Imsvale Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 HelveticAir annonserer herved en noe spesiell bestilling: McDonnell Douglas MD-87 Executive Jet. Med bare 20 seter, en rekkevidde på 5178 NM og fart på 458 knop skal flyet testes ut på langdistanseruter. Dette er i første rekke rent eksperimentelt for å se om det går an å profitere på slikt. Prisen? 12M. Ikke verst for et fly som er en MD-87 på alle måter unntatt passasjerkapasitet. Så gjenstår det å se hvor mye man kan tjene (eventuelt tape) med bare 20 passasjerer på ruter opp imot og over 5000 NM. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Ser frem til se forventet for neste måned nå tok hoppet fra 9,2mill til 18mill profit i går, håper på 24 i dag! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Vel, vil bare si tusen takk for leasing av flyet. Har satt det opp i seks småruter rundt min hovedflyplass, og flyttet 707 over på lengre reiser. Det har nær doblet min DOC. Bare hyggelig! Jeg hadde 3 ruter i Sør-Afrika, tjente cirka 400.000 hver måned på det, etter at gateleie var trukket fra. Var ikke mye penger i det for min del, så det blir vel bedre benyttet. Greit å gi de som er i startgropen en sjanse til å komme i gang også. Edit: Ny måned gitt. Fikk ned vedlikeholdet med 6M, så skal ikke klage nå. Ligger på 8M, er ikke fryktelig ille. Har jo en del fly så. Endret 7. oktober 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 der satt den ja! forventa profit denne måneden €25,915,187. opp 7mill fra forige måned Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 fant en koselig lease fra SleipnAir på 550k måneden/22k dagen. Shorts 360-300 2:08 Leased In €114,059 Bare hyggelig. Du kan få kjøpe det billig hvis du ønsker. 2,25M. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Hmm... Nå skjønner jeg faktisk ingenting av vedlikeholdskostnadene! Skrapet det desidert eldste flyet (6,3 år gammelt 737-400) mitt og halverte gjennomsnittsalderen. Vedlikehold ligger på det samme som sist måned!.. Jaja, månedlig overskudd økte ihvertfall med 25M Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Mine går også rett i taket. Ligger i øyeblikket på drøyt 900k per fly i snitt per mnd. Hadde virkelig vært greit å vite hvor mye hvert enkelt fly koster, så kunne man ha en viss oversikt over kostnadsøkningen. Mistenker at 707-en blir svindyr ganske fort. Den nærmer seg jo tross alt en alder på 2 år. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja, tror jeg prøver å skrape 707'en snart, jeg tjener jo mindre på den enn jeg gjør på samtlige A320 og 737, så det blir vel ikke noe stort tap. Det er vel ingen som kjøper en 2 år gammel 707 brukt regner jeg med? Det er ikke det at kostnadene er grusomt høye enda, men de kommer til å bli det etterhvert. Hadde vært veldig greit å vite hva som forårsaker økningen slik at vi kan planlegge utskiftninger bedre. Ser det klages en del på forumet, så da får vi vel krysse fingrene for at noe skjer en gang.. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Hvor mye tror du vi får ut av å skrape 707`en nå? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Hvor mye tror du vi får ut av å skrape 707`en nå? Etter min erfaring med 737'en tidligere i dag, så tipper jeg vi får 10-15mill. Jeg fikk ihvertfall rett over 10% av verdien tilbake. Edit: Hvis vi skraper 707'en, så vil verdien av selskapet minke med verdien av 707'en (omtrent 130-140mill) minus det du får igjen for å skrape den. Endret 7. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Da skroter jeg den i løpet av helga tror jeg. Og kjøper en helt ok replacer. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Da skroter jeg den i løpet av helga tror jeg. Og kjøper en helt ok replacer. Tror jeg gjør det med min i morgen, så kan komme med tilbakemelding om hvor mye jeg får igjen. Får inn en liten ladning med fly i morgen, så skal nok få erstattet den.. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Er nok 707-en som koster ja. Tror den skal skrapes, men vil ha minst en A320 til. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Hehe, må spare til en Fokker 100 som kan replace den tror jeg. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Kjeder meg om dagen, så tar en sats på dette. Hva skriver man i en søknad for å bli med i en verden? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Aner ikke. Spiller i privat verden uten passord. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 Etter å ha lest litt i denne tråden den siste uken virker spillet veldig interessant. Men jeg synes hjemmesiden virker veldig lite innbydene og ingen bilder/showoff fra spillet har gjort at jeg fortsatt ikke har registrert meg. Er det vanskelig å sette seg inn i? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 De aller fleste her er i PW#1152 FAIR GAME. Privat verden uten passord. Starter til og med med en Boeing 707. Står at man må requeste og i tillegg er det 20/20 players Forøvrig hadde jeg satt pris på litt tips for en nybegynner! Lenke til kommentar
Makri Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Etter å ha lest litt i denne tråden den siste uken virker spillet veldig interessant. Men jeg synes hjemmesiden virker veldig lite innbydene og ingen bilder/showoff fra spillet har gjort at jeg fortsatt ikke har registrert meg. Er det vanskelig å sette seg inn i? Neeeh, ikke så veldig. Og nei, ikke superheftig grafisk. Men veldig heftig på det å kunne gjøre mye, mye fly å velge mellom, pluss det at alle serverne befinner seg et sted i tiden, og da kan det lanseres nye flytyper og lignende. Endret 7. oktober 2010 av makri Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 7. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2010 De aller fleste her er i PW#1152 FAIR GAME. Privat verden uten passord. Starter til og med med en Boeing 707. Står at man må requeste og i tillegg er det 20/20 players Forøvrig hadde jeg satt pris på litt tips for en nybegynner! Da har du nok sett på feil verden.. Sjekket akkurat, og #1152 FAIR GAME er åpen og har 316/1000 spillere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå