Imsvale Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Jeg syns forresten prosedyren med å finne flyplasser er uoversiktlig og relativt lite hjelpsom. Man burde ha mulighet til å søke opp avstander mellom to vilkårlige flyplasser, FØR man bygger base der og uten å måtte foreta kostbare markedsundersøkelser. Hvor vanskelig er det å finne ut avstanden liksom? Man kunne ha brukt Google eller noe, men det er jo ikke sikkert det stemmer helt overens med de data som er brukt i spillet. Veldig enig, jeg pleier å tenke meg ut cirka hvor langt jeg vil, og så søker jeg med to kriterier - antall passasjerer årlig og hvilken verdensdel. Så leter jeg gjennom der, finner et par kandidater og så tar jeg markedsundersøkelser. Ikke den beste eller billigste måten, men fungerer nokså greit og du får inntrykk av hvor langt vekk det er. Det er helt håpløst hvis du leter etter ruter uten konkurranse, som jeg forsøkte meg på en periode (med varierende hell, men kostbart var det). Først må du finne noe som passer avstandsmessig, gjerne slik du beskriver, og det er i og for seg greit nok hvis du skal fly fra basen. Så må du finne ut om det er konkurranse der osv. osv. Markedsundersøkelse, ja vel... Problemet er at det går fort med en del dyre, men ganske meningsløse markedsundersøkelser om du skal gjøre dette med en del potensielle destinasjoner – som det jo fort kan bli. Penger ned i flytoalettet. Men hva om du skal opprette en ny base, men har ikke helt avgjort hvor? Hvor langt er det fra potensiell ny base X til destinasjon A? Slike enkle opplysninger burde så absolutt være mer tilgjengelig. Man trenger da virkelig ingen markedsundersøkelse for å finne ut hvor langt det er å fly mellom to flyplasser. Dette er i hovedsak statiske tall. Okei, dum idé å kjøpe et såpass gammelt fly som jeg gjorde. Desember startet nettopp, og jeg gikk fra 2 millioner i maintenance til 6 millioner - og jeg hadde 75.000 i profitt på flygningene med det flyet. Det var et kjedelig tap, men har lært en lekse - nå får jeg spare opp penger igjen. Kjedelig med -9 millioner denne måneden gitt. Ja, jeg var plutselig nede på -6 mill igjen jeg òg, pga. mange forsøk med gates rundt omkring. Men for å se lyst på det, så er dette nå historie. Tallene ser meget annerledes ut for denne måneden; kostnader til gates er intet mindre enn halvert. Gamle fly koster mye i vedlikehold. Jeg tror faktisk vedlikeholdskostnadene er en heller ubarmhjertig funksjon av nypris og alder, rett og slett. Det er ikke som i virkeligheten hvor man godt flyr rundt med 20 år gamle fly, og drar du til visse andre steder i verden finner man vel fort fly som er 30 år gamle og som går greit ennå. Ta en titt på denne forumtråden. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Hehe, kikket litt på researchen jeg har gjort, var ikke bare billig. Har kuttet helt ut med småflyene, minste jeg leier er 737. Lønner seg ikke med annet. Ble en dyr lærepenge, om en måned (altså om 24 timer) har jeg vel €500k på kontoen - that's it. Får holde kostnadene nede en liten stund, og så kommer jeg sterkt tilbake når jeg får inn litt cash og kan leie meg en 737 som tar smårutene jeg har, og får brukt 707-en til noe spennende. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Om en måned har jeg litt over en mill på kontoen it seems. Da tenker jeg på å kutte ut Teheran, kjøre på med TLV (Ben Gurion Airport) og deretter vente til jeg kan lease eller kjøpe et nytt fly. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Det er rett og slett mye venting i startfasen. Sitter og klør i fingrene etter å gjøre noe, men har ikke penger til å gjøre noe meningsfylt. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Det er rett og slett mye venting i startfasen. Sitter og klør i fingrene etter å gjøre noe, men har ikke penger til å gjøre noe meningsfylt. Enig! Atm sitter jeg med -165k og venter på at det skal gå oppover.. Får se i morgen tidlig.. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Sitter med minus litt over 3 millioner. Får se i morra tidlig. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 € -6M. Får se i morra kveld. Lenke til kommentar
koots Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Woho! -2M Tror jeg må gjøre om på noe, for ifølge finance ligger jeg an til -50k i måneden. Omstrukturert litt, ligger ann til -12k bare nå. Endret 18. september 2010 av koots Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Forsto ikke en dritt, ser morsomt ut, men kjøpte 2 gates i brisbane og har -930.000, burde kanskje lest en tutorial først ja.. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 18. september 2010 Rapporter Del Skrevet 18. september 2010 Blir litt sånn at en ikke vet hva en ser på i starten. Bare å spørre hvis du lurer, ellers er det masse god info i wikien. Én gate per flyplass holder lenge i starten, selv på baseflyplassen din. Hver gate har kapasitet til 10 t/r-flygninger (10 slots). Mer enn det får du ikke på en stund. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Sku bare prøve det, så jeg trykket på den ene public, som var øverst, så fant jeg ut at de hadde "dritt" fly, masse i minus osv... hvordan sletter du slots/gate hadde tenkt å joine denne, menså må jeg vente 2 uker... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 For å returnere alle gates: Stopp alle flygninger, så Operations > View Gates > velg alle og trykk Return. Det går jo an å fiske opp litt lommerusk og kjøpe 30 tokens for ca. 25 kroner eller noe, hvis det er det om å gjøre. Hvis du har mulighet for det selvsagt. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Ville det vært dumt og leie et fly som har nesten 5k Airframe Hours? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Lithuanian Intl. Aviation melder om oppstart av rute til Ben Gurion Airport i Tel Aviv. Ruten til Teheran er blitt avsluttet. Adm. Dir sier nå at de skal roe ned og kjøre de rutene de har nå frem til de kan kjøpe / lease et nytt fly. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Hvordan world spiller dere på? Selv er jeg på #1677 Se opp for Fantasia air, på rulle banen tar vi helt av ( :no: :no: :no: ) Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 De fleste av oss er på #1152. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Nå må jeg vente en stund til jeg har råd til en 737 som jeg skal sette i trafikk til: Frankfurt, Roma, London og kanskje Munchen. Lenke til kommentar
simentp Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 -1.8M 30 sec før jeg skulle kjøpe nytt fly... Yaaay me Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. september 2010 Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Kan annonsere at jeg har byttet navn til Dunder Mifflin Airlines. Ble nesten et hån mot et ekte flyselskap når jeg hadde så dårlige resultater, så jeg ble inspirert av The Office. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2010 Kan annonsere at jeg har byttet navn til Dunder Mifflin Airlines. Ble nesten et hån mot et ekte flyselskap når jeg hadde så dårlige resultater, så jeg ble inspirert av The Office. Regner med at du snarest starter flyvninger til Scranton, Pennsylvania? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå