Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Da har Afghan Air den glede av å presentere sin flåte, nå med tradisjonelle Afghanske pikenavn. Styret påpeker at dette er gjort for å øke blesten om selskapet, og håper at det vil gi økte inntekter i form av flere patriotiske reisende. Styret ruller samtidig ut sin siste ervervelse:

 

1 Basler Turbo-67 med P&WC PT6A-67R "YA-AAD Palwasha", som er satt inn i rutetrafikk til Iran.

 

De øvrige flyene i selskapet ble også rullet ut i pomp og prakt, og presentert for de oppmøtte pressefolkene:

 

Boeing 707-120 P&W JT3C-6 "YA-AAE Anoosheh"

Dash-8-100B PWC 120A "YA-AAC Asman"

V-A Hotter P&WC PT6A-135 "YA-AAA Azin"

 

Til kommentaren fra den lokale avisen "Daily Outlook Afghanistan" vedrørende unødvendig bakketid for flyene hadde styret følgende å si:

 

"Vi velger å personalisere flyene våre for å vise at vi ikke er ett selskap som higer etter størst mulig profitt, med minst mulig arbeid"

(og stakk samtidig kniven i Cathay Pacific, som har hatt tilnærmet monopol på ruter til og fra Kabul inntil Afghan Air åpnet sine ruter.)

Afghan Air har nå snart 50% av alle ruter til og fra Kabul International Airport, mens den tidligere storhetskongen Cathay Pacific for første gang i 1994 er under 20% av reisende.

 

Styret benyttet også anledningen og uttalte at uten Dunder Mifflin sin uvurderlige støtte i flyselskapets vanskelige starttid ville det Afghanske folk lidd under Cathay Pacific sine blodpriser.

Endret av Slettet+127836
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...