Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

Sånn jeg ser teorien om at det kan lønne seg å kjøre under 100% load i starten av rutene for å inplementere økning i trafikk så er det tre mulige scenarioer.

 

1 - flatt 100% - hvor du setter en pris og er fornøyd med den

2 - flatt med justering - hvor du setter en pris og etter X tid påløper nye engangskostnader fra markedsanalyseavdelingen og oppjusterer prisen

3- stigende kurve hvor du satser på å nå 100% over tid.

 

av disse alternativene bør man velge utifra hvor lenge ruten skal være operativ i sin nåværende form. Det er tydelig at det skal en viss tid til med høyere inntekt enn alternativ 1 for at alternativ 3 skal bli lønnsomt. Denne tidsfaktoren vil være avhengig av inntjening, og jeg tror ikke det vil være store beløp å tjene på å gjøre det slik, da en må strukturere mye mer - og spillet blir plutselig en jobb? :)

post-59728-1286888238,7865_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmm.. Har ikke prøvd å bytte, men hvis det er enkelt og greit uten en svær økonomisk smell så er det jo ikke noe problem.

Hvordan bytte startbase:

 

Go to view gate, and click the close base button to close the base that you have. Then go back to view gate and reutrn the gate. Then go logout and log back in. The game will ask you to create a new base.

http://stephenm.org/...p?topic=11371.0

 

Er dog ikke sikker på om man er låst til det kontinentet man starta på først. Tidligere erfaring blant enkelte spillere kan tyde på at det er slik, men kan ikke si det sikkert. I verste fall sørger admin for en reset. :)

 

(Har prøvd dette selv og det er helt uproblematisk – når man først får gjort det riktig iallfall.)

 

Det er forresten en annen ting: Den som lager verden blir jo admin og får et visst ansvar i så måte.

 

Edit: Glemte jo å nevne kanskje det viktigste – det koster ingenting å opprette ny startbase et annet sted.

 

Okay! Da er det jo ikke noe stress..

 

Har en flyplass jeg har veldig lyst til å starte på, men er den overbefolket så har jeg to backupplaner ;)

 

Nå må bare Zetheus få ræven i gir  :w00t:

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser teorien om at det kan lønne seg å kjøre under 100% load i starten av rutene for å inplementere økning i trafikk så er det tre mulige scenarioer.

 

1 - flatt 100% - hvor du setter en pris og er fornøyd med den

2 - flatt med justering - hvor du setter en pris og etter X tid påløper nye engangskostnader fra markedsanalyseavdelingen og oppjusterer prisen

3- stigende kurve hvor du satser på å nå 100% over tid.

 

av disse alternativene bør man velge utifra hvor lenge ruten skal være operativ i sin nåværende form. Det er tydelig at det skal en viss tid til med høyere inntekt enn alternativ 1 for at alternativ 3 skal bli lønnsomt. Denne tidsfaktoren vil være avhengig av inntjening, og jeg tror ikke det vil være store beløp å tjene på å gjøre det slik, da en må strukturere mye mer - og spillet blir plutselig en jobb? :)

 

Spørsmålet er om load factor er dynamisk.. Jeg har en del ruter jeg opprettet med ca. 99,6%, og de har holdt seg stabilt på den verdien hele tiden. Hvis jeg derimot går inn og redigerer de, så kan jeg øke prisene og få 100%. Ulogisk? JA..

 

Som et eksempel kan jeg redigere en av de as we speak:

 

Pulkovo International - Riga International: Load factor 99.58, pris €147, profit €30,144

 

Går inn og redigerer: Load factor 100%, pris 159, profit €33,014

 

Her ser du at selv om load factor er under 100%, så vil den ikke øke på sikt uten at du redigerer manuelt..

 

:(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Sånn jeg ser teorien om at det kan lønne seg å kjøre under 100% load i starten av rutene for å inplementere økning i trafikk så er det tre mulige scenarioer.

 

1 - flatt 100% - hvor du setter en pris og er fornøyd med den

2 - flatt med justering - hvor du setter en pris og etter X tid påløper nye engangskostnader fra markedsanalyseavdelingen og oppjusterer prisen

3- stigende kurve hvor du satser på å nå 100% over tid.

 

av disse alternativene bør man velge utifra hvor lenge ruten skal være operativ i sin nåværende form. Det er tydelig at det skal en viss tid til med høyere inntekt enn alternativ 1 for at alternativ 3 skal bli lønnsomt. Denne tidsfaktoren vil være avhengig av inntjening, og jeg tror ikke det vil være store beløp å tjene på å gjøre det slik, da en må strukturere mye mer - og spillet blir plutselig en jobb? :)

 

Spørsmålet er om load factor er dynamisk.. Jeg har en del ruter jeg opprettet med ca. 99,6%, og de har holdt seg stabilt på den verdien hele tiden. Hvis jeg derimot går inn og redigerer de, så kan jeg øke prisene og få 100%. Ulogisk? JA..

 

Som et eksempel kan jeg redigere en av de as we speak:

 

Pulkovo International - Riga International: Load factor 99.58, pris €147, profit €30,144

 

Går inn og redigerer: Load factor 100%, pris 159, profit €33,014

 

Her ser du at selv om load factor er under 100%, så vil den ikke øke på sikt uten at du redigerer manuelt..

 

:(

 

Lame

Lenke til kommentar

Klikker på de tokens greiene, endelig finne jeg et spill jeg liker, men neida her skal det herpes at at man må betale for tokens

Ja, var ikke mye gøy når premium-funksjonene forsvant her og der. Jeg løste det likevel med regneark, så kan de bare beholde betalfunksjonene sine. :thumbup:

 

Edit: @iskaldcola: Jeg satte forresten opp den fokker'n akkurat nå, så det er ikke den som har skyld i at jeg passerte deg.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Den er litt sånn nå og da. Veldig treg, lite responsiv, og et øyeblikk er den nede. Så noen minutter senere (noen ganger mye mer) er alt i orden igjen. Det er perioder med dette nesten daglig. Vil tro det er noe serverarbeid som pågår, og muligens en og annen restart. Man får bare vente til det er i orden igjen. Vanligvis går det ganske fort over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...