KKake Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Da var base på Lambert-St. Louis International etablert, sammen med flåten SleipnAir America. Flyr foreløpig kun noen småruter med et Vardax der, mens jeg venter på å frigjøre en rekke fly fra Europa-rutene. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Mr. Cola: Hvor mye skal du ha for ATR-72-ene dine? Kunne godt tenkt meg å erstattet Dash-8 -en og Shorts -en min. Evt. brukt ATR-ene i Europa og de andre når jeg åpner base i Amerika. Hva koster det forresten å åpne en base f. eks i en en halvpopulær by i Kanada eller USA? Selger de for litt under det de er verdt, dvs ca 7-8M. Spørs hvilken type det er. 210 er billigere enn 200. Men følg med i morgen, så dukker det nok opp et fly eller to Har én rute på så vidt over 100k Det var med Concorde flyet. Ellers har jeg tre ruter på 90k+. Har dessverre mange korte ruter med Fokker flyene, måtte få til noe for å få opp dagsomsetningen. Kommer til å spare nå å kjøpe større fly etterhvert. Klarer du å tjene noe særlig totalt sett med Concorde? Leasingen koster jo 10M, og den drar inn ca 13M hos meg.. Så kommer gateleie utenom. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Har regnet litt på det. Er ikke så mye profitt, men det er jo artig å ha en Concorde da Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Sant nok! Og så økte den jo DOC'en merkbart, selv om det blir en større smell hvert månedsskifte Tenkte å informere om at Sapporo i Japan er blitt Hippienes nye mål! Har foreløpig et Airbus A320-200 i rute der, og flere skal det bli.. Tror jeg holder meg unna Amerika, det får resten av dere ta dere av Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Ny info om Lithuanian Intl. Aviation: Styret har bestemt å skrinlegge planene om utvidelse til andre kontinenter foreløpig, og har bestilt en KFC CV5800. Det er fortsatt usikkert hvilke ruter som skal opereres fra Vilnius, men vi har inside-information om at Geneve og Brussel er hete kandidater. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Lurer faktisk på om jeg utvider til Afrika eller Asia neste gang. Ikke så mange selskaper der, så får muligens mindre konkurranse Bare fire selskap i Afrika faktisk, og derfra har man jo god mulighet til å hente både fra Europa og Asia, snedig. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Men så er det bare 30 flyplasser i hele Afrika, kun to over 10M passasjerer. Med de avstandene man opererer med der nede tror jeg ikke det er spesielt lønnsomt, dessverre. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Eneste flyplassen i Afrika som er aktuell for meg å starte er Cairo. Da er man i umiddelbar nærhet til middelhavslandene og midtøsten. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Her er et kjekt verktøy til å regne ut ca. range fra A til B Kart Huske å krysse av for nautical miles http://www.travelmath.com/flight-distance/ Der er en annen. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Asia er gull Masse flyplasser, og med den insane befolkningsmengden... Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Heeey! Hold dere unna Asia. Nå som jeg endelig har funnet ruter med lite konkurranse og greier Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Det er ikke sikkert flytrafikken står til befolkningsmengden. http://www.flightglobal.com/blogs/flight-international/2008/12/24-hour-air-traffic-control.html Endret 2. oktober 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 -12M. Jaja, går fett i pluss i morgen ettermiddag. Når skal du selge ATR-ene dine iskaldcola? Har nemlig råd til et rundt 14:00 - 15:00. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Det er ikke sikkert flytrafikken står til befolkningsmengden. http://www.flightglobal.com/blogs/flight-international/2008/12/24-hour-air-traffic-control.html OSL har 19M pax per år, og landet Norge har under 5M innbyggere. Det har mao ingenting med hverandre å gjøre Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) -12M. Jaja, går fett i pluss i morgen ettermiddag. Når skal du selge ATR-ene dine iskaldcola? Har nemlig råd til et rundt 14:00 - 15:00. Får inn fly til å erstatte de med klokken 17 og 19 ser det ut som, så da blir det to ATR 72-210 til salgs rundt den tiden. Tar vel ca 7-8M for hver av de tenker jeg. Btw: De er ikke et år engang, så er gode kjøp Edit: Kan hende jeg legger ut et ATP til salgs også.. Endret 2. oktober 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Jau, tror jeg blir å kjøpe et, eller kanskje to av dem fra deg. Er det de med størst motorer, eller er det den billigste utgaven? EDIT: Ja, ATP hadde vært enda bedre for min del, da får jeg jo standardisert flåten. Endret 2. oktober 2010 av KongKake Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Jau, tror jeg blir å kjøpe et, eller kanskje to av dem fra deg. Er det de med størst motorer, eller er det den billigste utgaven? Det er den billigste utgaven. Hadde lite cash når jeg kjøpte de Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Sånn! Da fikk jeg levert en ATP, satt den inn på et par ruter fra CPH. Ikke helt fornøyd med hva jeg får inn, men går da i pluss. Ellers kan jeg melde om at både Cathay og Royal Dutch Express har rakket seg sammen mot meg og driver priskrig. Og har endelig kommet over €100,000 på én rute! €100,089 for å være eksakt Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Og hva er profitten per time du bruker på den ruta da? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2010 Da er det ikke like imponerende - drøye €10,000. Men "måtte" ha noen lengre ruter, har tatt det meste av flyplasser som er verdt noe (pluss noen ubrukelige som er hele 19 nm vekk) fra LAX, så denne går til Washington. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå