Makri Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Sant det Og dessuten er den genial siden det er sikkert 50 flyplasser i en range av 500 og mindre nm rundt den, så bare å pøse på med ruter. Men en ting jeg ikke skjønner når man setter priser. Noen ganger slåss man med en av rutene som er der, mens andre ganger ser det ut til at man driter en lang marsj i noen av dem, og kan bare kjøre på og heve prisen til du nærmer deg en av rutene. virker litt random. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) De største selskapene gidder vel ikke drive micromanagement. Eller du mener kanskje at du kan sette vilt forskjellige priser? Det har å gjøre med antall seter flyet har. Jo flere seter, jo flere passasjerer må du tiltrekke for å få 100% load, og prisen du kan ta blir dermed lavere. Endret 6. oktober 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Skal ikke se bort fra at Cathay får en kjempejobb med det store inntoget av nye flyselskap som har vært siste ukene. Alle er like ivrige etter priskrig, og jeg kan ikke se hvordan han skal få tid til å følge med på alle rutene. Down with Cathay Lenke til kommentar
Makri Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) De største selskapene gidder vel ikke drive micromanagement. Eller du mener kanskje at du kan sette vilt forskjellige priser? Det har å gjøre med antall seter flyet har. Jo flere seter, jo flere passasjerer må du tiltrekke for å få 100% load, og prisen du kan ta blir dermed lavere. Tusen takk! Akkurat det jeg lurte på Det belyste jo saker og ting. Begynte å lure litt hva som skjedde da jeg kunne få 100% load på et ATR fly med 480 i pris, mens på 707 måtte jeg ned i 213 Fikk mye bedre profit da av ATR såe Skal ikke se bort fra at Cathay får en kjempejobb med det store inntoget av nye flyselskap som har vært siste ukene. Alle er like ivrige etter priskrig, og jeg kan ikke se hvordan han skal få tid til å følge med på alle rutene. Down with Cathay Har ikke noe imot det altså... Både han og Monster Express kan ha godt av litt konkurranse her borte i Asia. De er overalt. Endret 6. oktober 2010 av makri Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Derfor er det viktig å balansere rutenes potensiale med størrelsen på flyet du setter der, og dermed hvor høye priser du kan sette. Det skal godt gjøres å lage den minste ripe i lakken hos de aller største. De bryr seg katten om 100% load, det er de nødt til. Cathay har nesten 1000 fly, ikke faen om han er interessert i konstant å fikle med load factor hver gang noen priser seg under ham. Det tror jeg vil bli tilfelle med oss også ganske snart. Endret 6. oktober 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
Makri Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Hm, absolutt noe å tenke på ja. Tror nok jeg kan bytte ut de fleste rutene jeg har på 707-en min over til et ATR, så snart jeg får råd til et til. Finne noe bedre til det 707-en. Enig i det Trond. Han har med et gjennomsnittlig antall ruter per fly på (ren antakelse) 5. Siden han sikkert har noen lengregående også. (min gj.snitt er på 6, men det sier ikke så mye atm ) 4720 ruter. Man er maskin om man klarer å holde styr på alle de og i det hele tatt bry seg med å endre på en enkelt rute på grunn av en random fyr som vil krige litt om passasjerene akkurat der. EDIT: Oi, ser ut som vi har en som nå er over 1 mrd. på rankingen også. (Dette bare hvis ikke jeg har gått glipp av noen endringer på den fronten i det siste da.) Grattis Hippie Express Endret 6. oktober 2010 av makri Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 (endret) 707-en min ligger på €510k DOC. Det burde være ganske klart at det ikke hadde gått på ruter med lavt potensiale. Har 9 ruter totalt på den, derav 3 stk 0.5 (går fordi jeg flyr én av dem mellom to baser). Men det er ikke mange fly man klarer å sette opp sånt på. Hippie Express kryssa vel grensa for 1 mrd i går (tirsdag) ettermiddag. Satser på å gjøre det samme i løpet av kommende formiddag. Edit: Og Ragnarok er ikke langt bak han heller. Endret 6. oktober 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Cathay har faktisk 3641 ruter, noe som er helt villt.. Jeg synes allerede det er litt å holde fingrene i når jeg har 139. Oi, ser ut som vi har en som nå er over 1 mrd. på rankingen også. (Dette bare hvis ikke jeg har gått glipp av noen endringer på den fronten i det siste da.) Grattis Hippie Express I morgen er vi to som er over 1 mrd, HelveticAir ligger der og lurer. Han har faktisk marginalt høyere DOC enn meg for tiden, det må gjøres noe med! Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 707-en min ligger på €510k DOC. Det burde være ganske klart at det ikke hadde gått på ruter med lavt potensiale. Har 9 ruter totalt på den, derav 3 stk 0.5 (går fordi jeg flyr én av dem mellom to baser). Men det er ikke mange fly man klarer å sette opp sånt på. Hippie Express kryssa vel grensa for 1 mrd i går (tirsdag) ettermiddag. Satser på å gjøre det samme i løpet av kommende formiddag. Edit: Og Ragnarok er ikke langt bak han heller. Ingenting slår Concorde! Hadde den bare ikke vært så dyr.. Leaser en Concorde som har €619,365 på 7 ruter, men betaler jo 10M i måneden for å lease den da.. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Ikke allverden for et fly som er verdt dobbelt så mye. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Pris henger ikke så mye sammen med inntjening i dette spillet. Man tjener mye mer på 6x ATR 72 enn 1 A320.. Uansett kommer jeg nok til å kjøpe en Concorde når jeg blir rik, bare for å ha den! Lenke til kommentar
Makri Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Menne, det må jeg si. Er ganske godt gjort å få 500 k i DOC på 707-en altså Tror jeg har rundt 300 elns på den. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Dvs. at du betaler over 400k per spilldøgn for leasingen alene som du må trekke ifra flyets DOC for å få et sannere bilde. Reell DOC er med andre ord på nivå med en kjip ATP. Men det er sagt før: Slike fancy fly er nesten bare for moro skyld i AM. Så det visste vi jo egentlig. Pris henger ikke så mye sammen med inntjening i dette spillet. Man tjener mye mer på 6x ATR 72 enn 1 A320.. Joa, men de 6 må spres utover mange flere ruter for å oppnå dette. Dermed gjør du et langt mindre innhogg i hver rutes potensiale og får ikke like mye av kaka for deg selv. Og det skal vel ikke mer enn 2, maks 3 ATR 72 til for å matche en A320 i ren DOC. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Ja! Husker jeg ville komme over 100M i inntekt i går på projected totals. Jeg kikket selvfølgelig kun på billettinntekten og ikke fra mat, så €101,305,872! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Ser ut som om det blir enda en Fokker 70, eller kanskje til og med en Fokker 100 på meg i kveld. Btw, er det ingen som ønsker å kjøpe eller lease et Shorts 360-300? 38 pax, 218 kn, 1035 nm range ... Selger det for 2,25M (kan ikke selge det for mindre ) og kan lease ut for så lavt som mulig. Flyet er helt kurant for mindre flyselskap som ønsker å få etablert seg litt. Endret 7. oktober 2010 av KongKake Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 17 HelveticAir HLV €1,002,562,165 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Jeg passerte 200M grensen i går. Det går litt sakte når en etablerer seg på små flyplasser. Anyhow, bestiller enda en KFC i dag. Denne skal til Litauen og ikke India. Gratulerer til HelvticAir. Endret 7. oktober 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Gratulerer! Jeg følger etter i morgen kveld vil jeg tro Har forresten byttet ut alle mine flyvertinner med de her. Ble for kjedelig med gamlemåten å vise sikkerhetsgreiene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå