Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Haha, tror det må være en som har tasta inn litt feil pris når han har lagt ut fly på salg. Sjekk aircraft market. Noen Tupolever der til over 170 mill stykk lol

 

De har vært der lenge.. Sannsynligvis en som er blitt inaktiv, og da bare blir flyene liggende der og blir mindre og mindre verdt etterhvert som alderen øker.

Tror nok prisen var helt fin når de ble lagt en gang i tiden, Tupolev Tu-144 er omtrent som concorde, mao. dyre fly  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke uten grunn den kalles Concordski. :p

 

Om 6 "døgn" ankommer mine to nye ATR 72-er, og i dag er det mulig jeg bestiller meg en Fokker 70 eller 100. :) Når ATR-ene er motatt blir en Shorts 360-300 lagt ut på markedet. Flyet tar 36 pax, har en speed på 218 knop og en range på i overkant av 1000 nm. Kommer til å ta en laaaaav pris for det. ;)

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en ATP, så satt den inn på et par ruter fra Chicago. Det største problemet mitt med ATPen er at jeg tjener ganske godt på den, så blir vanskelig å finne noen passende ruter til A320-en når den kommer.

 

Når du får A320-en, så kan du sette den inn for ATP-en på alle ruter som gir 'excellent', da vil du nok tjene bedre. ATP-en kan du så bruke til å støvsuge nærområdet for flyplasser med mer enn 4-5 millioner.

Lenke til kommentar

Vanskelig å velge ja, men for å ta et eksempel så hadde jeg en ATR 72 som fløy mellom Birmingham og  Paris Charles De Gaulle. Det var hard konkurranse, og jeg tjente ca. 30-40.000 på ruten. Så kjøpte jeg en ny 737-400 og satt inn på ruten, og den kunne ta omtrent samme pris som ATR-en kunne, men frakte dobbelt så mange passasjerer. Nå tjener samme ruten 70.000  :yes:

Lenke til kommentar

Oi! Av nysgjerrighet tok jeg en route research på de rutene der, og må si at USA er en gullgruve! Du vil jo kunne ta nærmere 300 for billetten med en A320 ser det ut til, dvs over 90.000 :p

 

Edit: Det er bare til å prise seg rett under alle de andre, og så øke sakte oppover. Prisene ligger veldig høyt på de rutene ser det ut til :D

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Heh, ikke uten grunn til at jeg liker meg der.

Tror jeg skal kjøpe enda en A320, sette den inn i Chicago, og så spare litt penger før jeg kjøper enda en hub på vestkysten, og da har jeg 2-3 ATPer jeg kan sette inn der inntil jeg får råd til en ny A320.

 

Beste ruten min i USA er €101,028, dog med 707. Med 737-400 har jeg €94,589 som beste rute, så det hjelper på!

Lenke til kommentar

Anbefaler og IKKE starte base i Sør Amerika, det er lite konkurenter i forhold til Europa, men tjener ikke bra inn på rutene.

 

lagde en ny base i Brasilia hvor jeg har flyvninger til Rio de Janeiro og Santos samme by, Sao Paolo, Salvador og Vitoria samme stat tjener ikke inn noe bra på rutene får inn 25-40 tusen på de forskjellige rutene, bruker ATR 72-200 Som i Europa drar inn 40-55 tusen på ruter som er litt lengre eller like lange.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig inflasjonen i deres verden, hvem ligger på topp(verdi)? Hører atter om boing flyene dere drar inn, og jeg får liksom snart inn mitt første Boeing 377 etter en lang sparing som varer i ca en-to dager til  :roll:

 

Før du begynner å kjøpe dyre fly som du må spare lenge til, så kan du satse på billigere fly for å få opp en stabilt høy inntekt med et par millioner i DOC. Når pengene begynner å rulle inn, så kan du kjøpe lassevis av større fly for å erstatte de gamle..

 

Ellers spiller vi vel i mye nyere tid enn du gjør (B377 er hauggammelt), så kan jo hende det er lettere å tjene mye penger med dagens store og effektive fly :) Vi starter med et Boeing 707 btw, så vi får en god inntekt fra start av.

 

På topp i vår verden ligger en fyr som kaller seg Cathay Pacific, og har en verdi på nesten 567 milliarder.. Håpløst å konkurrere mot sånne.. Vi på forumet ligger vel på alt fra 150 millioner til rett over en milliard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...