Gå til innhold

Unormalt høy strømregning

martingee

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg leier en liten leilighet på Sørlandet. Leiligheten er på ca 23kvm.

Jeg flyttet inn rett før sommeren. Jeg betaler strøm i tillegg til ordinær

husleie. Jeg betaler forøvrig ikke nettleie, kun for forbruket.

Jeg er en aktiv student som er lite hjemme, kun om kveldene og når jeg sover.

Jeg har en stekeovn som jeg bruker ca 2 ganger i uka til pizza, en vaskemaskin jeg bruker ca 1 gang i uka, mikrobølgeovn som jeg bruker svært sjelden og et lite kjøkkenhjørne med et minikjøleskap.

Foruten dette har jeg en stor flatskjerm TV og en laptop som står på når jeg er våken hjemme om kveldene.

Hvordan er det MULIG at jeg bruker 1900kw på én mnd? Skulle ikke tro at det var mulig.

Som sagt er jeg lite hjemme. Kun sent ettermiddag/kveld.

Kjøleelementet i fryseboksen som er integrert i minikjøleskapet er gåent og har kun en diger isklump i seg. Har hørt at dette kan øke strømforbruket, men SÅ mye???

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gi oss litt mer info da, så kan vi regne på det ;)

Hvor høy effekt har de ulike tingene?

kjøleskap, tv, vaskemaskin osv.

Hvor mye lys er det i leiligheten?

Er det noen ovner på?

Du betaler vel for varmtvann også?

hvis det er for nøyaktig en måned har du et forbruk på 63 kW/h dagen. Det høres mye ut ja.

Leste du av selv av strømmen når du flytta inn og nå?

Endret av Doffeo
Lenke til kommentar

Jeg har egen måler (men betaler ikke nettleie) så jeg leser av strømmen selv.

Er usikker på hvor høy effekt de forskjellige apparatene har, men føler at dette

er mer eller mindre irrelevant da det er snakk om et helt vanlig strømforbruk.

Det eneste lyset jeg har på når jeg er hjemme er en stålampe som bruker halogenpære.

Jeg leier privat i en bygning som består av 2 etasjer. Jeg bor i den ene.

Vi har hver vår måler, men deler vaskemaskin og varmtvann. Såvidt jeg vet finnes