Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

På et år i "real life", så går det ca. 30 år i spillet. Hvor lenge tror dere spillet bør vare? 15 år?

 

Edit: Jeg ser at det går an å kjøpe tokens til hvilken spiller-ID man vil. Det er jo en grei måte å ordne ting på :)

 

Og når vi starter en ny verden, så kan vi reservere en flyplass å starte på! Det er jeg veldig for ihvertfall.

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det hadde vært bedre å ha noe kortere «runder». Så blir det bedre muligheter for folk som kommer til etter hvert. 5-10 år kanskje. Så krever det ikke så mye å starte opp hver gang (vet ikke om det lønner seg bedre å ha litt varighet på det når man først skal starte en verden).

 

Hva tror vi om antall tillatte baser? Begrenset eller ubegrenset?

 

Edit: Jeg ser at det går an å kjøpe tokens til hvilken spiller-ID man vil. Det er jo en grei måte å ordne ting på :)

Nja. Det er dyrere at flere kjøper få enn at én kjøper mange. Sånn sett er det bedre å overføre penger. Dvs. hvis vi bryr oss om rabatten. ;)

 

Og når vi starter en ny verden, så kan vi reservere en flyplass å starte på! Det er jeg veldig for ihvertfall.

Reservere på hvilken måte? :p Du vet vi kan ikke ha det sånn at noen grabber til seg de største og så får ingen andre starte der. Og alternativet er at det er fritt fram, og hva er da poenget med å reservere? :)

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Synes antallet baser er veldig fint sånn som det er nå, dvs maks 10.

 

Er ikke 5 år veldig lite? Hmm... Stemmer for 10 i såfall.

 

Noen her som har erfaring med å sette opp nye verdener? Hva om vi kjøper 30 tokens hver (minste man får kjøpt) og gir til den som vil starte verdenen? :)

 

Edit: Jeg ser at det går an å kjøpe tokens til hvilken spiller-ID man vil. Det er jo en grei måte å ordne ting på :)

Nja. Det er dyrere at flere kjøper få enn at én kjøper mange. Sånn sett er det bedre å overføre penger. Dvs. hvis vi bryr oss om rabatten. ;)

Hmm. Det er vel sant ;)

 

Og når vi starter en ny verden, så kan vi reservere en flyplass å starte på! Det er jeg veldig for ihvertfall.

Reservere på hvilken måte? :p Du vet vi kan ikke ha det sånn at noen grabber til seg de største og så får ingen andre starte der. Og alternativet er at det er fritt fram, og hva er da poenget med å reservere? :)

 

Tenkte sånn at ikke alle starter på akkurat samme flyplass, mens det står en røys med svære flyplasser ledig. Men ser hva du mener :)

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Med 5 år blir rundene selvfølgelig veldig korte, men det kan jo være gøy det òg. Hvis vi heller ønsker å bygge opp svære monsterselskaper over lang tid, kan vi like gjerne slå på stortromma med minimum 20 år.

 

Husk også at det koster mer å ha plass til flere spillere.

 

Tenkte sånn at ikke alle starter på akkurat samme flyplass, mens det står en røys med svære flyplasser ledig. Men ser hva du mener :)

I så fall må vi ha regel om at ingen kan starte på de aller største flyplassene (50M+). F.eks. maks 30M PAX på startbasen. Men igjen blir det fort om å grabbe til seg de største, så jeg tror vi lar det være jeg. Vi vet alle at det å være på de største fører til mer konkurranse uansett. Er ikke mye gøy å fikle med billettprisene hele tiden og se på hvordan prisen bare synker og synker. Koster i markedsundersøkelser gjør det òg.

 

Egentlig tror jeg det er like greit å la markedet styre seg selv. Det balanseres jo av mengden konkurranse. Det blir dog begrenset igjen med hvor mange flyplasser som er okkupert, for vi er tross alt ikke mange, mange titalls spillere fra diskusjon.no (tror jeg – hehe). :)

 

Hadde vært litt kult med ubegrenset antall baser. Da snakker vi virkelig ruling the world! :p

 

Eller kanskje ikke. :wee:

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

 

Hadde vært litt kult med ubegrenset antall baser. Da snakker vi virkelig ruling the world! :p

 

Noen som drømmer om å bli den nye Cathay?  :D

 

 

Men ja, jeg er enig i det aller meste du skriver, fritt marked er nok veien å gå. 

 

Vi burde kanskje laget en liste med hvem som er interessert i å være med og spleise på en ny verden?

Og kanskje en gulrut for de som betaler (får begynne en dag eller to før f.eks), slik at ikke alle sitter på gjerdet og venter på at noen betaler sånn at de kan "snylte"  ;)

 

 

Og til slutt så må Mchansern oppdatere førstepost og trådtittel med den nye serveren slik at folk får det med seg  :)

Lenke til kommentar

Uten tvil. Han sitter for tiden midt oppi utskifting av et hav av gamle 737-200 Adv., som tydeligvis var poppisflyet i sin tid. Det alene burde være mer enn nok arbeid (arbeid!) for de fleste.

 

Noe de MÅ fikse i dette spillet er automatisk utskiftning av fly ved en spesifisert alder, til en spesifisert ny(ere) flytype – gitt at man har råd til det. Dere som har spilt OpenTTD vet at sånt finnes der, og det hadde ikke gått uten. Selskapet hadde ramlet sammen under vekten av vedlikeholdskostnadene, mens man selv bare sitter og måper over arbeidsmengden. Nytter ikke å sitte og sette opp slikt manuelt når man har hundrevis av fly i flåten.

Lenke til kommentar

Har prøvd på et lignende opplegg jeg også: 0xx for Pulkovo, 1xx Birmingham, 2xx Wuhan, 3xx og 4xx for Brussels, 5xx for Taiwan og 6xx for Beijing..

 

Men det går lett i surr ja, så tar det lite høytidelig nå. Det verste er når man skifter ut fly på en rute og må skrive inn nummer på nytt, da roter jeg det alltid fælt til  :nei:

 

Jeg tror Cathay er dømt til å gå dukken en gang pga alle flyene.. Det er umenneskelig å holde styr på så mye, med mindre han sitter hjemme hele dagen og ikke gjør annet..

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt to KFC. Har satt inn den ene på et par ruter som forsvant når jeg skrapet en 737, men tror jeg skal sette inn A320-en der når den kommer.

Har fortsatt en KFC jeg ikke bruker til noe, men om en liten halvtime har jeg råd til en ny base som blir plassert på vestkysten av USA, og da skal jeg nok få til noe artig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...