Imsvale Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Det er da du får høyest profitt i og med at du har flest mulig som betaler høyest mulig billettpris. Hvor viktig det er å tjene helt maksimalt får du selv avgjøre. I tillegg må det vurderes opp imot utgiftene til nye markedsundersøkelser hvis man stadig driver og fikler med prisen. Og til slutt kan det etter hvert bli en overveldende oppgave å skulle holde load factor på 100% når du har flere hundre ruter og mange av dem er under «angrep». Det er og blir en helhetlig vurdering hvor mange faktorer spiller inn. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Bra at det er stor fremdrift i planene om egen verden. Sitter å vurderer et par oppstartsflyplasser om dagen. Lenke til kommentar
max Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Jeg er interessert i å bli med på en ny verden. Selskap: flyBavarian Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Yey! Har passert 400M -grensa! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Alle her står fritt til å bli med etter hvert. Spørsmålet er hvem og hvor mange som er interessert i å bidra med en liten slant, siden det koster litt å opprette ny verden. Som en gulrot får bidragsyterne starte før resten. Hvor lenge er vel ikke helt avklart ennå, men et par dager har vært foreslått. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Alle her står fritt til å bli med etter hvert. Spørsmålet er hvem og hvor mange som er interessert i å bidra med en liten slant, siden det koster litt å opprette ny verden. Som en gulrot får bidragsyterne starte før resten. Hvor lenge er vel ikke helt avklart ennå, men et par dager har vært foreslått. Bør det være noen begrensing på hvor mange pax man kan ha i oppstartsbyen? Type max 30M Pax i den byen du starter med, også resten står du fritt? Rimelig idiotisk om alle velger ATL / Hartsfield Jackson med en gang. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Vi fant vel ut at markedet bør få styre seg selv. Idiotisk om alle starter på samme store flyplass, ja. Dem om det. Før eller siden vil det bli kniving om Atlanta (og andre) uansett. Mengden konkurranse og medfølgende frustrasjon når alle skal ha 100% load vil balansere lysten til å bosette seg på de aller største flyplassene. Ja, du får flere passasjerer å ta av, men også hodepine på kjøpet. Eller hva? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Ok, jeg har nå kommet frem til 3 aktuelle flyplasser. Jeg må bare få vite hva slags aircraft vi skal starte med for å se hvilken jeg ender på. Lenke til kommentar
max Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Alle her står fritt til å bli med etter hvert. Spørsmålet er hvem og hvor mange som er interessert i å bidra med en liten slant, siden det koster litt å opprette ny verden. Som en gulrot får bidragsyterne starte før resten. Hvor lenge er vel ikke helt avklart ennå, men et par dager har vært foreslått. Bidrar gjerne med en slant også. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Starter vi i 1989 med 20 års lengde, har vi både BAe ATP og ATR 72-200 tilgjengelig. Usikker i farten på hvilke modeller av Fokker vi har. Jeg har sett for meg to flyplasser i europa jeg gjerne vil starte på. Lenke til kommentar
Endors Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Er det blitt enighet om hvem som starter verdenen? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Husk at vi kjører full verden, så det blir jo et hav av steder å fly til. Det pluss at vi er relativt få spillere (sammenlignet med #1152) tynner ut konkurransen betraktelig. Av de aktuelle blant Fokker har vi vel egentlig bare Fokker 50. Fokker 100 og F28 er riktignok tilgjengelige, men jeg syns det blir litt råflott å starte med et jetfly, selv gamle F28. Jeg ser veldig gjerne for meg Fokker 50 som startfly. Helt passende statsmessig. ATP/ATR 72 blir i overkant store (ant. seter), syns jeg. Men det er bare min mening. Er det blitt enighet om hvem som starter verdenen? Spør du meg er det stille enighet om at Zetheus starter. Han har snakka så mye om det. Lenke til kommentar
Endors Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Kanskje de som blir med i starten kan reservere en startbase Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Fokker 50 er ikke dum nei ... Forresten, jeg synes at de som betaler skal få lov til å "reservere" sin startflyplass før serveren startes, slik at 5 stykker ikke hiver seg over samme by. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Paypal på plass. Oppstart av server blir da onsdag ettermiddag! Fokker 50 høres også ålreit ut Edit: Jeg reserver i så fall en flyplass: London - Heathrow. Og skriveleif... Endret 11. oktober 2010 av Zetheus Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 FFFUUU, den ville jeg ha. Vil ha Oslo Gardermoen da! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Det der har vi vært igjennom ørten ganger nå. Vi kan ikke ha det sånn at én heldig person får lov til å raske til seg f.eks. Atlanta. Bla litt tilbake i tråden og se hva som er skrevet rundt akkurat dette, i stedet for at en annen person stiller samme spørsmålet tre poster senere. /rant Alternativet er å sette en grense for høyest tillatte passasjerantall på en startflyplass, slik at ingen får starte på de aller største. Men jeg ser ikke helt hvordan det blir særlig annerledes. Det blir noen flere flyplasser å ta av som ligger på røffly samme tall, det er sant, men ut over det vil det nok fremdeles bli sånn at en del folk ønsker å komme høyest mulig (for dem som ikke skyr konkurranse riktignok). Dermed ender vi opp med samme problemet, bare forskøvet ned til mindre flyplasser. Kanskje hvis vi setter grensa ganske lavt, f.eks. 20M. Da er det virkelig mange å velge blant, ut ifra passasjerantall alene. Spørsmålet da er om andre faktorer slik som veldig sentral beliggenhet igjen gjør at et fåtall flyplasser er langt mer attraktive enn resten. Da er vi like langt igjen. Jeg har ingen tro på slik reservering. Jeg ønsker at markedet får styre seg selv. Havner du på en flyplass med flere andre har du to valg: Forbered deg på konkurranse, eller flytt. Det har man jo muligheten til, ikke glem det. Endret 11. oktober 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 Gidder ikke reservere noen, jeg har 3 aktuelle flyplasser som er relativt store (+20M) og som ingen av dere har snakket om og ligger på forskjellige kontinenter Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Hvordan gjør vi det med betaling? Er jo mange som vil betale, men alt må jo bli betalt før vi starter. Hvilken mail skal vi sende betalingen til, og hvor mye skal du ha? Forresten, ATP til salgs. Noen som skal ha? Endret 11. oktober 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
Endors Skrevet 11. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2010 da ønsker jeg følgende reservert: Paris Charles De Gaulle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå