Imsvale Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Det flyet en starter med har ganske bra rekkevidde (4643 NM). Jeg forstår det sånn at det ikke lønner seg å fly korte ruter med slike fly (drivstofføkonomisk sett). For øyeblikket har jeg i grunn bare små hopp sentralt i Europa, men jeg tenker at med et slikt fly burde jeg da kanskje satse på lengre distanser. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Alle dere spiller på Fair Game-verdenen? Får vel hoppe over jeg, så får vi litt konkurranse. Tror jeg kalte den MoV der, men er ikke helt sikker. På de andre har jeg vært kreativ og gitt flyselskapet navnet SAS. Hvis noen har lyst til å få en grei start kan dere gjerne komme på PW #1606, passordet er potato. 5x 737 og 5 millioner i cash i starten. Holder litt det. Endret 17. september 2010 av Henrik C Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Det flyet en starter med har ganske bra rekkevidde (4643 NM). Jeg forstår det sånn at det ikke lønner seg å fly korte ruter med slike fly (drivstofføkonomisk sett). For øyeblikket har jeg i grunn bare små hopp sentralt i Europa, men jeg tenker at med et slikt fly burde jeg da kanskje satse på lengre distanser. Du snakker om Boeingen man starter med? Jeg har valgt det slik å ta ca. 2 mellomdistanse flyvninger: Fra Vilnius - Teheran og Vilnius - Istanbul. Deretter fyller jeg opp med korte flyvninger ala Vilnius - Tallinn og Vilnius - Minsk etter hvor mye tid jeg har igjen. Hyggelig at du blir med Henrik, hvor skal du ha HUB`en din? Endret 17. september 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Har lagt den til CPH, noe som viste seg å være dumt - Royal Dutch Airlines har jo tatt 90% av rutene derfra. Har fylt opp med et par småruter da, har ruter til Brussel, Zürich, Roma (Leonardo da Vinci), London Gatwick og startet nettopp en til Vilnius. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Hehehe, Vilnius Dessverre er det den 1st i måneden på spillet, alle regninger skal betales og jeg stirrer på røde tall. Dog, det ser lyst ut for fremtiden! Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Hehe, jeg ligger på -4 millioner akkurat nå, koster en del å komme i gang med et par ruter. Men kommer seg vel etterhvert. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Hehe, du skulle startet interkontinentalt f.eks CPH - PEK eller CPH - JFK. Lurer på om det lønner seg i forhold til kort og mellomdistanse? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Er i gang selv nå Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Hyggelig Ueland! Bare spør i vei om det er noe. (Er ikke sikkert jeg kan svare på det selv though! hehe). Det kan virke litt komplisert i starten. PS: Et tips til alle som ikke føler at de tjener nok: Gå inn på "Admin" og sett priser på salg av mat og drikke ombord. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Har slengt inn litt priser, og i morgen får jeg vel se resultatet. Her er prisene jeg har nå: Breakfast €5.00 Lunch €10.00 Dinner €50.00 Snack €5.00 Soft Drink €5.00 Tea/Coffee €3.00 Alcohol €10.00 (Skal jo tjene litt!) Hvilken world er du på Ueland? Er du på samme som oss? Si navnet på flyselskapet, hadde vært moro om vi kunne få samlet oss litt og eventuelt lage en allianse etterhvert der vi kan bruke hverandres huber. Og siste lille ting - når dere endrer priser, slå på OCP også. Da kan du bare trykke der det står OCP når du skal leie en gate, så leier den uten at du må bruke masse tid på å godkjenne og laste 3-4 forskjellige sider. Veldig mye greiere på den måten. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Jeg har fått i gang 2 ruter, men hvordan gjør jeg det slik at jeg kan fly flere ruter? kan jo ikke akkurat begynne å kjøpe fly enda, eller leie.. Fant en privat verden, men får vel hoppe inn i "deres" snart Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Breakfast €25.00 Lunch €25.00 Dinner €25.00 Snack €10.00 Soft Drink €8.00 Tea/Coffee €10.00 Alcohol €15.00 What can i say, i need the money Tjener ganske greit på det også hehe, folk kjøper i vei. Selv med blodpris til de grader. Jeg har fått i gang 2 ruter, men hvordan gjør jeg det slik at jeg kan fly flere ruter? kan jo ikke akkurat begynne å kjøpe fly enda, eller leie.. Fant en privat verden, men får vel hoppe inn i "deres" snart Kan du linke oss din "profil" evt si hvor rutene går fra og til. Og hvilket aircraft. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Airline Mogul - See my airline Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Hmm, burde ikke være noen problemer å åpne nye ruter. Du har jo 2 fly å rutte med. Det du må gjøre da er å kjøpe en ønsket gate på f.eks Trondheim flyplass. Så tar du create route og velger et av de flyene du allerede har, og som allerede opererer en rute (når det står hours ved siden av flight ID, betyr det hvor mange timer flyet har igjen av flydøgnet). Jeg flyr 5 ruter på 1x fly hehe. Endret 17. september 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Først ville jeg fjernet to gates fra Sola - du trenger bare én. Gå inn på View Gates, huk av på remove og velg at du skal fjerne to stk. Hvis du så går på View aircrafts kan du se hvor mye tid flyet ditt er i luften. Hvis du har mye ledig tid kan du få til en rute til, hvis ikke er det nok ikke mulig. Ser ut som den lengste ruten din er oppgitt til 23 timer, muligens en bug? Virker litt lenge for å fly fra Sola til Oslo. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Ser ut som den lengste ruten din er oppgitt til 23 timer, muligens en bug? Virker litt lenge for å fly fra Sola til Oslo. Tur/retur mange ganger for å fylle opp døgnet? Ikke at det lønner seg det spor. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Stemmer, du bør ha 1 rotation på hver destinasjon i døgnet Ueland. I tillegg bør du ha flyprisene slik at du kan få mest mulig, til 100% loadfactor. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. september 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 TrondH86; Du vil ikke linke til ditt flyselskap da? Jeg er så nyskjerrig av meg. Spesielt siden du spiller i min verden. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Er vel ikke så vanskelig å finne uansett. Og ja, jeg tok en kostbar helomvending. HelveticAir Tenker du å sabotere så blir jeg lite fornøyd. Endret 17. september 2010 av TrondH86 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. september 2010 Rapporter Del Skrevet 17. september 2010 Du flyr to lange ruter? Hvordan fungerer det? Får du tjent inn mye, eller er det ganske lav profittmargin? Jeg har mange intra-europeiske ruter og tjener cirka 425.000 dagen, men blir jo en del i månedsleie. http://www.airlinemogul.com/airlinemogul/show_airline.php?id=12209&wid=1152 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå