Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt. Jeg har vel 69 71 ruter nå, og jeg jobber hardt med å holde 100% load på samtlige. Da er det lett å se at man ikke har full load på alt, går alltid ned litt. Tar litt tid, men jeg klarer meg ganske bra.

 

Og igjen - Dash-8-100B, age 1.0. Verdi på 5.5M, selges for 2.5M nå! Vil bli kvitt det før månedskiftet, så slipper jeg gateleie.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig inflasjonen i deres verden, hvem ligger på topp(verdi)? Hører atter om boing flyene dere drar inn, og jeg får liksom snart inn mitt første Boeing 377 etter en lang sparing som varer i ca en-to dager til  :roll:

 

Før du begynner å kjøpe dyre fly som du må spare lenge til, så kan du satse på billigere fly for å få opp en stabilt høy inntekt med et par millioner i DOC. Når pengene begynner å rulle inn, så kan du kjøpe lassevis av større fly for å erstatte de gamle..

 

Ellers spiller vi vel i mye nyere tid enn du gjør (B377 er hauggammelt), så kan jo hende det er lettere å tjene mye penger med dagens store og effektive fly :) Vi starter med et Boeing 707 btw, så vi får en god inntekt fra start av.

 

På topp i vår verden ligger en fyr som kaller seg Cathay Pacific, og har en verdi på nesten 567 milliarder.. Håpløst å konkurrere mot sånne.. Vi på forumet ligger vel på alt fra 150 millioner til rett over en milliard.

 

Såpass ja, her er året 1958 og høyeste selskap ligger på 20 MRD.

Jeg har egentlig ganske stabil inntekt nå, men tenke jeg ville bare ha minst en boing i samlingen :roll:

Lenke til kommentar

Husk at jo dyrere fly du har, jo høyere vedlikehold får du  ;)

 

Men ikke noe galt i å spare noen dager, og inntekten vil jo øke enda mer når du Boeing-en i hus.

 

Hvilken server spiler du på?

 

 

Forresten: Noen som tror det er marked for å selge en brukt 737-400? Alder er 6.2 år, verdien ligger på 28 mill.. Skrik ut hvis dere vil ha, den blir ledig fra i morgen formiddag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

går det an å ta opp lån på selskapet og kanskje kjøpe ett fly på kreditt?

Og hvis ikke: bør jeg selge 707-120en og erstatte den med noe mindre og billigere ganger to eller tre?

Lenke til kommentar

går det an å ta opp lån på selskapet og kanskje kjøpe ett fly på kreditt?

Og hvis ikke: bør jeg selge 707-120en og erstatte den med noe mindre og billigere ganger to eller tre?

 

Det går dessverre ikke an å låne. 

 

Hvis du får solgt 707-en er det bare bra, for to mindre fly som 737 genererer mye mer penger enn en 707.

Spørsmålet er hvem som vil kjøpe den, for til den prisen som 707 ligger på så får man jo kjøpt 767 helt nytt, og det er et betraktelig større fly.

Lenke til kommentar

går det an å ta opp lån på selskapet og kanskje kjøpe ett fly på kreditt?

Og hvis ikke: bør jeg selge 707-120en og erstatte den med noe mindre og billigere ganger to eller tre?

Kan selge den en Dash-8-100B veldig billig nå!

Ikke det største flyet, men fra en middels stor flyplass kan du nok tjene inn €200.000 dagen hvis du finner noe bra.

 

Edit: Hvorfor slår ikke forumet sammen innlegg lengre?! Har jo gjort det før.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

går det an å ta opp lån på selskapet og kanskje kjøpe ett fly på kreditt?

Og hvis ikke: bør jeg selge 707-120en og erstatte den med noe mindre og billigere ganger to eller tre?

Kan selge den en Dash-8-100B veldig billig nå!

Ikke det største flyet, men fra en middels stor flyplass kan du nok tjene inn €200.000 dagen hvis du finner noe bra.

 

Edit: Hvorfor slår ikke forumet sammen innlegg lengre?! Har jo gjort det før.

 

Hvis du holder på dashen til jeg får oversikten så over neste mnds engangsutgifter så kan jeg kjøpe den for hva du ønsker. Er 100 000 i pluss nå, men kommer en god del engangsutgifter hvis jeg forstår spillet rett.

Lenke til kommentar

Husk at jo dyrere fly du har, jo høyere vedlikehold får du  ;)

 

Men ikke noe galt i å spare noen dager, og inntekten vil jo øke enda mer når du Boeing-en i hus.

 

Hvilken server spiler du på?

 

 

Forresten: Noen som tror det er marked for å selge en brukt 737-400? Alder er 6.2 år, verdien ligger på 28 mill.. Skrik ut hvis dere vil ha, den blir ledig fra i morgen formiddag.

 

Forventer at boingen går i pluss i forhold inntjening og det vedlikehold koster ;)

 

Spiller på Public World #1677

Lenke til kommentar

Lithuanian melder om nyoppstartet satsing i Asia. Deres base i Calcutta (India) har nå blitt åpnet med pomp og prakt, og det har blitt fløyet ned en KFC CV8500 som flyr til disse forskjellige flyplassene: Mumbai (India), Guangzhou (Kina), Zia Internatinal (Bangladesh) og Mandalay International (Burma). Lithuanian har vurdert å bytte navn, men det endte med at de kommer til å beholde navnet, da dette er et såpass kjent og sterkt varemerke.

 

Satsingen er stor, så mye vil CEO i Lithuanian røpe.

 

post-175760-1286389991,0504_thumb.gif

 

Slik ser rutekartet til Lithuanian ut i dag.

 

De neste månedene ser det ut til at Lithuanian skal ekspandere enda mer.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Gratulerer Mchansern  :cool:

 

Vil samtidig annonsere at hippiene har inntatt Beijing Capital International, og dette setter en stopper for ekspansjoner utenom Europa. 

 

Har nå baser i:

Pulkovo (St. Petersburg)

Birmingham

Brussels

Wuhan Tianhe International

Sapporo New-Chitose

Beijing Capital International

 

Rutekart:

post-170171-1286391024,4236_thumb.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...