Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kjøper jeg like greit et småfly før tallene blir røde igjen, så får vi se hva det går an å gjøre. En må jo prøve litt. Merker meg dog at HenrikC hadde dårlig erfaring med disse, men jeg må se det selv i så fall. :D

Nå er jeg vel for sent ute, men skiftet nettopp til ny måned og det lille flyet mitt er vekk.

Date (D/M/Y) Desription Debit (In) Credit (Out)

1/1/1993 Monthly Maintenance Fees €0 €2,450,474

1/12/1992 Monthly Maintenance Fees €0 €6,468,114

 

Ganske dyrt. Regner med å gå med pluss på 5 millioner denne måneden, så får snart nok penger til å lease et nytt fly.

Lenke til kommentar

PS: Det er 1 Jan. 1993 i spillet nå og en haug av nye aircrafts er released. Sjekk ut "View latest aircraft".

 

 

Airbus A340 med 440 seter :ohmy:

Tar heller A340 med 420 seter og en range på 7450 nm.

 

Jeg har en langtur 0.5 til India som jeg lurer på om jeg skal kutte ut å satse på flere korte turer i Europa. Hva tror dere?

Hvor mye tjener du på langturen til India? Er det mye konkurranse?

Lenke til kommentar

Nå er jeg vel for sent ute, men skiftet nettopp til ny måned og det lille flyet mitt er vekk.

Date (D/M/Y) Desription Debit (In) Credit (Out)

1/1/1993 Monthly Maintenance Fees €0 €2,450,474

1/12/1992 Monthly Maintenance Fees €0 €6,468,114

 

Ganske dyrt. Regner med å gå med pluss på 5 millioner denne måneden, så får snart nok penger til å lease et nytt fly.

Kjøpte du brukt?

Lenke til kommentar

Satser på å kjøpe Beriev`en der rimelig snart, evt lease et fly.

Hva med British Aeroflot Jetstream J41 Corporate? 14 seter, speed er oppgitt til 295, range på 1.773, relativt lav drivstofforbrukt på 126 og prisen er cirka €3.5 millioner. Kommer til neste år.

 

Nå er jeg vel for sent ute, men skiftet nettopp til ny måned og det lille flyet mitt er vekk.

Date (D/M/Y) Desription Debit (In) Credit (Out)

1/1/1993 Monthly Maintenance Fees €0 €2,450,474

1/12/1992 Monthly Maintenance Fees €0 €6,468,114

 

Ganske dyrt. Regner med å gå med pluss på 5 millioner denne måneden, så får snart nok penger til å lease et nytt fly.

Kjøpte du brukt?

Ja.

Lenke til kommentar

Tjener 92K, ingen konkurranse. Bare jeg som flyr den.

€92K er absolutt ikke dårlig, men spørsmålet er jo hvor lang tid du bruker på det. Koster litt å leie gates på større flyplasser, men samtidig er det mye å tjene hvis du finner gode ruter og priser deg rimelig.

 

Drit i Corporate, altfor få seter.

Akkurat det flyet er sammenlignbart med Berieven han vurderer, som har 15 seter, speed på 281, 1.210 nm i range og en pris på €3.2 millioner.

 

Men ellers er jeg enig med deg, corporate koster mye og gir deg relativt lite.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en slik, mest bare for å ha et fly til:

 

Aircraft Name  	                Seats  	Cargo  	Speed  	Range  	Withdrawn  	Cockpit Crew  	Cabin Crew  	Turn Time  	Price  	        Engines  	Fuel Usage  	
VardaxServ-Aero Hotter  	19  	0  	143  	863  	2008  	        2  	        1  	          0.15  	€1,258,110  	P&WC PT6A-135  	27.00

Treg, men ellers mye for pengene.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Kjøpte forresten 737-200 Adv. Business Jet på en annen verden, mest for gøy. Satt den opp på to ruter, og tjener faktisk ganske brukbart.

 

post-76108-1284928250,8791_thumb.png

 

Kostet rundt €13M, gates koster €300k og €350k, så får nokså grei profitt på de to rutene også, tenker jeg.

Selv med konkurranse på CPH-ORD, som hadde en pris på €719, klarte jeg å fylle flyet.

Lenke til kommentar

Akkurat det flyet er sammenlignbart med Berieven han vurderer, som har 15 seter, speed på 281, 1.210 nm i range og en pris på €3.2 millioner.

 

Men ellers er jeg enig med deg, corporate koster mye og gir deg relativt lite.

Da heller den vanlige til €4,7M, med over dobbelt så stor kapasitet (29 seter). Kortere rekkevidde, men man flyr ikke så langt uansett med et slikt fly vil jeg mene.

 

Vet ikke hvor jeg ser hvor lang tid det tar, men det er jo fra roma til india, så det er jo et stykke. Det er ca 3700nm. Er det mulig å sjekke hva en kan tjene på en tur selv om man ikke har ledig flytid?

Kan jo gjøre litt simpel matematikk og se hvor mye du tjener per avstand, eventuelt per tid brukt (kanskje mer aktuelt), og sammenligne med andre ruter.

 

€92000/3700NM ≈ €25/NM

 

Det burde gi et noenlunde greit bilde av lønnsomheten til en gitt rute. Eventuelt kan du gjøre det samme med billettprisen, men da helst med tid, ellers blir tallene så små. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...