IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Tenkte jeg skulle dele en erfaring med dere: Jeg kjøpte et 5 år gammelt 737-400 for 30M av Cathay, og var redd for at vedlikeholdsutgiftene ville bli astronomiske. Men det viser seg at hvis du har mange ganske nye fly, så vil vedlikeholdet bli ganske lavt selv om et er nokså gammelt. Har nå 9 fly, og det koster det samme i vedlikehold som 1 Boeing 707 og en Dash 8 gjorde Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Fokker 50 High Performance (on order). Endelig. Det er et helt ok fly innad i Europa. Går i drøyt 280, frakter 58 passasjerer og strekker seg til over 1300 nautiske. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Fokker 50 High Performance (on order). Endelig. Det er et helt ok fly innad i Europa. Går i drøyt 280, frakter 58 passasjerer og strekker seg til over 1300 nautiske. Grattis! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Fokker 50 High Performance (on order). Endelig. Det er et helt ok fly innad i Europa. Går i drøyt 280, frakter 58 passasjerer og strekker seg til over 1300 nautiske. Grattis! Kjipt at jeg sitter igjen med under 100k nå da, og får et par min siden hadde nesten 10M hehehe. Hvor mye bør jeg klare å presse ut av Fokkeren? Endret 27. september 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Hvor mye bør jeg klare å presse ut av Fokkeren? Har ikke prøvd det flyet, men jeg klarte å pine ut 280.000 av en Dash-8, så fokkeren vil nok ligge minst på det nivået hvis du bruker den lurt Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Hehe, jeg gikk nettopp fra hyggelige 32M til 5M. Har dog hatt skikkelig handletur - leaser 2x 737 á 2M hver, lagde base i LAX (21M bare der og 4 gates i starten, så går jo over 22M) og en del i research fees. Har dog endelig kommet meg over 1M i DOC, og satt opp 707-en til å fly daglig tur/retur CPH-Washington Dulles. Annonsering: Dunder Mifflin har nettopp startet opp ruter på vestkysten av USA, nærmere bestemt med LAX som base. Rutene går til Denver, Las Vegas, Phoenix, Salt Lake City, San Francisco og Seattle-Tacoma. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Hvor mye bør jeg klare å presse ut av Fokkeren? Har ikke prøvd det flyet, men jeg klarte å pine ut 280.000 av en Dash-8, så fokkeren vil nok ligge minst på det nivået hvis du bruker den lurt Hmm sant det ja. Dessverre skal den flys på strekninger som er litt overbefolket. Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Uhm. Som dere vet, har jeg nettopp begynt (noen dager siden). Har ca. 5 ruter nå: Har til nå tjent inn 2,591,920 euro, og må betale 4,882,177 euro denne måneden. Men det taper jeg jo 2,269,203 euro på. Og hvis jeg leier en ny gate, så må jeg betale f.eks. 100.000 euro mer. Så det blir uansett bare dyrere og dyrere. Hva anbefaler dere at jeg gjør, for å faktisk få en inntekt. Og hvordan får jeg opp Lease Revenue? Takker og bukker for svar. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Fokker 50 High Performance (on order). Endelig. Det er et helt ok fly innad i Europa. Går i drøyt 280, frakter 58 passasjerer og strekker seg til over 1300 nautiske. Stilig, jeg bestillte akkurat denne, får den om 18 timer. Blir spennende. Tenker faktisk hub i midtøsten nå, Europa blir litt kjedelig i lengden må jeg si. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Uhm. Som dere vet, har jeg nettopp begynt (noen dager siden). Har ca. 5 ruter nå: Har til nå tjent inn 2,591,920 euro, og må betale 4,882,177 euro denne måneden. Men det taper jeg jo 2,269,203 euro på. Og hvis jeg leier en ny gate, så må jeg betale f.eks. 100.000 euro mer. Så det blir uansett bare dyrere og dyrere. Hva anbefaler dere at jeg gjør, for å faktisk få en inntekt. Og hvordan får jeg opp Lease Revenue? Takker og bukker for svar. Lease Revenue er det du får inn hvis du leier ut fly. Hvilken verden er du i? Hva slags fly har du til rådighet? Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Spiller på FAIR GAME, og flyet Boeing 707-120 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Spiller på FAIR GAME, og flyet Boeing 707-120 Hva heter flyselskapet ditt da? Med et 707 skal du være i stand til å dra inn mye mer enn du gjør nå, så kanskje du burde velge ruter med mindre konkurranse. Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Har hatt til sammen åtte ruter, hvis jeg ikke tar feil. Tre av dem var det konkurranse på, men det var også de jeg tjente best på. De andre, uten konkurranse, tjener jeg rundt maks 30.000 Flyselskapet mitt heter foreløpig Sandnes Airline, ettersom jeg opprinnelig skulle ha flyplass på Sola, nabobyen til Sandnes. Men nå har jeg flyplass i London. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Hvilke flyplasser flyr du til? Og hvilken flyplass i London? Heathrow? Gatwick? Stansted? City? Luton? Endret 27. september 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Har hatt til sammen åtte ruter, hvis jeg ikke tar feil. Tre av dem var det konkurranse på, men det var også de jeg tjente best på. De andre, uten konkurranse, tjener jeg rundt maks 30.000 Flyselskapet mitt heter foreløpig Sandnes Airline, ettersom jeg opprinnelig skulle ha flyplass på Sola, nabobyen til Sandnes. Men nå har jeg flyplass i London. Ok. Ser du har to gates som ikke er i bruk (Bergen og Rome), de kan du returnere, så slipper du å betale for de ved månedsskifte. Ellers ville jeg tatt bort ruten til Amsterdam siden det er stor konkurranse og lave billettpriser. Warzaw-ruten din er veldig lang, samt at du tar kun 125 i billettpris => tjener mye mindre enn hvis du bytter den ut med to korte ruter. Et killertips: Prøv å lag en rute til Paris-Orly, der er det ingen som flyr, og det er en svær flyplass. Du kan også prøve Copenhagen, med en billettpris på ca 200. Vienna er også fri for konkurranse Endret 27. september 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 London City er dessverre en veldig liten flyplass, er drøye 3 millioner passasjerer. Du har ikke vurdert å flytte til en annen flyplass rundt London? Gatwick har 34 millioner, Heathrow har 67 millioner, Luton har 10 millioner og Stansted har 22 millioner. Det blir nok litt konkurranse, men da har du mange flere passasjerer å ta av. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Skulle likt å se en 707 ta av fra London City. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Men London City er jo større enn f.eks Vilnius som Lithuanian Intl. Aviation bruker og tjener penger på, så det skal vel ikke være umulig. Men det letteste hadde vel vært å resette kontoen og velge en større flyplass! Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Har hatt til sammen åtte ruter, hvis jeg ikke tar feil. Tre av dem var det konkurranse på, men det var også de jeg tjente best på. De andre, uten konkurranse, tjener jeg rundt maks 30.000 Flyselskapet mitt heter foreløpig Sandnes Airline, ettersom jeg opprinnelig skulle ha flyplass på Sola, nabobyen til Sandnes. Men nå har jeg flyplass i London. Ok. Ser du har to gates som ikke er i bruk (Bergen og Rome), de kan du returnere, så slipper du å betale for de ved månedsskifte. Ellers ville jeg tatt bort ruten til Amsterdam siden det er stor konkurranse og lave billettpriser. Warzaw-ruten din er veldig lang, samt at du tar kun 125 i billettpris => tjener mye mindre enn hvis du bytter den ut med to korte ruter. Et killertips: Prøv å lag en rute til Paris-Orly, der er det ingen som flyr, og det er en svær flyplass. Du kan også prøve Copenhagen, med en billettpris på ca 200. Vienna er også fri for konkurranse Takker for tipset! Da tror jeg at jeg bytter ut Warzaw-ruten med to andre, kortere ruter. Til Paris-Orly, som du sier. London City er dessverre en veldig liten flyplass, er drøye 3 millioner passasjerer. Du har ikke vurdert å flytte til en annen flyplass rundt London? Gatwick har 34 millioner, Heathrow har 67 millioner, Luton har 10 millioner og Stansted har 22 millioner. Det blir nok litt konkurranse, men da har du mange flere passasjerer å ta av. Ah. Da jeg valgte flyplass, tenkte jeg bare på at London var en ganske stor by, med mange millioner folk. Visste ikke at jeg valgte den med minst folk. Da bytter jeg til Heathrow. Eller ... Der er det kanskje mest konkurranse. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Må takke iskaldcola for en fin leasingavtale på en Dash-8 100. Fikk avløst 707-en på en del ruter, så den kan dra inn enda mer. Begynner å nærme meg 0,5M i DOC, må bare finne en rute på under 4:30t å sette inn Dash-8-en på nå. Endret 27. september 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå