Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mottar en KFC CV8500 eller hva det var i kveld. Det blir stas.

Har akkurat bestilt en jeg og. Så får den i morgen på denne tiden.

 

Er det noen måte å finne ut hvor store utgifter til vedlikehold et fly genererer før man kjøper det?

 

Finnes det fly som kan frakte cargo?

 

Vedlikehold beregnes av nypris og gjennomsnittsalder på alle flyene. Kjøper du et helt nytt fly vil vedlikehold være minimalt til å begynne med, men for kjempedyre fly vil utgiftene øke ganske fort.

 

Ingen fly som kan ta cargo..

Lenke til kommentar

Aha, da får jeg kjøpe enda et ATR av deg da. :) Nå er forresten Dash-8-en flyttet til USA og tar over for Vardax-ene der. Mulig jeg selger eller leaser ut Vardax-ene nå, i og med at de er for trege og har for dårlig rekkevidde til å nå noen verdifulle flyplasser fra basen i USA.

Lenke til kommentar

Hmm, begynner å lure på om Mr. Iskaldcola får for mye penger av meg for leasing av en ATR, eller om det er bare jeg som utnytter maskinen dårlig. I øyeblikket virker det som om regnskapet holder seg ganske stabilt uten noe særlig profit, mens med bare 707 så hadde jeg mer i pluss.

 

Yeye, har ikke så mye mulighet til å drive flyselskap den neste halvannen uken. Bare litt dødtid å slå ihjel nå, og DXB er det heldigvis gratis WiFi. :)

 

Det skal vel godt gjøres å tjene mindre enn 900.000 i måneden med et ATR 42  :hmm:

 

Hvor mye tjener du på flyet hver dag da?

Lenke til kommentar

Kommer inn en ny ATP i morgen en gang, og så tror jeg at jeg skal spare til en 737 eller kanskje en Airbus A320. Får se litt på pengeboken, men DOC er på 3.2M og har daily revenue (altså daily income - daily costs - daily gate rental) på litt over 2.5M, så begynner å bli grei pengestrøm.

Neste base lurer jeg på om skal være i Seattle faktisk, da kan jeg igjen bruke masse gates jeg allerede leier. Er mye konkurranse, men dårligste ruten min i USA tjener jeg €30,000 på daglig. Den er 36 nm.

 

Hvis jeg ikke regner med tullerutene mine (de som er under 50 nm) så er vel samtlige over €50,000. Det er ikke bare dårlig!

 

Kjøpte ATPen din jeg.

 

Den er fin. Kjøpte den inn som en direkte erstatter for Dash-8-100'en, og den jobben gjorde den med glans og vel så det :)

Absolutt! Trekker inn €208,903 dagen fra Chicago med 4 ruter, så klager ikke. Trengte ikke rangen uansett, byttet bare litt om på den ATP-en som allerede var der. Trengte bare å leie én ny gate i Toronto, resten er gates jeg allerede har ruter til fra LAX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...