig å ta igjen.

 

Er ikke helt sikker ennå på om dette spillet er bra heller ikke. Ser at det får gode reviews, men jeg sitter med en liten følelse av at det er veldig mye småbugs som ikke har blitt avslørt av journalistene.

Lenke til kommentar

Spilljournalister er overdrevent positive til det meste. Spesiellt om det er god grafikk og kjente folk som lager det, skulle ønske det var folk med litt over snittet peiling på hva de anmelder som gjør det. Man ser jo tilgomed her, på spillverket at det starter med "Selv om jeg ikke har noe tidligere bekjentskap med F1-serien". Det blir for dumt...

 

Nok om det.

 

Jeg har faktisk ikke opplevd det, hender at det er 1-5 biler som ikke stopper, uansett lengde på løpet, men hvor lenge står du i pit. Buggen går på at du blir stående dritlenge fordi andre skal inn/ut av pit. Husk at et dekkbytte skal ta ca. 4 sekunder. Alt over det er dårlig/bug.

Legg også merke til at AI kjører styggfort rett før og etter sitt stopp, noe som gjør at de kjører fra deg. De kjører også fortere i løp,- med full tank enn de gjør på kval, med 20 liter...

 

Men jeg håper at det blir skikkelige journalister som anmelder WRC-spillet...

Lenke til kommentar

Det du sier er at anmeldere (gjelder ikke bare 1) ikke har prøvd å gått inn i pit, samtidig med andre, blitt kjørt igjennom av ghosts, så blitt holdt igjen i pit, fordi man ikke kan slippes ut i veien for ghostene? Da vil jeg si at anmelderen har prøvd spillet alt for lite. Enkelt og greit. Samme gjelder den overdrevne farten til AI rett før og etter pitstoppene, det skjer i 95% av løpene. Tiden til AI er noe som de får random, da man gjerne kan kjøre forbi alle og være treigest, eller bli forbikjørt av alle, men være raskest...

Lenke til kommentar

De jobber med en patch og det trengs. Her er en liste over kjente bugs:

 

Priority=

 

-AI drivers not pitting at all in a race, or too many times.

 

-Times that are predetermined by cpu in qualy dont relate to actual race pace set by ai in race.

 

-pit lane exit/entry lines can be passed over without penalty! AI very often ignore the lines

 

-Fuel Sim ON, and Fuel Sim OFF: the players' car performance is noticeably affected,

but AI cars aren't?

 

-AI ghosting cars when entering pits also they slow down far too much before pitlane.

 

-Users reporting Corrupt Save Data (R&D causing this maybe)

 

-Freezing and locking up often

 

-Cars not being serviced in the pits and just sitting there, causing user to reset race if teammate is stuck

 

-driving assists abs staying active in sessions, unless proceed straight to hotlap or sector (when turned off)

 

-Pitstop exiting hesitation (see targa thread for temporary solution)

 

-Race results not portraying actual results

 

-AI blue flag issue, they get disqualified

 

-Pit limiter auto on regardless of setting. Whole Pit lane routine doesnt work properly.

 

-Damage not affecting AI

 

-Flashbacks ruining laptimes

 

-gaining places when no cars actually overtaken

 

-Slight lag on controls of car (mainly PC)

 

-excessive punctures & punctures being replaced with punctured tyres on same compound.

 

-Horrendous frameskips on certain track corners (monaco)

 

-when applying a flashback and re-continue mid trurn, the wheel whips aggressively

 

-Split timing to AI cars is a must! on screen.

 

 

Not Priority=

 

-Team mates showing incorrect on contract

 

-Driving line disappears often

 

-Wet Replay AI spray not visible

 

-Sound delay on shifting

 

-Sector 3 times don't stay up, you can't ever see your sector 3

 

-Tyre availability bug in practice sessions, e.g., no Primes available in P2 image

 

-live timer doesn't show personal best sector times

 

-third soft/hard tyre set not available in qualifying

 

-penalties given to player when ai hit you and also far too sensitive in certain forced situations

 

-IN/OUT laps not counted in lap count for sessions

 

-Odd objectives set by team (finished 22 then target was 12 in virgin?!)

 

-Occasional sound issue with rain sound on dry tracks/conditions.

 

-during a session the autosave symbol will continually spin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...