Mchansern Skrevet 27. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Hehe, ikke ulikt den ekte flybransjen altså. Survival of the strongest. Vis meg det virkelige flyselskapet som går til angrep på andres ruter på pur faen. Ryanair mot alle. og Norwegian mot SAS. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Cathay "stjal" jo Flesland fra meg så ... Heldigvis tok han ikke og forsynte seg av mine ruter. Men etter å ha lest Helvetic sin historie meldte jeg meg ut av OneWorld jeg. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Altså, vi kan sikkert starte en allianse, men ingen av oss har økonomi til å komme med tilsvarende leasingtilbud som Cathay gjør. @ KongKake, har du fått opp Dash-8'en under private offers? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Ryanair mot alle. og Norwegian mot SAS. Jeg vil påstå det er en viss forskjell på reell konkurranse og personlig vendetta. Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Hehe, starte egen server hadde heller gjort seg... Allianse koster ca 10M, god ide det så snart neon får råd til å avse de pengene. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 @ KongKake, har du fått opp Dash-8'en under private offers? Jepp, betaler deg når jeg får råd i løpt av dagen. Glemte å svare deg på spillet. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Ryanair mot alle. og Norwegian mot SAS. Jeg vil påstå det er en viss forskjell på reell konkurranse og personlig vendetta. I morgen starter jeg opp to ruter som Cathay har et levd godt på en stund. Vilnius - Roma Lenardo da Vinci. Vilnius - Paris CDG Jeg er spent nå. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Altså, vi kan sikkert starte en allianse, men ingen av oss har økonomi til å komme med tilsvarende leasingtilbud som Cathay gjør. Prisen isolert sett er kanon, men varigheten er latterlig. 5 måneders leasing? Vær så snill. Er det alt jeg får for å legge til rette for 25 nye ruter? Da kan det bare være. Det var da jeg innså at det er mer en felle enn et tilbud. Kan godt være med på egen allianse, men vet ikke om det er så mye poeng. Hvis jeg i det hele tatt overlever dette. Endret 27. september 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Har bruk for et nytt fly nå, men har ikke råd til noe særlig. Vurderer å lease en ATR 42 men har et spørsmål: Det står at lease rate er 2.5M er det den total leasing kostnaden for hele leasingperioden? Men om noen har Dash 8 eller ATR 42 eller lignende fly til salgs så skrik ut. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Har bruk for et nytt fly nå, men har ikke råd til noe særlig. Vurderer å lease en ATR 42 men har et spørsmål: Det står at lease rate er 2.5M er det den total leasing kostnaden for hele leasingperioden? Men om noen har Dash 8 eller ATR 42 eller lignende fly til salgs så skrik ut. Hvordan går det nede i Afrika? Hvilke ruter opereres? Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Har ruter til Durban, Cape Town, Nairobi, Dar Es Salaam og Mauritius. Ikke gjort så mye i det siste da jeg som sagt er i beite etter flere fly. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Har bruk for et nytt fly nå, men har ikke råd til noe særlig. Vurderer å lease en ATR 42 men har et spørsmål: Det står at lease rate er 2.5M er det den total leasing kostnaden for hele leasingperioden? Men om noen har Dash 8 eller ATR 42 eller lignende fly til salgs så skrik ut. Det er kostnaden hver måned! ATR-42 er grei, for den har veldig lang rekkevidde for å være et propellfly (over 3000nm mener jeg det var) Btw: Hadde et Dash 8 til salgs i går, men det er nå reservert for Sleipner Airlines.. En dag for sent ute Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 koots: Sjekk ut Addis Abeba (regner med at den er en del traffikert pga. Ethiopian Arlines hovedkvarter) og kanskje Luanda? Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 W00t?!? Da er jo leasingrates helt syke! Jaja, får bare spare opp da, mangler ikke så mye før jeg har en Dash 8-100. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 W00t?!? Da er jo leasingrates helt syke! Jaja, får bare spare opp da, mangler ikke så mye før jeg har en Dash 8-100. Egentlig ikke, for husk på at den som eier flyet betaler vedlikehold på det, så det slipper du. Et fly tjener som regel inn langt over 2,5M i måneden Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Så jeg burde satse på å lease en splitter ny ATR til den prisen da? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Vanskelig å si, for jeg vet ikke hvor mye du tjener på rutene dine i Afrika, men for en gjennomsnittlig rute i Europa så vil det ihvertfall være lønnsomt. Hva ligger din DOC på? Edit: Synes det er litt mye penger for et så lite fly som en ATR-42. Sender deg straks en privat melding på spillet med et tilbud Endret 27. september 2010 av iskaldcola Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 177k med omtrent 1t dødtid på 707 maskinen. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Altfor mye for en ATR 42. Du kan ikke ha leasing rates på 25% av flyets verdi, det er jo latterlig. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 @ koots: PM sendt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå