KKake Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Har passert 300M -grensa! Og en tredje Fokker 70 på vei. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg er glatt med på egen verden, og kan legge ut for det hvis det er snakk om et lite spleiselag. Jepp, vi bør nok ha ca 20år lang spilletid. Skal sjekke hva det vil koste oss å holde på med ca 50-75 medlemmer. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Fader, så ikke at vi hadde passert 22.00. Ble så gira på landskampen at jeg ikke rakk å kjøpe nytt fly hehe. Velvel, ingen krise, får kjøpe det i morra. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 -12M. Ikke så fryktelig ille. I 4-5 tiden i morgen venter det både en A320 og en Fokker 100 på meg, og da skal jeg få opprettet en ny base. Regner med at jeg flytter opp A320-en, F100-en og en KFC, så får jeg noe greit å starte med. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Er så deilig å starte måneden med røde tall.. €-49,370,535 Btw: Jeg tror ikke 707'en har så utrolig mye å si for vedlikeholdet, for det økte med 50% selv om jeg skrapet den gamle og erstattet den med en 3 måneder gammel 707.. Endret 8. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Ble visst 13M i pluss i dag gitt. Men har da 180M å tjene opp til i morgen kveld. Blir et par A320 da. Forresten, jeg har noen villt høye maintenance costs nå, nesten 20M! Hva i...? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 -800 000 her. (hadde 3,3 på bok når klokka gikk fra meg). Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Jeg tror jeg bør opprette en base ett eller annet sted med endel korte flyvninger, sånn at ett par rimelige 20-30 setere kan tjene inn. Virker det urimelig? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Gate Rental Fees (Monthly) €27,350,000 Maintenance Fees (Monthly) €27,178,249 Bank Balance: € -33,376,249 Hadde litt i pluss før skiftet for en gangs skyld. Svir godt likevel. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Gate Rental Fees (Monthly) €23,450,000 Maintenance Fees (Monthly) €22,289,849 Lease Expenses (Monthly) €14,100,000 (Concorden tar 10M alene..) Hadde omtrent 0 på kontoen før månedsskifte, derfor -49M nå Lenke til kommentar
KKake Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 -1,5M. Det liker man! Om jeg får tid, så bestiller jeg en Fokker 100 eller A320/737 i morgen. Får jo en Fokker 70 i morgen også, men pga. bursdagsfest får jeg ikke satt opp den før på søndag. Kan også overføre en slant hvis vi oppretter egen verden, sånn btw. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 -800 000 her. (hadde 3,3 på bok når klokka gikk fra meg). Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Jeg tror jeg bør opprette en base ett eller annet sted med endel korte flyvninger, sånn at ett par rimelige 20-30 setere kan tjene inn. Virker det urimelig? Ny base er ikke noe du bør ta deg råd til med det første. Utnytt den du har en stund, og benytt deg av alle destinasjonene innenfor en rimelig radius. Sannsynligvis har du ikke noe valg heller: ny base koster 60x gateleie på den aktuelle flyplassen, pluss at du må ha fire gater der fra før. De pengene bruker du heller på fly. Er det for lite potensiale der du er vil jeg anbefale et bytte. 20-30-setere er ikke noe bør satse på særlig lenge. Anbefaler å gå opp til 50-80-seter ASAP. Da begynner det virkelig å hjelpe på. Erstatt eventuelle mindre fly du måtte ha i drift med de større, og selg dem så om du kan. Er sikkert noen mindre selskaper som gjerne vil ha dem, så slipper de å vente så lenge på egen bestilling. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Da registrert jeg meg jeg også. Virket litt vrient å komme inn i spillet. Har startet en rute med det flyet jeg startet med, 707 et eller annet, det må jo være fra 50-60tallet. Hva anbefaler dere meg å gjøre som neste steg? Skaffe et annen fly og sette det på en ny rute? Endret 8. oktober 2010 av untouch4ble Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Du kan sette opp flere ruter med 707en! Så lenge det er tid igjen på flyet (view aircraft -> hours). Hva heter flyselskapet og hvor har dere base? Velkommen forresten. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Jepp det kan jeg gjøre Flyselskapet heter Armstrong Aviation. Holder til på Værnes, da det er min lokaleflyplass. Kanskje ikke beste alternativet, men sjitt au Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Hehehe. Hvor har du ruter til? Jeg anbefaler store flyplasser med 707`en. Sjekk ut London, Frankfurt og f.eks München. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg bare vunnet å sette opp en, kjørte den til Arlanda. Takk for tips. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 -800 000 her. (hadde 3,3 på bok når klokka gikk fra meg). Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Jeg tror jeg bør opprette en base ett eller annet sted med endel korte flyvninger, sånn at ett par rimelige 20-30 setere kan tjene inn. Virker det urimelig? Ny base er ikke noe du bør ta deg råd til med det første. Utnytt den du har en stund, og benytt deg av alle destinasjonene innenfor en rimelig radius. Sannsynligvis har du ikke noe valg heller: ny base koster 60x gateleie på den aktuelle flyplassen, pluss at du må ha fire gater der fra før. De pengene bruker du heller på fly. Er det for lite potensiale der du er vil jeg anbefale et bytte. 20-30-setere er ikke noe bør satse på særlig lenge. Anbefaler å gå opp til 50-80-seter ASAP. Da begynner det virkelig å hjelpe på. Erstatt eventuelle mindre fly du måtte ha i drift med de større, og selg dem så om du kan. Er sikkert noen mindre selskaper som gjerne vil ha dem, så slipper de å vente så lenge på egen bestilling. Takk for tips! Nå har jeg bare ett fly, og leaser ett. Men du mener at jeg skal spare opp til 50 - 80 seter? Noen spesielle, eller er det stort sett likt? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 -800 000 her. (hadde 3,3 på bok når klokka gikk fra meg). Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Jeg tror jeg bør opprette en base ett eller annet sted med endel korte flyvninger, sånn at ett par rimelige 20-30 setere kan tjene inn. Virker det urimelig? Ny base er ikke noe du bør ta deg råd til med det første. Utnytt den du har en stund, og benytt deg av alle destinasjonene innenfor en rimelig radius. Sannsynligvis har du ikke noe valg heller: ny base koster 60x gateleie på den aktuelle flyplassen, pluss at du må ha fire gater der fra før. De pengene bruker du heller på fly. Er det for lite potensiale der du er vil jeg anbefale et bytte. 20-30-setere er ikke noe bør satse på særlig lenge. Anbefaler å gå opp til 50-80-seter ASAP. Da begynner det virkelig å hjelpe på. Erstatt eventuelle mindre fly du måtte ha i drift med de større, og selg dem så om du kan. Er sikkert noen mindre selskaper som gjerne vil ha dem, så slipper de å vente så lenge på egen bestilling. Takk for tips! Nå har jeg bare ett fly, og leaser ett. Men du mener at jeg skal spare opp til 50 - 80 seter? Noen spesielle, eller er det stort sett likt? I den klassen pleier det å være ATR 72, BAe ATP, ATR 42, Fokker 50 og KFC 5800 som blir kjøpt inn, og de er gode alle sammen. Litt forskjellig pris og egenskaper, så det spørs hva du vektlegger Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Større flyplass = flere folk som vil fly = folk er villige til å betale mer. Eller med andre ord, du tiltrekker flere folk med en gitt pris. Det koster mer i gateleie, men med mindre ruta er fullstendig ødelagt av konkurranse (i enkelte tilfeller er den det) lønner det seg. Spesielt hvis du får til å fly dit fra flere plasser etter hvert. Fortjenesten er daglig, gateleie er månedlig, så det skal ikke rare fortjenesten til for å tjene inn leia. Merk likevel at de aller største har en (ganske selvsagt) tendens til å være sterkt overbefolket, noen mer enn de fortjener. *kremt* Det betyr mer konkurranse på rutene, som igjen driver prisene ned – fordi «alle» vil ha 100% load factor. Du finner flyplassene via Gate Search eller Rent Gate. Der står det hvor store de er (årlig passasjertrafikk). Takk for tips! Nå har jeg bare ett fly, og leaser ett. Men du mener at jeg skal spare opp til 50 - 80 seter? Noen spesielle, eller er det stort sett likt? Veldig aktuelle kandidater i det spekteret er fly fra Fokker, ATR, BAe (=British Aerospace) og vår nye favoritt(?) og outsider KFC (de har bare det ene flyet p.d.d.). Vurdering av stats er noe du må lære deg, så ta en titt og vei for og imot. Noen er raskere, men har færre seter; noen er billigere, men har kortere rekkevidde; noen har «alt», men er priset deretter. De fleste flyene er vel noenlunde greit balansert opp imot prisen. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2010 Er ikke umulig at jeg kommer til å selge unna et par ATP-er de nærmeste dagene, har lyst til å erstatte de med Fokker 100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå