Vertical^ Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Har selv sett et F1 løp i Nürburgring. Helt fantastisk, for å si det mildt! Men da må jeg tilføye; Den høye, og elskbare motorlyden overdøvde all annen lyd. Den dagen jeg var på Nürburgring, var det nesten 200 000 folk der, og du hørte så vidt tilskuerne De fleste var nok veldig fascinerte, og fulgte heller med. Så her har Codemasters gjort det riktig. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Joda, for all del. Man hører jo mer motorlyd enn publikum på onboard på TV også. Men Codemasters har jo reklamert med en karrieremodus som gjør at man virkelig føler at man er en fører, og får oppleve alle deler av sirkuset, og med et mer simulatorpreg enn arkade. De kan sies å ha feilet på begge punkter. Tror aldri jeg har opplevd en F1-fører som ikke har sett en fan på 8 løp, og kun har 2 som intervjuer seg. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Når man lager et bilspill så tror jeg det er litt tricky å finne den rette balansen mellom "for lett" og "frustrerende vanskelig". Heller man mot det første, da sitter man igjen med et arkadespill, men fortsatt med mulighet for høye salgstall. Heller man mot "frustrerende vanskelig" da vil man kanskje danne seg en liten fanbase med meget gode spillere som er aktive i en mye lengre periode enn de ellers ville ha vært, men salgstallene ville nok ikke ha blitt riktig som ønsket. Med F1 2010 føler jeg at Codemasters har kommet ganske så nær dette balansepunktet, men det er mer lett enn det er vanskelig. Foreløpig har jeg kun kjørt Bahrain og kun i tørt vær, så det er fortsatt mye å erfare, men jeg har så langt opplevd at det skal litt for mye til for å miste kontroll når man kommer ut av en sving. Den første svingen i Bahrain er et eksempel på dette. Gang på gang har jeg for høy hastighet inn i denne svingen. Jeg kommer da egentlig for dypt til å få riktig linje inn i neste sving, men uansett hvor hard jeg er på gassen så klarer jeg det hver gang. I den neste svingen etter den lille strekken har jeg derimot snurret flere ganger, men det har kanskje noe å gjøre med doseringen der. Jeg startet en 5-års karriere og valgte BMW Sauber. Kvalifiseringen til første løp kjørte jeg med begrenset bane-erfaring og med standard oppsett, men jeg klarte likevel å ta pole. Starten på løpet ble elendig og jeg ble forbikjørt av kanskje fem biler, men etter sving to var jeg på første igjen. Jeg dro jevnt ifra gjennom hele løpet og holdt meg foran på tross av 3-4 snurringer underveis. Jeg hadde vunnet enkelt hadde det ikke vært for at jeg tidlig på siste runde (15 runder) punkterte. Det som var skuffende med dette var ikke at jeg tapte løpet, men at det ble så enkelt som det ble. Jeg var fullt innstilt på å kjempe for 12-plassen som laget hadde satt som målsetting (eller var det 15.?). Etter et mislykket forsøk på å endre FOV klarte jeg å fucke til savedataene. Dermed måtte jeg starte en ny karriere, så i dag blir det Lotus. Dette kan kanskje by på større utfordringer. Jeg kunne jo alltids ha kjørt AI opp til Legendary, men det tror jeg blir litt for mye i starten. Jeg holder meg foreløpig på hakket under. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Tror det er likesågreit å fyre opp "eksepert" og "legendary" gitt... Alt annet blir enkelt. har 2 pallplasser på 10 løp med en HRT. Ekspert og Legendary... Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Noen som spiller uten ratt og pedaler? funker bra? Har lest et par anmeldelser der de sier ratt og pedaler er en "must". Skal kjøpe det til 360 senere i dag men finner ikke ratt og pedaler. eneste som finnes er et fra madcatz som ser jalla ut og finnes kun dårlige anmeldelser av, og eneste alternativ er et altfor dyrt et som må bestilles fra tyskland. Microsoft rattet ser veldig greit ut, men produseres ikke lenger . Jeg har sendt 5-6 mail og meldinger på annonser på finn uten hell. Noen alternativer jeg ikke ser? eller er det helt greit uten? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Med ratt så blir det kanskje litt for lett blir det sagt, mens en del med kontroll sliter med at det er for vanskelig... Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 sliter med at jeg får stop and go penalty hvert løp. Hvis man ikke har kjørt masse asfalt racing spill og heller ikke er helt oppdatert på banene så er det vanskelig nok. Masse utfordringer for en som ikke har ti timer hver dag til å spille. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Spiller på PS3 med G25. Tenkte jeg skulle ta det rolig i begynnelsen og valgte easy. Kjører for Williams. Bahrain løpet endte med førsteplass i practice, pole og seier 25sek foran nestemann på 20% racelength. Skrudde opp vanskelighetsgraden litt slik at jeg i alle fall må bremse og gire selv, og det gjorde det litt mer interessant. Klarte likevel forholdsvis enkelt å vinne løpet. Så kom jeg til Shanghai og heavy rain stod på menyen. Her ble det kjapt litt vanskeligere ja. Kjørte inn til pole, men fikk 5 plasser straff for illegal blocking i qual Etter en runde og et par snurringer lå jeg på 24. men klarte likevel å kjøre meg opp til en 6. plass uten veldig problemer. Er enig i at feedback er veldig dårlig, mens force kanskje i overkant tungt. De har i tillegg gjort så og si alt galt med pit stop. Som tidligere nevnt ghost AI samt knotete kontroller. Jeg skal i alle fall begynne en ny career nå, på Expert og med et litt kjipere team. Williams har som mål å kvale 10. og topp 8 plassering i løp, men det har vært alt for enkelt å vinne så langt. Som F1 fan klarer jeg å se forbi endel av de irriterende feilene i spillet, men pit stop implementasjonen ødelegger veldig mye. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Kjøpt spillet på PC gjennom Steam og jeg må si: Det er UTROLIG morro. Utrolig god fartsføleslse og man føler at man er på en formel-1 bane. Så lenge man ignorerer pressekonferansene og det rundt selve bilkjøringen(lets face it, jeg spiller for å kjøre bil, ikke for å sitte å fjase med en gjeng reportere) så blir det bra, men på Banen leverer spillet. Det er så gøy! Kommet til Monaco, og spilt kvalifisering, 16 plass ble resultatet. Vanskelig, men utrolig morro bane. Endret 27. september 2010 av Hansoen Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 O.o god fartsfølelse? hvilket cam bruker du? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Jeg mente dette spillet var alt for enkelt inntil jeg i dag fant ut at Tire Simulation avslått gir ca fire sekunder raskere rundetid (i Shanghai i hvert fall). Det er langt mer morsomt å spille når man ikke bare er ensom rytter langt foran feltet. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 O.o god fartsfølelse? hvilket cam bruker du? Jeg blander litt mellom cockpit view og bak bilen view. Føler noen ganger at Cockpitview blir uoversiktlig til tider. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Cockpit blir lett uoversiktelig, spesiellt i biler hvor man ikke ser speilet. Der er det også elendig fartsfølelse, menmen, når man ikke har "nose-cam" eller "rett foran rattet cam" så er cockpit det mest realistiske. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Allright, ny test, ny Career. Valgte Hard difficulty, men med dynamic line marker ON og Legendary AI difficulty. Kjører for Lotus med mål om 20th eller bedre i kval og 18th eller bedre i race. Kjørte en lang, > 60min practice for å lære meg Sakhir banen skikkelig, tune litt på settings på bilen osv. Deretter rett til kvalifisering. Satte beste tid i Q1, Q2 og Q3 (ca 1,5 sek bedre enn Vettel som var beste AI), men fikk en 5 plassers straff for illegal blocking i Q1... I løpet på 40% race length kjørte jeg meg opp til førsteplass i løpet av 2 runder og lå der hele tiden bortsett fra i pit window da noen pittet senere enn meg. Klarte dessverre å snurre et par runder før mål, og ble da tatt igjen av Webber og Vettel slik at det ble en tredjeplass. Så vidt jeg kan se er eneste forskjellen på mine innstillinger og Expert at jeg har medium traction control, samt dynamic racing line (som forøvrig bare er i veien når man kan banen, men kjekt å ha på i practice) Kjørte derfor noen runder på samme banen i Time Trial med alt av Driving Assists slått av, og satte en runde på som var 0,3 sek. bedre enn det jeg klarte i Practice og Qual i Career. Sorry ass, men det skal ikke være mulig å dominere et Grand Prix i en Lotus. Det blir litt feil for meg. Kjøringen i seg selv er fantastisk, og banene er nydelig laget, men slik det er nå ser det ut som AI på enkelte av banene er helt feil. På f.eks Catalunya er det bortimot umulig å slå AI, mens f.eks Sakhir slår man dem lett i en av de dårligste bilene... Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Noen som har noen tips om oppsett på de forskjellige banene? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hvordan opplever dere banene? Tenker på Nürbugring f.eks. Er de krappe svingene, og karusellene som de er på ekte? Er banene realistiske til "punkt og prikke?" Og Monza. Er denne banen merkbark kjappere (du oppnår høyere fart) en i andre baner? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Hvordan opplever dere banene? Tenker på Nürbugring f.eks. Er de krappe svingene, og karusellene som de er på ekte? Er banene realistiske til "punkt og prikke?" Og Monza. Er denne banen merkbark kjappere (du oppnår høyere fart) en i andre baner? Nürburgring er ikke med på 2010 kalenderen i formel 1, dessuten er karusellene ikke en del av F1 banen på ringen. Banene er fantastiske og tro kopier av slik de fremstår i virkeligheten. Monza er knallrask i forhold til de fleste andre baner, slik det skal være. I Monaco kan man kjenne igjen butikkene som ligger rundt banen. Banenes autentisitet er kanskje det som er best med hele spillet. Noen som har noen tips om oppsett på de forskjellige banene? Sjekk her. (racedepartment.com) Mange bra tips som har fobedret mine rundetider en god del. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Allright, ny test, ny Career. Valgte Hard difficulty, men med dynamic line marker ON og Legendary AI difficulty. Du vet du kan endre alt dette fra løp til løp. Eller faktisk fra session til session. Hvis det blir for lett, da må du sjekke at Tire Simulation er slått på. Forskjellen mellom av og på er ca fire sekunder per runde på en vanlig bane. Jeg måtte virkelig jobbe for å klare å kvalifisere meg til 11. plass i Shanghai med Legend AI og FS påslått. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg er på 4 løpet nå. Og vær gang jeg er på vei ut av pit, får jeg utallige Blocking Warnings, og til slutt Drive trough penalty. Er ingen biler rundt meg, så blir rimelig oppgitt! Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Med Gran Turismo på vei ser jeg ingen vits i å skaffe meg dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå