Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Hva er det man egentlig må gjøre for å få base et annet sted? Er det bare å leie 4 gater, også deretter velge focus city?

Ja. Men det koster en nokså stor engangssum å gjøre det.

Prisen er 60xgateleie, dvs:

 

Gateleie => kostnad for focus city

150.000 => 9.000.000

200.000 => 12.000.000

250.000 => 15.000.000

 

osv..

 

Selv om du kan leie nye gates med minus på kontoen, så gjelder ikke det for å lage en focus-city. Da må du ha hele beløpet på konto først.

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, engangsummen skal man vell overleve, men er man nødt til å beholde de 4 gatene hele tiden? Skal jo ha en del fly der nede for å fylle opp alle de

 

Neida. Så snart du har laget en ny base, så kan du levere tilbake 3 av gatene slik at du bare har 1 igjen. Det gjør jeg hele tiden, for det er sjelden man har en haug med fly ledige til å steppe inn med en gang.

Lenke til kommentar

Okei, engangsummen skal man vell overleve, men er man nødt til å beholde de 4 gatene hele tiden? Skal jo ha en del fly der nede for å fylle opp alle de

 

Neida. Så snart du har laget en ny base, så kan du levere tilbake 3 av gatene slik at du bare har 1 igjen. Det gjør jeg hele tiden, for det er sjelden man har en haug med fly ledige til å steppe inn med en gang.

 

Ah okei, bra :)

Lenke til kommentar

Ser det er ingen som flyr Seattle - Anchorage. Det er i følge wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ted_Stevens_Anchorage_International_Airport) landets sjette travleste flyplass, anchorage, og 20 selskaper som flyr fra seattle til anchorage og tilbake. Noe å tenke på for folket?

 

Men i spillet har jo den flyplassen såvidt mer passasjerer (5,2M)enn Flesland i Bergen (4,8M), så det er vel ikke så alt for mye penger å hente på det :hmm:

Lenke til kommentar

@ TrondH86:

 

Skal si HelveticAir klatrer for tiden! Blir vel med i milliardærklubben i morgen  :thumbup:

Satser på det! :thumbup:

 

Ser du har kjøpt noen BAe-146-300. Hvordan er de i forhold til Fokker 100 sånn i praksis?

Har ikke fått prøvd dem ennå; de ble levert i dag. Fokker'n er jo noe raskere, mens 146-en tar litt flere passasjerer (samme som RJ100 og RJ115, men litt raskere). Særlig mer enn det vet jeg ikke ennå, men jeg tror faktisk nesten at jeg kommer til å holde med Fokker'n, pga. hastigheten. Utrolig hva man klarer å skvise inn av ruter når flyet er såpass raskt.

 

Ellers lurer jeg på om jeg har lyst til å flytte base i Asia. Flyplass med 17M var ikke helt det store mtp. billettpriser, selv om jeg har den for meg selv.

Lenke til kommentar

 

 

Ellers lurer jeg på om jeg har lyst til å flytte base i Asia. Flyplass med 17M var ikke helt det store mtp. billettpriser, selv om jeg har den for meg selv.

 

Du er for bortskjemt med store flyplasser som Zürich! :p Tre av basene mine er under 10M, og jeg er kjempefornøyd med dem.. Selv om inntjeningen til småflyplasser ikke er allverdens..

 

Men hold deg unna Beijing når du flytter, er du snill  ;)

Lenke til kommentar

Har fått 95M i inntekt denne måneden, håper på å klare 100M nå som jeg har fått et par nye ruter. Når A320-en kommer blir det vel over 100M.

 

Ikke like imponerende som dere som går med 100M i pluss hver måned, men det begynner å nærme seg.

 

En ting var å passere 100M i pluss, en annen ting var å fortsette økningen.. Føler jeg har stagnert veldig nå, og ligger på 125M :no:

Lenke til kommentar

Du er for bortskjemt med store flyplasser som Zürich! :p Tre av basene mine er under 10M, og jeg er kjempefornøyd med dem.. Selv om inntjeningen til småflyplasser ikke er allverdens..

Zürich er ikke mye stor. Den er bare midt oppi alt.

 

Men hold deg unna Beijing når du flytter, er du snill  ;)

Too late... :ohmy: Så ikke at du allerede hadde oppretta base der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...