Orjanp Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg mottar en KFC CV8500 eller hva det var i kveld. Det blir stas. Har akkurat bestilt en jeg og. Så får den i morgen på denne tiden. Er det noen måte å finne ut hvor store utgifter til vedlikehold et fly genererer før man kjøper det? Finnes det fly som kan frakte cargo? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Nå legger jeg ut et ATR 72-210 på bruktmarkedet hvis noen vil ha. Alder: 0.9, Pris: 7M OI! Det gikk fort Kommer et til om to timer, samt et ATP av den billigste typen. Endret 3. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg mottar en KFC CV8500 eller hva det var i kveld. Det blir stas. Har akkurat bestilt en jeg og. Så får den i morgen på denne tiden. Er det noen måte å finne ut hvor store utgifter til vedlikehold et fly genererer før man kjøper det? Finnes det fly som kan frakte cargo? Vedlikehold beregnes av nypris og gjennomsnittsalder på alle flyene. Kjøper du et helt nytt fly vil vedlikehold være minimalt til å begynne med, men for kjempedyre fly vil utgiftene øke ganske fort. Ingen fly som kan ta cargo.. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nå legger jeg ut et ATR 72-210 på bruktmarkedet hvis noen vil ha. Alder: 0.9, Pris: 7M OI! Det gikk fort Kommer et til om to timer, samt et ATP av den billigste typen. Haha, nå har det navnet Freyr. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nå legger jeg ut et ATR 72-210 på bruktmarkedet hvis noen vil ha. Alder: 0.9, Pris: 7M OI! Det gikk fort Kommer et til om to timer, samt et ATP av den billigste typen. Haha, nå har det navnet Freyr. Må bare gi en lyd hvis du vil ha enda et! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja, vil ha enda et, men har ikke råd til det før i morgen da. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja, vil ha enda et, men har ikke råd til det før i morgen da. Får inn to F-100 i morgen, så da går det nok ut to-tre ATR 72 til Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Aha, da får jeg kjøpe enda et ATR av deg da. Nå er forresten Dash-8-en flyttet til USA og tar over for Vardax-ene der. Mulig jeg selger eller leaser ut Vardax-ene nå, i og med at de er for trege og har for dårlig rekkevidde til å nå noen verdifulle flyplasser fra basen i USA. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hmm, begynner å lure på om Mr. Iskaldcola får for mye penger av meg for leasing av en ATR, eller om det er bare jeg som utnytter maskinen dårlig. I øyeblikket virker det som om regnskapet holder seg ganske stabilt uten noe særlig profit, mens med bare 707 så hadde jeg mer i pluss. Yeye, har ikke så mye mulighet til å drive flyselskap den neste halvannen uken. Bare litt dødtid å slå ihjel nå, og DXB er det heldigvis gratis WiFi. Det skal vel godt gjøres å tjene mindre enn 900.000 i måneden med et ATR 42 Hvor mye tjener du på flyet hver dag da? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Noen som er interessert i en Dash-8 her? Vil heller frigjøre litt cash for å kjøpe noen nye fly, så kan godt selge. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Er det en 100 eller 300? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Dash-8-100B, age 0.8, 1493 cycles og 2848 airframe hours. Har ikke gått så mye nede i Afrika, mye tid til overs. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Tja ... Sikter egentlig mot litt større fly jeg, så får vel stå over. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 To nye fly på markedet: ATR 72-210: 0.8 år, 7M ATP (billigste typen): 0.6 år, 6.5M Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kjøpte ATPen din jeg. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Meh, jeg ville jo egentlig ha ATP-en ... Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kjøpte ATPen din jeg. Den er fin. Kjøpte den inn som en direkte erstatter for Dash-8-100'en, og den jobben gjorde den med glans og vel så det Meh, jeg ville jo egentlig ha ATP-en ... Den du kjøpte har jo lengre rekkevidde og flere seter! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Detaljer, detaljer. Som den kontrollfriken jeg er vil jeg ha flere like fly enn en stor flåte bestående av mye rart. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kommer inn en ny ATP i morgen en gang, og så tror jeg at jeg skal spare til en 737 eller kanskje en Airbus A320. Får se litt på pengeboken, men DOC er på 3.2M og har daily revenue (altså daily income - daily costs - daily gate rental) på litt over 2.5M, så begynner å bli grei pengestrøm. Neste base lurer jeg på om skal være i Seattle faktisk, da kan jeg igjen bruke masse gates jeg allerede leier. Er mye konkurranse, men dårligste ruten min i USA tjener jeg €30,000 på daglig. Den er 36 nm. Hvis jeg ikke regner med tullerutene mine (de som er under 50 nm) så er vel samtlige over €50,000. Det er ikke bare dårlig! Kjøpte ATPen din jeg. Den er fin. Kjøpte den inn som en direkte erstatter for Dash-8-100'en, og den jobben gjorde den med glans og vel så det Absolutt! Trekker inn €208,903 dagen fra Chicago med 4 ruter, så klager ikke. Trengte ikke rangen uansett, byttet bare litt om på den ATP-en som allerede var der. Trengte bare å leie én ny gate i Toronto, resten er gates jeg allerede har ruter til fra LAX. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 To nye fly på markedet: ATR 72-210: 0.8 år, 7M ATP (billigste typen): 0.6 år, 6.5M Kjøpte ATRen din jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå