Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Ny info om Lithuanian Intl. Aviation:

 

Styret har bestemt å skrinlegge planene om utvidelse til andre kontinenter foreløpig, og har bestilt en KFC CV5800. Det er fortsatt usikkert hvilke ruter som skal opereres fra Vilnius, men vi har inside-information om at Geneve og Brussel er hete kandidater.

 

I en pressemelding bekrefter CEO for Lithianian Intl. Aviation at Geneve og Brussel vil bli på rutekartet fra midten av februar i år. Markedsavdelingen til Lithuanian Intl. Aviation gjør nå research på en tredje destinasjon i Europa, og de ser i all hovedsak på Tyskland. CEO`en impliserer også at LIA`s Vardax vil mest sannsynlig bli byttet ut av KFC CV5800 på Helsinki ruten, grunnet mye pågang i det siste. Vardaxen vil da bli satt opp til en helt ny destinasjon: Tallinn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ca. hvor gamle må flyene være for å kunne gå på en vedlikeholdssmell? Mener da sånn 10mill+ i måneden.

 

Det spørs litt på hvor mange fly du har osv. Men en tommelfingerregel jeg fant på forumet til AM en gang sier (såvidt jeg kan huske) at man bør bytte store jetfly hvert år (B747, A340 osv), mindre jetfly hvert 3 år (737, A320) og proprellfly hvert 5-7 år. 

 

Jeg ville aldri kjøpt brukte fly eldre enn 5 år, og selv 5 år er i grenselandet mtp vedlikehold.. 

Lenke til kommentar

Hvert fly har 24 timer å ta av, så det er bare å skvise inn så mange ruter du klarer.

 

Tiden du bruker ser du dessverre ikke før du har leid gate og er i ferd med å sette opp ruten (teit!). Det betyr i praksis at du må fram med kalkulatoren selv. Du bruker Gate Search og finner avstanden mellom de to aktuelle flyplassene, og så tar du avstand delt på farten til flyet, og legger til Turn Time. Husk at daily services/frekvens på 1.0 betyr to flyvninger mellom flyplassene per døgn, dermed må du også huske å legge til Turn Time to ganger.

 

Avstand er oppgitt i nautiske mil, og fart i knop (nautiske mil i timen). Ergo er utregningen så rett fram som den kan bli:

 

avstand = fart*tid

tid = avstand/fart

Endret av TrondH86
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, begynner å lure på om Mr. Iskaldcola får for mye penger av meg for leasing av en ATR, eller om det er bare jeg som utnytter maskinen dårlig. I øyeblikket virker det som om regnskapet holder seg ganske stabilt uten noe særlig profit, mens med bare 707 så hadde jeg mer i pluss.

 

Yeye, har ikke så mye mulighet til å drive flyselskap den neste halvannen uken. Bare litt dødtid å slå ihjel nå, og DXB er det heldigvis gratis WiFi. :)

Lenke til kommentar

Kan annonsere at Dunder Mifflin Airlines har nå startet opp en hub i Chicago og har for tiden tre flygninger derfra - til Washington Dulles International, Phoenix Sky Harbor International og Denver International.

 

Under bestilling er nok en ATP som skal settes inn fra den nyoppførte huben, og forhåpentligvis kommer det noen større fugler etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...