Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+127836

-800 000 her. (hadde 3,3 på bok når klokka gikk fra meg). Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Jeg tror jeg bør opprette en base ett eller annet sted med endel korte flyvninger, sånn at ett par rimelige 20-30 setere kan tjene inn. Virker det urimelig?

Lenke til kommentar

-800 000 her. (hadde 3,3 på bok når klokka gikk fra meg). Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Jeg tror jeg bør opprette en base ett eller annet sted med endel korte flyvninger, sånn at ett par rimelige 20-30 setere kan tjene inn. Virker det urimelig?

Ny base er ikke noe du bør ta deg råd til med det første. Utnytt den du har en stund, og benytt deg av alle destinasjonene innenfor en rimelig radius. Sannsynligvis har du ikke noe valg heller: ny base koster 60x gateleie på den aktuelle flyplassen, pluss at du må ha fire gater der fra før. De pengene bruker du heller på fly. Er det for lite potensiale der du er vil jeg anbefale et bytte.

 

20-30-setere er ikke noe bør satse på særlig lenge. Anbefaler å gå opp til 50-80-seter ASAP. Da begynner det virkelig å hjelpe på. Erstatt eventuelle mindre fly du måtte ha i drift med de større, og selg dem så om du kan. Er sikkert noen mindre selskaper som gjerne vil ha dem, så slipper de å vente så lenge på egen bestilling.

Lenke til kommentar

Da registrert jeg meg jeg også. Virket litt vrient å komme inn i spillet. Har startet en rute med det flyet jeg startet med, 707 et eller annet, det må jo være fra 50-60tallet.

Hva anbefaler dere meg å gjøre som neste steg? Skaffe et annen fly og sette det på en ny rute?

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

-800 000 her. (hadde 3,3 på bok når klokka gikk fra meg). Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Jeg tror jeg bør opprette en base ett eller annet sted med endel korte flyvninger, sånn at ett par rimelige 20-30 setere kan tjene inn. Virker det urimelig?

Ny base er ikke noe du bør ta deg råd til med det første. Utnytt den du har en stund, og benytt deg av alle destinasjonene innenfor en rimelig radius. Sannsynligvis har du ikke noe valg heller: ny base koster 60x gateleie på den aktuelle flyplassen, pluss at du må ha fire gater der fra før. De pengene bruker du heller på fly. Er det for lite potensiale der du er vil jeg anbefale et bytte.

 

20-30-setere er ikke noe bør satse på særlig lenge. Anbefaler å gå opp til 50-80-seter ASAP. Da begynner det virkelig å hjelpe på. Erstatt eventuelle mindre fly du måtte ha i drift med de større, og selg dem så om du kan. Er sikkert noen mindre selskaper som gjerne vil ha dem, så slipper de å vente så lenge på egen bestilling.

 

Takk for tips!

 

Nå har jeg bare ett fly, og leaser ett. Men du mener at jeg skal spare opp til 50 - 80 seter? Noen spesielle, eller er det stort sett likt?

Lenke til kommentar

-800 000 her. (hadde 3,3 på bok når klokka gikk fra meg). Hva vil dere anbefale meg å gjøre? Jeg tror jeg bør opprette en base ett eller annet sted med endel korte flyvninger, sånn at ett par rimelige 20-30 setere kan tjene inn. Virker det urimelig?

Ny base er ikke noe du bør ta deg råd til med det første. Utnytt den du har en stund, og benytt deg av alle destinasjonene innenfor en rimelig radius. Sannsynligvis har du ikke noe valg heller: ny base koster 60x gateleie på den aktuelle flyplassen, pluss at du må ha fire gater der fra før. De pengene bruker du heller på fly. Er det for lite potensiale der du er vil jeg anbefale et bytte.

 

20-30-setere er ikke noe bør satse på særlig lenge. Anbefaler å gå opp til 50-80-seter ASAP. Da begynner det virkelig å hjelpe på. Erstatt eventuelle mindre fly du måtte ha i drift med de større, og selg dem så om du kan. Er sikkert noen mindre selskaper som gjerne vil ha dem, så slipper de å vente så lenge på egen bestilling.

 

Takk for tips!

 

Nå har jeg bare ett fly, og leaser ett. Men du mener at jeg skal spare opp til 50 - 80 seter? Noen spesielle, eller er det stort sett likt?

 

I den klassen pleier det å være ATR 72, BAe ATP, ATR 42, Fokker 50 og KFC 5800 som blir kjøpt inn, og de er gode alle sammen. Litt forskjellig pris og egenskaper, så det spørs hva du vektlegger  :)

Lenke til kommentar

Større flyplass = flere folk som vil fly = folk er villige til å betale mer. Eller med andre ord, du tiltrekker flere folk med en gitt pris. Det koster mer i gateleie, men med mindre ruta er fullstendig ødelagt av konkurranse (i enkelte tilfeller er den det) lønner det seg. Spesielt hvis du får til å fly dit fra flere plasser etter hvert. Fortjenesten er daglig, gateleie er månedlig, så det skal ikke rare fortjenesten til for å tjene inn leia.

 

Merk likevel at de aller største har en (ganske selvsagt) tendens til å være sterkt overbefolket, noen mer enn de fortjener. *kremt* :p Det betyr mer konkurranse på rutene, som igjen driver prisene ned – fordi «alle» vil ha 100% load factor.

 

Du finner flyplassene via Gate Search eller Rent Gate. Der står det hvor store de er (årlig passasjertrafikk).

 

Takk for tips!

 

Nå har jeg bare ett fly, og leaser ett. Men du mener at jeg skal spare opp til 50 - 80 seter? Noen spesielle, eller er det stort sett likt?

Veldig aktuelle kandidater i det spekteret er fly fra Fokker, ATR, BAe (=British Aerospace) og vår nye favoritt(?) og outsider KFC (de har bare det ene flyet p.d.d.). Vurdering av stats er noe du må lære deg, så ta en titt og vei for og imot. Noen er raskere, men har færre seter; noen er billigere, men har kortere rekkevidde; noen har «alt», men er priset deretter. :)

 

De fleste flyene er vel noenlunde greit balansert opp imot prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...