Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som er Austrian Aviation på #1152? Uansett erklærer jeg herved priskrig mot austrian aviation. Jeg er villig til å strekke meg langt for å beholde min posisjon i Wien. Etter at dette selskapet gjorde sin inntreden tjener jeg så lite penger på et par av rutene at jeg ikke har så mye å tape på å dumpe prisene. På den ene ruten tar jeg nå 20€ for billetten. Dette kan bli interessant :p.

 

Et illustrativt eksempel er wien - barcelona. Her kjører Austrian Airlines for 189 med en fokker 100, mens jeg når jeg oppretter rute nå med enkelhet klarer å presse 278 med en fokker 100 ut av denne ruten, med samme frekvens. På denne ruten er det ikke noe problem, idet passasjergrunnlaget er veldig godt. Men på ruter med mindre passasjerer er det irriterende å ha konkurrenter som i en så stor grad underpriser. Der man i større grad må dele på kundene vil jo begge tape på dette.

Endret av RichardNoname
Lenke til kommentar

Nå er det snart tid for å bytte ut alle de gamle long haul flyene, og i den anledning har HIX bestilt 14 767-200ER med 7,658nm range. Disse skal erstatte 767-300ER og 747-400 som begynner å bli gamle. Grunnen til "små" fly er et tilfelle av edruelighet, da gigantfly vil få skyhøye vedlikeholdsutgifter på sikt. Skal også starte en del nye ruter fra basene i Asia med disse, samt de 10 Tupolevene som er på vei inn  :)

 

Noen som er interessert i å kjøpe 1 år gamle 747-400 for en fin pris?  :)

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som en dum plan det der, og kanskje jeg gjør noe lignende etterhvert. Men foreløpig vil jeg beholde på 767-300, MD-11 og 747-400 i flåten. Ønsker dog ikke flere 747-er da, desverre. :p

 

Air Atlantic har nettopp lansert et nytt konsept som vil settes i drift fra og med neste måned. Air Atlantic Exclusive, en egen flåte bestående av Gulfstream IV-SP som skal brukes til lange turer mellom f. eks storbyer og avsidesliggende strøk, slik at folk som har råd kan få seg en luksusreise og besøke et sted uten om det vanlige. Vi har allerede to Gulfstream IV-er i drift, men de vil byttes ut med IV-SP. Om noen andre flyselskap er interessert i å lease Gulfstream IV-SP, så vil det blir mulig å lease dem via Air Atlantic Exclusive, på den betingelsen at de brukes på ruter av samme type som vi vil bruke dem i.

 

9007.jpg

 

Om vi vil ha en egen livery for AA Exclusive er fortsatt uvisst, men det er mye mulig vi vil kjøre på med en livery tilnærmet identisk med den ordinære, uten om at fargen på logo, buk og hale vil være gull og ikke marineblå.

Lenke til kommentar

Cool!   :D 

 

Hvordan var reglene for allianseflygninger igjen? Ikke på samme rute som en annen i alliansen? Funderer på å starte noen kule ruter, og jeg har brukt opp foreign hub-kvoten. Kan jo alltids legge ned sydpolen, men det frister ikke   :p

 

Edit: Jeg fulgte ditt eksempel og bestilte noen Gulfstream IV-SP jeg også. Er jo et mye bedre fly enn MD-87, spesielt på forbruk :cool:

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Tja, helst ikke samme rute som en annen i alliansen, hvert fall ikke om ruten opprettes fra et annet alliansemedlems hub.

 

Og ja, IV-SP er kule fly, og garantert snillere på drivstoffet og miljøet enn det MD-87 Ex er. Tar 24 timer kortere tid å bygge det også. Eneste minuset er vel noe lavere range enn MD-87?

 

Har også snart brukt opp kvoten min for foreign bases, men vurderer å legge ned Trondheim Værnes, så kan heller SAS Norge A/S få lov til å styre i Norge. :p

Lenke til kommentar

 Ok. Bare så synd det er så kronglete å sjekke om det er noen på ruten fra før. Men kommer bare til å bruke alliansehuber til "eksotiske" ruter uansett, så det blir vel ikke et problem. Litt leit at jeg laget en hub i Hong Kong der vi har et medlem fra før   :p

 

MD-87 Executive tok bare 24 timer å få levert mener jeg å huske. Det har noe lengre range enn gulfstreamen, men det er snakk om 2-300nm. 

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

Haha, laget jo en hub på LHR jeg, selv om de var et alliansemedlem der fra før. :whistle: Men LHR er stor nok for nesten alle da, tjener jo mer der nå enn jeg gjør på ATL.

 

Trodde forsåvidt at MD-87 Ex. tok 48 timer som sine artsfrender jeg, men så feil kan man ta altså. Jaja, Gulfstreamene er jo mye finere. :cool:

 

Og appropos Gulfstream, fant en skjematisk tegning av IV-SP og tegnet en enkel tegning ut fra den. Fikk også laget en AA Exclusive livery. :)

 

post-103196-0-88181600-1290635184_thumb.png

 

post-103196-0-68276300-1290635185_thumb.png

 

Iskaldcola: Om du ønsker å vise frem HIX sin livery på IV-SP, bruk gjerne tegningen. :p

Lenke til kommentar

Stakkars deg. :tease:

 

CEO i Air Atlantic kan i dag meddele at vår bare på Trondheim Værnes er nedlagt og at samtlige fly stasjonert der vil bli flydd til vår base på Oslo Gardermoen. Air Atlantic valgte å stenge basen da det internasjonale konkurantseorganet for luftfart har bestemt at internasjonale flyselskaper ikke får lov til å ha et visst antall baser utenfor sitt hovedsatsingsområde. Trondheim Værnes var lite lønnsom for Air Atlantic, og basen vil bli erstattet med en større, mer attraktiv og lønnsom base med tiden. Air Atlantic takker for en fin tid ved Trondheim Værnes og håper at noen andre flyselskaper vil ta opp stafettpinnen.

 

Samtidig som nyheten om nedleggelse på Tronheim Værnes kom kunne også Air Atlantic meddele at Gulfstream har levert de nye mini-jetene IV-SP, og at Air Atlantic Exclusive nå er et faktum. Innen de nærmeste månedene vil AA Exclusive kunne tilby en rekke spennende turer fra AIRs største baser.

 

Her er forresten ruta til IV-SP N112JG Roald Amundsen.

 

post-103196-0-72798700-1290729166_thumb.gif

Endret av KongKake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arsenic Airlines, du fikk meg akkurat til å bestille en haug med 767-300! Grunnen tror jeg du vet veldig godt    :p

 

Masse nye ruter på gang. Har blant annet startet flere ruter til Svalbard, Sydpolen, samt 8 ruter til legendariske Princess Juliana International.

princess-juliana-airport-2.jpg

 

For ikke å glemme ruter fra Paris og Frankfurt til verdens høyeste flyplass; Qamdo (Changdu) Bangda som ligger  4,334m over havet i Tibet.

XLS%20at%20Bangdu-thumb-450x332.jpg

 

Nytt rutekart i spoiler:

 

 

post-170171-0-70406500-1290778665_thumb.png

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...