Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smart med base i Frankfurt! Midt i Europa ca. og masse passasjerer og ta av.

 

Eneste minuset er all konkurransen på rutene.

Base på stor flyplass er lurt, og Frankfurt er jo blant de aller største. Man trenger jo ikke å ha destinasjoner med masse konkurranse. ;) Men det vil nok være en aldri så liten utfordring å finne de gode rutene. Der hvor det er aller mest konkurranse er billettprisene så latterlig lave at det er bare tull å fly dit etter min mening.

 

Jeg har også startet opp i Fair Game, mitt selskap heter "TurboTrans Airlines", med base i Frankfurt.

Lagt til.

 

*pirke* Heter South African Airways, ikke Airlines *pirke*

My bad. Pirking er bra. Fixed!

Lenke til kommentar

Jess da.

 

1. Hvis du har åpnet noen ruter: Operations > View Routes > trykk på flyet ditt og Close All Routes (i menyen til venstre HØYRE!! ><).

2. Operations > View Gates og Close Base

3. Logg ut og logg inn igjen.

4. Spillet spør deg nå på nytt om hvor du vil ha basen din.

 

Flyplassen heter Stavanger - Sola.

 

Helt gratis, men du beholder gate i Australia og den vil uansett koste deg leie i slutten av måneden, selv om du returnerer den (noe du kommer til å gjøre ;)).

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Takker :) Men når jeg er på Operations > View Routes , kan jeg bare klikke på "close route", eller hva enn det står. Når jeg klikker på den, kommer denne meldingen opp:

Error, there was an error in accessing the information.

Click here to go back

Og når jeg går på Operations > View Gates og Close Base, så kan jeg bare velge den samme flyplassen når jeg logger inn igjen. Da kan jeg ikke velge mellom absolutt alle, bare Sola.

Lenke til kommentar

Da har jeg startet i samme game, Fair Game. Base i Copenhagen. En innelandsrute i Danmark til nå, og til midt-østen. Spesialiserer meg ikke akkurat her.

 

Heter Wings of Love

 

Burde man leie flere gates? Kjører safe med en i begynnelsen, føler at flere gates med et fly vel blir litt overkill. Leste ikke noe om gevinsten med flere gates i den manualen.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Det gjelder kun hvis du har startet flyvninger. Jeg vet ikke om du har valget med Close All Routes hvis du bare har én. Poenget er å stoppe alle eventuelle flyvninger, i og med at du ikke kan stenge basen før du har gjort det. Samme hvordan, slett alle eventuelle ruter.

 

Ah, men det var noe jeg glemte. Du må selvsagt leie en gate på Stavanger - Sola først. SÅ logger du ut og inn igjen. Beklager! :)

 

Edit:

Da har jeg startet i samme game, Fair Game. Base i Copenhagen. En innelandsrute i Danmark til nå, og til midt-østen. Spesialiserer meg ikke akkurat her.

 

Heter Wings of Love

Olsen Brothers legges til i lista omgående. :tease:

 

Burde man leie flere gates? Kjører safe med en i begynnelsen, føler at flere gates med et fly vel blir litt overkill. Leste ikke noe om gevinsten med flere gates i den manualen.

Hver gate har 10 slots (plass til 10x t/r-flyvninger) så det holder lenge med 1 gate i starten.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Da vet jeg ikke hva jeg gjør galt :s Er ganske sikker på at jeg ikke har noen ruter nå. Leide én sånn gate i Stavanger - Sola, og så klikket jeg på view gates - Close base. Det eneste jeg kan velge der, er Sola. Jeg sletter den, logger ut og inn igjen, og kan fortsatt bare velge Sola :/

Lenke til kommentar

Snipp,..

 

 

Takker :)

Ser fett ut dette. Akkurat oppjustert priser så jeg tjener 20 % mer på mine turer. Dreper litt av moroa at det bare er å trykke på edit route så kommer det opp den mest optimale profitten da hehe.

 

Ser ut til at jeg har tatt over markedsandelen fra en aktør som kaller seg Royal Dutch Airlines på et par ruter. Han kjører 330 000 passasjerer daglig, mot mine 2000. Håper han ikke presser meg helt ut der når han ser det hehe.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Ja, de folka som utfører markedsføringsundersøkelser gjør jobben sin godt. Så godt at man burde ha en knapp for automatisk å finne høyeste pris med 100% load, for de har jo åpenbart informasjonen til det. ;)

 

Husk å sette priser for servering på flyet. Har du ikke gjort det finner du det under Administration i menyen til venstre.

 

De store flyselskapene har så mange ruter at jeg tror ikke de gidder å fikle sånn med dem. Koster penger i nye markedsundersøkelser gjør det òg. Det er dessuten ingen vits i å kjøre sånn voldsom priskrig. Før du vet ordet av det er prisene så lave at du går i minus.

 

Men jeg er spent på hvordan de reagerer etter hvert på dette storinnrykket. Det er ikke få brukere fra forumet som har slengt seg med og driver og priser seg under alle andre på mange av de store rutene.

Lenke til kommentar

Ja, de folka som utfører markedsføringsundersøkelser gjør jobben sin godt. Så godt at man burde ha en knapp for automatisk å finne høyeste pris med 100% load, for de har jo åpenbart informasjonen til det. ;)

 

Husk å sette priser for servering på flyet. Har du ikke gjort det finner du det under Administration i menyen til venstre.

 

De store flyselskapene har så mange ruter at jeg tror ikke de gidder å fikle sånn med dem. Koster penger i nye markedsundersøkelser gjør det òg. Det er dessuten ingen vits i å kjøre sånn voldsom priskrig. Før du vet ordet av det er prisene så lave at du går i minus.

 

Men jeg er spent på hvordan de reagerer etter hvert på dette storinnrykket. Det er ikke få brukere fra forumet som har slengt seg med og driver og priser seg under alle andre på mange av de store rutene.

 

 

Det har jeg gjort;) Kjører harde priser, tjener rundt 200 000 euro i måneden der. Angrer litt på at jeg ikke startet opp i Afrika, ser ut til at det er lite konkurranse der. Får heller satse på å bygge meg en hub der nede etterhvert.

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg et estimert overskudd på 5,8 millioner i slutten av måneden. Noen som har et billig fly å selge/lease? Kunne tenke meg å få et par nye ruter, til plasser som ikke er så utrolig opptatte.

 

Dere andre som akkurat har startet, hvor stor profitt har dere på det første flyet deres per dag?

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Er ikke helt stødig på dette selv, men prøv å returnere gaten i Australia først da, sånn at den eneste gaten du har er i Stavanger.

 

Måtte sjekke forumtråden der jeg fant tipset, og nå ser det (endelig) ut som det er helt rett. :p

 

Da virket det! Takker! :)

Men, jeg kan ikke velge Stavanger - Sola fra den listen. Er det en feil, eller skal det ikke være mulig? Finner heller ikke Gardemoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...