Henrik C Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Benytter meg av sjansen til å annonsere at jeg snart starter med en rute til USA, venter på at tiden er inne (dvs, får leid inn et fly). Har tre kandidater som alle er veldig gode, og det er ikke konkurranse på noen av dem. Akkurat det flyet er sammenlignbart med Berieven han vurderer, som har 15 seter, speed på 281, 1.210 nm i range og en pris på €3.2 millioner. Men ellers er jeg enig med deg, corporate koster mye og gir deg relativt lite. Da heller den vanlige til €4,7M, med over dobbelt så stor kapasitet (29 seter). Kortere rekkevidde, men man flyr ikke så langt uansett med et slikt fly vil jeg mene. Var ikke klar over den vanlige modellen, men da kan jeg være enig. Endret 19. september 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Det du får med Corporate er færre seter, men lengre rekkevidde til en lavere pris, og det er kanskje ikke det som er aller mest interessant med slike små fly i dette spillet. Ikke for det, det kunne jo vært interessant å se hva man kan få ut av det. Med så få seter kan man riktig ta blodpris og slippe unna med det. Spørsmålet er hvor mye man tjener på det til tross. Leie for gater skal jo betales også, og det er her hovedproblemet med små fly gjør seg gjeldende. Går det noenlunde opp i opp med høyere billettpris mon tro? Jeg tviler, men det gjenstår å se. Lenke til kommentar
Xquzi Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Noen som kan gi meg noen tips, akkurat starta , men skjønner ikke så mye.. Har fått laget en rute ; Las Vegas - McCarran International - Atlantic City International men står at jeg taper 10 dollar per tur , åssen kan jeg få dette til og gå i pluss? spiller på #1152 FAIR GAME. Takk Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) 1. Juster billettprisene slik at du fyller flyet 100%. 2. Ikke bruk høyere frekvens (daglige t/r-flygninger) enn 1.0. Da setter du heller opp en ny rute til en annen destinasjon. 3. Korte flygninger er mer lønnsomme enn lange (til et visst punkt iallfall). 4. Ikke mer enn 1 gate per flyplass i starten. Det holder lenge. Bruk wikien flittig, så sparer du deg for en del spørsmål og hodepine. Velkommen! Edit: Flere tips. Endret 19. september 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Jeg får bare mer og mer minus i banken min. Nå har jeg -1,9 millioner euro, men alle flyvningene mine går jo av med masse pluss Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 20. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Hva er "Projected totals for the end of the month" da? Det som er viktig Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Trykk på Operations så får du et enkelt regnskap. Se på Daily Revenue. Er den positiv? Husk at leie for gates, vedlikeholdskostnader og eventuelle leasingutgifter trekkes fra konto i slutten av hver måned. Det bringer gjerne med seg røde tall i banken en stund inn i den nye måneden i starten. Som Mchansern sier, så lenge «Projected Totals for End of Month» er svart (ikke rød), så går det rett vei. Endret 20. september 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Da har jeg fått leaset meg et 737-200 og skaffet meg masse nye ruter! Har nesten 2M i minus nå, men har en DOC på 823.000, så det ordner seg etterhvert (håper jeg) Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Er bare å vinke farvel til deg oppover lista da skjønner jeg. Sterkt! Kan jeg spørre hva du lå på i DOC med det første flyet, når du fikk etablert deg og var godt fornøyd med rutene? Edit: Duh, kan jo bare se på bildet. Endret 20. september 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Er bare å vinke farvel til deg oppover lista da skjønner jeg. Sterkt! Kan jeg spørre hva du lå på i DOC med det første flyet, når du fikk etablert deg og var godt fornøyd med rutene? Edit: Duh, kan jo bare se på bildet. Med det første flyet lå jeg på ca. 360.000, så kjøpte jeg en Dash-8 og fikk inn ca. 140000 på det. Når jeg leaset 737'en mikset jeg veldig mye med rutene for å effektivisere litt. Edit: Tror ikke jeg kan anbefale noen å starte i St. Petersburg, det er så utrolig langt til de store flyplassene der alle pengene er. Lite å hente i Øst-Europa, får inn ca 14000 på St. Petersburg - Minsk Ikke helt fornøyd med inntjeningen på 707 nå i ettertid, men det ser ihvertfall slik ut: Endret 20. september 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Endors Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Hei alle sammen! Jeg startet ett flyselskap igår kveld som heter "Planet Express". Jeg ønsker å være med på en allianse hvis dere starter en. World: 1152 Fair Game Lenke til kommentar
koots Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Satt opp to domestic ruter til Cape Town og Durban, og i følge rapportene burde jeg gå i pluss snart. Forøvrig er jeg rangert som nr 1 i Afrika. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 @Endors: Velkommen skal du være! Fører deg opp på min uoffisielle liste over spillere fra denne tråden. Inntil videre tror jeg vi prioriterer å styrke oss individuelt økonomisk. Det er lite å tjene på en egen allianse før vi har et solid grunnlag å utvide rutenettet med, for ikke å snakke om det det koster for å opprette selve alliansen. Slik tenker iallfall jeg for øyeblikket. Kanskje det mest interessante er muligheten til å bruke hverandres baser. Det betyr bl.a. flere muligheter for rundturer type Oslo-Bergen-Trondheim-Oslo, som ellers ikke går an uten at man oppretter nye baser selv. --- @iskaldcola: Saftig inntjening du får på Dashen da! Jeg har fått til 707-en min så bortimot perfekt nå at jeg tør ikke røre den mer (riktignok etter svært dyrebare omorganiseringer – igjen...). Kun 4 minutter gjenstår av døgnet, og inntjeningen er kanon. Blir spennende å se hva jeg kan få til med det bittelille flyet jeg har bestilt. Jeg har merket meg at det er (tilsynelatende) veldig mye utappet potensiale der borte i Russland og deromkring, men samtidig kan det jo ha sine årsaker. Det er relativt langt til naboen og muligens vrient å fylle opp døgnet på en god måte. Flygningene kan fort bli lange og mindre lønnsomme. --- Hvordan går det i Afrika, koots? Som eneste flyselskap der nede har du jo knapt konkurranse(?). Hva ligger du på sånn omtrent i profitt per rute? Og hvor lange er de? Lenke til kommentar
koots Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Korteste ruten min er JNB-DUR, lengste er opp til Nairobi. Har fra 27k til 50k profit på rutene mine Er dog veldig få flyplasser i det sørlige Afrika, 4 i SA og 2 utenfor Madagaskar. Resten er nord for Tanzania. Må vel omstrukturere litt når jeg får penger, skaffe et mindre fly eller et med kortere rekkevidde å bruke på de korteste og bruke 707'en på de lengre. Veldig lite konkurranse her nede, men der hvor det er konkurranse har jeg største markedsandel. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Da har jeg fått leaset meg et 737-200 og skaffet meg masse nye ruter! Har nesten 2M i minus nå, men har en DOC på 823.000, så det ordner seg etterhvert (håper jeg) Din snik! Jeg skulle ha det flyet Ser ut som du tjener bra da. Jeg får vente til noe nytt kommer, så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Startet opp 4 nye ruter nå. Oslo- Kristiansand Kjevik Oslo- Stockholm Skavsta Oslo- Aalborg Og Oslo- Billund Alle med små CSS-12 så ca 15k inntjening på hvert fly. Er nå oppe i 8 ruter totalt Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 Yeay! Fått leaset en BAe ATP. Detta blir interessant. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 @ TrondH86: Det som er greit med småfly slik som Dash-8 med 39 seter, er at du kan ta ville billettpriser. På ruten St. Petersburg - Kiev tar jeg 684, men flyr bare annenhver dag. Hvilket fly har du bestilt? @ Henrik C: Sorry! Jeg siklet egentlig på en Airbus A320-200 som lå der, men så var det en luring som tok den i går. Så da var det å spare penger og lease 737'en så snart jeg hadde råd slik at ingen andre fikk den Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Haha, jeg kikket også på A320-en, men det får så være. Kommer vel noe nytt, lurer på å melde meg inn i One World for å få tilgang til å lease 737 fra Cathay Pacific, så får jeg kanskje litt penger i kassa. Har også tenkt på å bestille en Dash-8, har råd til det akkurat nå, så kan jeg ha noen småruter med det i mellomtiden. Gjorde det jeg. Dash-8-100B, blir tilbakekalt i 2012, så har god tid til å selge det. Endret 20. september 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 20. september 2010 Rapporter Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Det blir bra, Dash-8 funker helt fint til småruter. Btw: Er det noen mulighet for å se hvor mye hvert enkelt fly trekker i vedlikeholdsutgifter? Edit: For de som trenger nye fly, så ligger to "helt nye" Bombardier CRJ-100 på bruktmarkedet nå. Koster 8M. Endret 20. september 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå