Mchansern Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 HMm det er altså mer penger å hente å fly til en flyplass med 2M pax som er 300 natusike mil unna enn en med 25M som er 1000 nautiske unna.. Strange. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Har skifta navn jeg også, heter nå East Coast Airlines Endret 15. oktober 2010 av saftsus Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Bestilte meg akkurat nytt fly på 1723, CASA C-212 elns. Gjør 200 knop, tar 26 pax og har en range på 880 eller noe. Koster rett under 3M. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) HMm det er altså mer penger å hente å fly til en flyplass med 2M pax som er 300 natusike mil unna enn en med 25M som er 1000 nautiske unna.. Strange. Forskjellen er at potensialet forsvinner VELDIG fort med litt konkurranse, og prisen raser. På større flyplasser kan du ha mange, mange flere aktører uten at det påvirker prisen i like stor grad. Så lenge du er nesten alene om en rute kan det være særdeles lønnsomt å støvsuge alle de små flyplassene som ligger nærmest. Du starter innerst og arbeider deg utover, samtidig som du tar forhåndsregler slik at du bruker opp mest mulig av flyets tid. Hva slags radius du bør operere med (før lønnsomheten stuper) kommer an på farten (og selvfølgelig rekkevidden) til flyet. Det ser du fort når profitten ramler under 300k, fra 5-600k eller mer på de første flyene du setter opp. Lønnsomhet per tid går veldig fort ned med lengre ruter. Min Fokker 100 med over 700k i profitt har 16 ruter til de aller nærmeste flyplassene. To ruter på ca. 250 NM, resten under 200. Det lar seg gjøre fordi det er veldig mange flyplasser i umiddelbar nærhet av Frankfurt. Dermed er det gjerne er noe sjeldent fenomen å få til så mye i profitt. De mest lønnsomme rutene er faktisk til de minste flyplassene i dette tilfellet. Go figure. Det har vel litt å gjøre med at folk flest ikke tror det er lønnsomt å fly til disse, ergo er konkurranse nesten ikke-eksisterende (noe er det; faktisk har Cathay vært veldig flink til å støvsuge området rundt Frankfurt). Kunne sikkert hatt enda mer i profitt ved å erstatte rutene som endte opp på priser under €200. Endret 16. oktober 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) 2stk Shorts 360-300 bestilt på 1723 ser på 1152 har jeg akkurat passert en halv milliard wæææ! bygget en terminal så jeg falt under 500mill igjen Endret 16. oktober 2010 av cruzader Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Har bestilt en ATP på 1723 nå Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Har tre CASA C-212 på vei nå jeg ... Endret 16. oktober 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Tjener man mye på de...? De har jo nesten ingen pax! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 26 pax er jeg greit nok det da ... Bedre enn Aero-Hotterne. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Hmm, tror jeg venter og bestiller en ATP jeg Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Har bestilt en Aero-Hotter som jeg får i kveld en gang, og en ATP som jeg får på formiddagen i morgen Lenke til kommentar
fjoera Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Når kan de som ikke fikk mulighet til å betale få vite passordet for serveren? Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Sikkert etter helga Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Når kan de som ikke fikk mulighet til å betale få vite passordet for serveren? Jeg vil tro tirsdag. Server startet å går kl 15.00. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kommer til å legge ut 3x ATP på #1152 nå. Legges ut til 8M, men hvis noen tar de kjapt er de deres for 7M. Send en PM, så får dere private offer. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Er nesten i null på 1152 nå jeg, etter å ha kjøpt to Fokker 100 av Helvetic og utvidet til Edinburgh (følte jeg måtte utvide litt, så bare tok en grei flyplass). Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Da ligger det to KFC ute også. Nesten helt nye, men hadde 5x Fokker 100 som kom inn, så nå flyr jeg utelukkende med Fokker 100, Airbus A320 og Boeing 737. KFC ligger til 9M, ATP til 8M. Hvis noen sender PM og tar de før månedsskiftet gir jeg 2M rabatt, hvis de blir tatt før i morgen gir jeg 1M rabatt. Go go go! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Har fremdeles mange fly til salgs på 1152, så billig som spillet tillater. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ser jeg henger litt bakpå i den nye verdenen. Det må jeg gjøre noe med i dagene som kommer - LiveStrong Air Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) mine 2 shorts 360-300 på plass og satt i drift føler de gidde en ok fremgang i inntekten DOC: € 1,079,806 betraktelig bedre enn jeg gjorde det på 1152 etter så kort tid ihvertfal 2nye shorts 360-300 + 3 verdax bestilt som skal i drift i morra, så er vel alt av flyplasser i texas dekket. så base nr2 opp og starte med nytt sett ruter til alle flyplassene for utnytte gatene litt bedre. Burde havne på ca 23mill profit neste måned. Endret 17. oktober 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå