koots Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Angående allianse så skal jeg på ferie nå, og blir borte en 10-12 dager og da kommer flyene mine bare til å tjene penger, så sant jeg ikke plutselig får tøff konkurranse. Så om jeg har nok penger når jeg kommer hjem kan jeg sikkert spytte inn 10M for å lage allianse. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg er med på 1152 også. Golden Sky, med base i Athen. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har nå tre ruter, €77,697, €86,912 og €89,400. Men disse er med samme fly. Vil jeg i teorien tjene mer om jeg kutter ut en eller to av de og kjører på de(n) med mest profitt? Nei. 1 daglig flyvning til hver flyplass er optimalt. Ok, 1 daglig tilsvarer frequency = 1? Eller har jeg misforstått det? Jeg vil gå -97000 denne måneden sånn som ståa er nå, noen tips til hvordan jeg kanskje kan redusere kostnader? Startet ikke du nettopp? Noe sier meg at du har leaset inn fly eller(aka store kostnader)? Kan ikke forestille meg at du har kjøpt inn fly som drar inn så mye med startbudskjettet.. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 707`en kan dra inn slike summer jo. Lenke til kommentar
DavidFFS Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Har ikke leaset noe fly nei. Bruker 707-120 som man starter med. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Har ikke leaset noe fly nei. Bruker 707-120 som man starter med. Åja haha, glem det, dere spiller nok på en "bedre" server. Jeg starter med et dritt fly, så må virkelig bygge seg opp fra bånn Endret 1. oktober 2010 av MrLG Lenke til kommentar
DavidFFS Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Har ikke leaset noe fly nei. Bruker 707-120 som man starter med. Åja haha, glem det, dere spiller nok på en "bedre" server. Jeg starter med et dritt fly, så må virkelig bygge seg opp fra bånn Hehe ja, nå gjelder det bare å forsøke å senke noen kostnader for å komme i pluss denne måneden Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Måtte lage en ny livery til SleipnAir, så da ble Hippie Express' A.Warhol prøvekaninen. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Pent Kongkoke. Litt viking-ish. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Ja, må være litt viking og vise hvor selskapet kommer fra. Kanskje jeg skal ha vikingskjold langs sidene også? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Eller hva med Midgardsormen på siden? DET hadde vært fett. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Ja, får ha den ideen i bakhodet til uka igjen, skal straks bort noen dager nå, så får neppe laget noe særlig med liveries da. Lenke til kommentar
Makri Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Hvordan er Beechcraft sine fly?? Vurderer en liten Beech C99 til en fast rute fra Hong Kong og ut til Ganzhou og andre nærliggende steder, vil gå forholdsvis ofte til hvert sted, men er redd det er litt lite til så store flyplasser som Hong Kong og da spesielt Ganzhou er. Evt. venter jeg på at jeg anskaffer meg 7 mill og leaser Cathay's A320 for 240 mnd, ser ut som en grei avtale. Endret 1. oktober 2010 av makri Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg pleier å kjøre: Lite fly til små flyplasser og stort fly til store flyplasser. Har du base i Hong Kong? Er ikke det mye konkurranse der fra en viss Cathay? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Evt. venter jeg på at jeg anskaffer meg 7 mill og leaser Cathay's A320 for 240 mnd, ser ut som en grei avtale. Leaset en i går selv for et par ruter england+grand canaria - oslo, den ligger på 330k dagen atm som med en lease som tilsvarer 290k dagen er en knapp profit. satser på få en focus city i morra som jeg kan kjøre ruter til gates jeg allerede bruker til ruter fra hovedbyen, så kutte ut et par gates. øke utnyttelsen av gates/fly samt kutte litt kostnader. i teorien burde det funke bra ihvertfal. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Angående allianse: Det koster jo ikke 10M for alle som skal være med. Det koster ca. 10M å opprette, så er det vel en drøy mill. for å bli med. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Angående allianse: Det koster jo ikke 10M for alle som skal være med. Det koster ca. 10M å opprette, så er det vel en drøy mill. for å bli med. Nettopp, jeg har penger til å bli med, men ikke monitos til å lage en akkurat nå. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Hva gir en allianse oss i forhold til fordeler da? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Vi kan sette opp X antall (X bestemmes ved opprettelse) flyvninger på baser hos andre alliansemedlemmer uten å ha base der selv. Det gir langt større muligheter for rundturer og «cityhopping». Men det er jo på godt og vondt da, for det betyr at andre, spesielt større selskaper som har ressurser til det, kan ta seg til rette og fylle opp kvoten før resten rekker å tenke. Det er dessuten lite hyggelig å se at «alle» de potensielle rutene på den fine ubrukte flyplassen du nylig har opprettet base på, er kidnappet av et eller annet monsterflyselskap. Jeg tenker at dette er en enorm fordel i favør av dem som faktisk har råd til det umiddelbart. Det er derfor klart at det må være en gulrot med i bildet, og avhengig av størrelsen på gulrota er allianseopplegget etter min mening alt fra en felle til en gylden mulighet for små selskaper til å få en god leasingavtale e.l. tidlig. Ærlig talt sitter jeg med avsmak ennå og ser ikke heeelt det store poenget. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 1. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2010 Enig med TrondH her. Tror ikke det er så mye poeng med en allianse, da den eneste fordelen for små selskap er gode avtaler på leasing og kjøp av fly. Tror ikke noen av oss har råd til å lease ut dyre fly til en billig penge, og da faller den fordelen bort. Er alltid en eller annen fjott med mye penger som kommer og støvsuger alt av ruter, så er kanskje best å være for oss selv og heller komme med forespørsler på PM eller her i forumet om man trenger brukte fly/leasing. Og her kommer oppdatert livery fra Hippie Express. Det er de tre flytypene som skal utgjøre majoriteten av flåten i tiden fremover. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå