salamishit Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hei Hadde en liten diskusjon om hva som var best: w7 eller xp? jeg mente w7 mens han andre mente xp, så hva er egentlig best? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Les ti talls tråder og poster om akkurat det samme. Win7 er laget i 2009, XP er 10 år gammelt. XP fases ut, Win7 er en del av fremtiden. Har du en dårlig pc fra "før krigen" så er trolig XP et bedre valg, har du en pc fra 2007 eller nyere så er Win7 det beste valget. Skal du kjøpe noe nytt, så er det selvsagt Win7. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hei Hadde en liten diskusjon om hva som var best: w7 eller xp? jeg mente w7 mens han andre mente xp, så hva er egentlig best? Hva er lengst - et tau eller en hyssing? Om det er XP eller W7 som er best kommer helt an på hva du skal bruke det til. Skal du kjøre programvare som ble utviklet for XP er det ikke usannsynlig at XP er best - det kan til og med hende at det ikke virker ordentlig på W7. Men W7 vil utnytte ny hardware bedre, og alle nye Windowsprogrammer vil bli skrevet for W7 (selv om de i mange tilfeller også vil virke på Vista og XP). Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 17. september 2010 Forfatter Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Han kameraten min mener at greia med xp er at det er 100% feilfritt og det er ikke w7, mener han. Endret 17. september 2010 av Ownbeef Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Han kameraten min mener at greia med xp er at det er 100% feilfritt og det er ikke w7, mener han. Det har kommet flere sikkerhetsoppdateringer for XP enn for W7 det siste året, så det tyder vel på at XP langt fra er feilfritt .... Hvis du ser på "antall feil oppdaget siden det ble lansert", så ligger vel også W7 bedre an enn XP gjorde på samme tid. (Jeg har sett statistikker som sammenligner XP, Vista og W7 på disse områdene, men jeg vet ikke om jeg klarer å finne dem igjen sånn på sparket ...) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Det finnes da ingen OS som er 100% feilfri. Så en slik påstand sier vel mye om kunnskapsnivået. 2 Lenke til kommentar
K_H Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Min personlige mening er at XP kanskje er litt mer stabilt.. Men Win 7 henger ikke langt etter, og jeg tror nok ikke det er lenge igjen før win 7 er en fullgod erstatter til xp. Vista deriomot... Ville ikke tatt i det med tang... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 har vært med siden win95 og har kjøpt alt derifra! det mest utskjelte er vista, jeg mener fortsatt at den var en fint OS. win7 derimot er veldig bra og kan aldri tenke meg å går tilbake til xp eller vista! ( nå føler jeg meg veldig gammel, når jeg snakker om win95 ) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Mest utskjelt, det blir vel en kamp mellom Millenium og Vista? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Mest utskjelt, det blir vel en kamp mellom Millenium og Vista? jeg glemte desverre " millenium " Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Mest utskjelt, det blir vel en kamp mellom Millenium og Vista? jeg glemte desverre " millenium " hvem prøver ikke det? Tror jeg brukte 8 måneder på å få min maskin til å kjøre stabilt med ME. Klarte det til slutt, men tenk at det hadde noe å si hvilken rekkefølge man innstalerte driverne i. Huff jeg tygger heller på sølvpapir. Vista er i samme gata, men der hadde man alternativer. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Er så glad jeg slapp ME perioden. Hadde kun jobb pc(er) i den perioden, og der gikk vi fra Windows 98 til Windows XP, og var aldri innom ME. Og heller ingen av de jeg hjalp med data trøbbel hadde ME på sine pcer. Men har jobbet MYE med Win95 og Win98 ja. Og selvsagt 3.1(1). Det var tider det. OG vi klager i dag, hadde vi hatt det vi har i dag den gangen, så hadde vi vært super happy. Men Win7 hadde neppe kjørt så bra på 386 pcen med 20 Mhz CPU, 2 MB RAM og 50 MB HDD. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Det finnes da ingen OS som er 100% feilfri. Så en slik påstand sier vel mye om kunnskapsnivået. Har hørt en påstand om at "det siste feilfrie operativsystemet var MS/DOS", men det kan ha vært ment som en vittighet, selv om det åpenbart ligger noe bak Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Windows 7 er bedre enn Windows XP. Det er raskere, sikrere og enklere i bruk. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Her er en oversiktlig sammenligning av alle de tre OSene (XP, Vista, 7). http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=fa0177cc-7e82-4993-b0d6-fec84216dd9c Forresten når jeg er her, (Tipper myhke kan svare på det) hva står egentlig XP for? Er det som alle andre steder at det står for "experience"? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Hva Microsoft sier om XP. edit: Kort svar; Ja, det står for "experience". Endret 28. september 2010 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå