Mchansern Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Ny info om Lithuanian Intl. Aviation: Styret har bestemt å skrinlegge planene om utvidelse til andre kontinenter foreløpig, og har bestilt en KFC CV5800. Det er fortsatt usikkert hvilke ruter som skal opereres fra Vilnius, men vi har inside-information om at Geneve og Brussel er hete kandidater. I en pressemelding bekrefter CEO for Lithianian Intl. Aviation at Geneve og Brussel vil bli på rutekartet fra midten av februar i år. Markedsavdelingen til Lithuanian Intl. Aviation gjør nå research på en tredje destinasjon i Europa, og de ser i all hovedsak på Tyskland. CEO`en impliserer også at LIA`s Vardax vil mest sannsynlig bli byttet ut av KFC CV5800 på Helsinki ruten, grunnet mye pågang i det siste. Vardaxen vil da bli satt opp til en helt ny destinasjon: Tallinn. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Har bestilt et KFC CV5800 jeg også, får det i morgen ettermiddag engang. Ting går bra om dagen etter et lite setback tidigere i uka da jeg gikk i nybegynnerfella å kjøpte et gammelt 737 med 12mill i maintenance fee... Lenke til kommentar
fjoera Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Ca. hvor gamle må flyene være for å kunne gå på en vedlikeholdssmell? Mener da sånn 10mill+ i måneden. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Ca. hvor gamle må flyene være for å kunne gå på en vedlikeholdssmell? Mener da sånn 10mill+ i måneden. Det spørs litt på hvor mange fly du har osv. Men en tommelfingerregel jeg fant på forumet til AM en gang sier (såvidt jeg kan huske) at man bør bytte store jetfly hvert år (B747, A340 osv), mindre jetfly hvert 3 år (737, A320) og proprellfly hvert 5-7 år. Jeg ville aldri kjøpt brukte fly eldre enn 5 år, og selv 5 år er i grenselandet mtp vedlikehold.. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg lurte på en annen ting ang. ruteoppsett. Hvordan kan jeg se hvor mange ruter ett fly kan ta, og hvordan kan jeg se hvor lang tid en rute tar Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hvert fly har 24 timer å ta av, så det er bare å skvise inn så mange ruter du klarer. Tiden du bruker ser du dessverre ikke før du har leid gate og er i ferd med å sette opp ruten (teit!). Det betyr i praksis at du må fram med kalkulatoren selv. Du bruker Gate Search og finner avstanden mellom de to aktuelle flyplassene, og så tar du avstand delt på farten til flyet, og legger til Turn Time. Husk at daily services/frekvens på 1.0 betyr to flyvninger mellom flyplassene per døgn, dermed må du også huske å legge til Turn Time to ganger. Avstand er oppgitt i nautiske mil, og fart i knop (nautiske mil i timen). Ergo er utregningen så rett fram som den kan bli: avstand = fart*tid tid = avstand/fart Endret 3. oktober 2010 av TrondH86 1 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Veldig bra inlegg TrondH86! Gøy å se at gjengen fra forumet begynner å klatre på rankingen nå. På tide å starte et kollektivt angrep på rutene til Cathay? Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Hmm, begynner å lure på om Mr. Iskaldcola får for mye penger av meg for leasing av en ATR, eller om det er bare jeg som utnytter maskinen dårlig. I øyeblikket virker det som om regnskapet holder seg ganske stabilt uten noe særlig profit, mens med bare 707 så hadde jeg mer i pluss. Yeye, har ikke så mye mulighet til å drive flyselskap den neste halvannen uken. Bare litt dødtid å slå ihjel nå, og DXB er det heldigvis gratis WiFi. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Mye tjener du med den da? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Kan annonsere at Dunder Mifflin Airlines har nå startet opp en hub i Chicago og har for tiden tre flygninger derfra - til Washington Dulles International, Phoenix Sky Harbor International og Denver International. Under bestilling er nok en ATP som skal settes inn fra den nyoppførte huben, og forhåpentligvis kommer det noen større fugler etterhvert. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Da har man leaset nok et Gulfstream IV-SP, som forøvrig drar inn 224k alene. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg mottar en KFC CV8500 eller hva det var i kveld. Det blir stas. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Alltid stas med nye fly. Alltid stas med nye fly. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Et fly med 78 passasjerer og 300 i speed samt 1600 i range er ikke ille Den settes opp til medium store flyplasser, ikke de største. F.eks Geneve med 11M Passasjerer i året og Helsinki med 13M. Endret 3. oktober 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
KKake Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Kunne tenkt meg noen flere fly i den størrelsen selv jeg, men blir nok til at jeg kjøper iskaldcola sin ATP eller ATR-72. Vurderer egentlig å flytte 707-en over dammen også jeg ... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Da har jeg lagd meg bruker å prøver så smått dette her. Tror jeg joina serveren som endel her spiller på å. Lenke til kommentar
fjoera Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Da har jeg lagd meg bruker å prøver så smått dette her. Tror jeg joina serveren som endel her spiller på å. Hvor har du hovedbase? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Da har jeg lagd meg bruker å prøver så smått dette her. Tror jeg joina serveren som endel her spiller på å. Kult! Hva heter flyselskapet ditt og hvor har du basen din? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Heter noe så spenstig som Daruu Airlines og har base på Abu Dhabi International. Vet ikke helt hvordan jeg gjør ting, så kommer sikkert til å gå dårlig men Endret 3. oktober 2010 av daruu Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 3. oktober 2010 Lurer på om jeg skal kjøpe en 737 som neste fly. Bestilte enda en ATP for et par timer siden, så når den kommer i morgen en gang skal den settes opp på et par ruter fra Chicago, og så skal jeg vel spare et par dager for å få råd til en 737. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå